مخلوط کردن حق به باطل کار خناسان است


مخلوط کردن حق به باطل کار خناسان است

مخلوط کردن حق به باطل براى اینکه توده مردم در تشخیص میان حق و باطل دچار انحراف و اشتباه شوند از گناهان بسیار زشت و عملى است ویژه خناسان و دشمنان خدا که به خاطر کبر و حسدشان انجام مى‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آموزه های قرآنی برخی آیات که می تواند راهگشای منتظران در عصر غیبت باشد. شرح مهدوی دو آیه از این آیات به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در ذیل می آید:

«وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ؛ و حق را با باطل مخلوط نکنید تا تشخیص دادنشان بر مردمِ جویای حق دشوار نشود»

مسئله مخلوط کردن حق با باطل بر اساس تزویر و مکر و حیله انجام مى‌گیرد و در حقیقت کارى شیطانى و عملى است ویژه خناسان و دشمنان خدا که به خاطر کبر و حسدشان انجام مى‌گیرد.

مخلوط کردن حق به باطل براى اینکه توده مردم در تشخیص میان حق و باطل دچار انحراف و اشتباه شوند از گناهان بسیار زشتى است که کار آگاهان به حق و باطل است، این دانشمندان هستند که حق و جایگاه آن را می دانند، و به باطل و جایگاه آن آگاهاند. اینان که عهده دار هدایت مردم و مسئول حفظ جامعه و ملت از انحراف هستند، گاهى با تکیه بر آرزوها و خیالات، و به سبب ترسى که به خاطر از دست رفتن ریاست و به جاى هدایت مردم به سوى حق، و حفظ آنان از انحراف با آمیختن حق به باطل و به عبارت دیگر حق را باطل نشان دادن و باطل را به صورت حق جلوه دادن دست به اضلال و گمراه‌ کردن مردم می زنند، و جامعه و ملت را به کژى و انحراف می کشانند، تا با مال اندکى که از کیسه مردم غارت می کنند شکمى سیر نمایند، و لذتى از شهوات ببرند!

«لِکَیْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَکُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَآ آتَاکُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ؛ بر آنچه از دست شما رفت، تأسف نخورید، و بر آنچه به شما عطا کرده است شادمان نشوید، و خدا هیچ گردنکش مغرور شده را دوست ندارد.»

امیدواریم آن‌قدر پاک شده باشیم و بخشیده شده باشیم که هر وقت الله اکبر می‌گوییم خدا را همه جا ببینیم. چند مرتبه که عمل کردیم خدا دررحمتش را به سوی ما باز می‌کند.

قلب انسان مثل غنچه گل است؛ وقتی مقابل آفتاب قرار می‌گیرد باز می‌شود و عطرش پراکنده می‌شود. قلب مؤمن وقتی یاد خدا می‌کند، باز می‌شود. وقتی باز شد خندان می‌شود و خودش را به باغبان نشان می‌دهد. وقتی باغبان به آن آب ندهد سرش را پایین می‌اندازد یعنی من تشنه‌ام.

محمّد و آل محمّد(ص) مخصوصا در این زمان، حضرت حجت( عج) باغبانند، به موقع آب می‌دهند. اگر زیاد آب بدهند گل خراب می‌شود، اگر هیچ‌گاه آب ندهند خشک می‌شود. این کار را نمی‌کنند، بلکه به اندازه آب می‌دهند. وقتی آب می‌دهند قلب انسان شاد می‌شود و شکر خدا رامی‌کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !