تمام فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش باید پیوست مهدوی داشته باشد


 تمام فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش باید پیوست مهدوی داشته باشد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک ظرفیت اثرگذار در جامعه است و اگر بتوانیم یک موج مثبت در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار ایجاد کنیم، کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی در این حوزه شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در جلسه پیگیری روند اجرایی تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییرات ایجاد شده در فعالیت‌‌های آموزش و پرورش با توجه به زیست‌بوم جدید تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در بستر فضای مجازی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که می‌دانید تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان همواره فصل چیدن گل از گلستان فعالیت‌های پرورشی بوده است، البته تمام فعالیت‌های پرورشی در طول سال تحصیلی نیز انجام می‌شود، اما در فصل تابستان به دلیل فراغ بال دانش‌آموزان و نبود نگران‌های درسی و مسائل آموزشی فرصتی بسیار مغتنم برای انجام فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است. اکنون نیز دانش‌آموزان فعالیت‌های فوق برنامه خود را در فضای امن خانواده و در بستر شاد انجام می‌دهند که بسیار با اهمیت است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همانطور که می‌دانید در ۱۵ مهر ماه سال ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)به مدت سه سال از سوی جناب آقای دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به عنوان رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منعقد شد. اکنون حدود یک سال و ۹ ماه از تاریخ امضای این تفاهم‌نامه می‌گذرد، البته پس امضای تفاهم‌نامه حدود شش جلسه کارگروه مهدویت با حضور بخش‌های مختلف آموزش و پرورش برای استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه آموزش و پرورش در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت برگزار و پس از شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های حوزه ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در فضای مجازی و در قرارگاه قرآن، عترت و نماز پیگیری شد و در همین زمینه کانال مرجع مهدویت وانتظار در قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز تشکیل شد که برخی از مطالب بارگذاری شده در آن به تنهایی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازدید‌کننده داشته است.

مسیب‌زاده یادآورشد: با توجه به اینکه ابتدا و انتهای سال ۱۴۰۰ مزین به میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج) است، بنابر این تمام فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش باید پیوست مهدوی داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره‌کل قرآن، عترت و نماز به عنوان دبیرخانه کارگروه مهدویت تمام وظایف تبلیغ و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت را بر عهده دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف ستادی و استان‌ها برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند، پس لازم است همه کارها از طریق دبیرخانه انجام شود تا قابل حصول و ارزیابی باشد. همچنین باید فعالیت‌ها و برنامه‌ها را به صورت مدون ارائه کنیم تا بتوانیم در پایان سال یک ارزیابی مناسب در زمینه انجام اقدامات حوزه انتظار و مهدویت ارائه کنیم. همچنین لازم است گزارشی از انجام فعالیت‌های صورت گرفته از زمان انعقاد تفاهم‌نامه تا کنون را خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش اعلام کنیم. بنابر این همه بخش‌های عضو کارگروه مهدویت، گزارش اقدامات خود را طی هفته آینده به دبیرخانه کارگروه مهدویت وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.

مسیب‌زاده افزود: لازم است همه بخش‌ها با هماهنگی دبیرخانه کارگروه مهدویت فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی و دنبال کنند زیرا همان طور که می‌دانید آموزش و پرورش یک ظرفیت اثرگذار در جامعه است و اگر بتوانیم یک موج مثبت در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار ایجاد کنیم، کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی در این حوزه شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از شیوع ویروس کرونا و تشکیل قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز همه فعالیت‌ها به صورت جهادی پیگیری می‌شود و اکنون بیش از ۵۰۰ نفر نیروی جهادی که جزو افسران جنگ نرم حوزه قرآن، عترت و نماز هستند در سطح کشور کارها را به خوبی دنبال می‌کنند و مسئولیت تمامی دبیرخانه‌های پایگاه‌های مجازی قرارگاه را به استان‌ها واگذار کرده‌ایم که این کار به منظور تمرکز زدایی و ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در همه استان‌ها‌‌ انجام می‌پذیرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی انتظار و مهدویت نیز به استان یزد واگذار شده است که درهمین فرصت اززحمات ارزشمند همکارانمان دراستان یزد تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار گرفته شده حدود ۶۲ میلیون نفر از کانال‌های حوزه قرآن عترت و نماز طی ماه مبارک رمضان بازدید کردند و برخی از محافل انس با قرآن بین‌المللی، حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است که در نوع خود بسیار کم‌نظیر است و در زمینه آموزش حوزه نماز نیز یک رخداد بسیار ارزشمندی رقم خورده است و با وجودی که ما برای ۶۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی این آموزش‌ها را پیش‌بینی کرده بودیم، اما حدود ۱۲۶ هزار نفر به صورت از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند

مسیب‌زاده تصریح کرد: ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت نباید مورد غفلت قرار گیرد و چنانچه این فرهنگ مترقی و ارزشمند که امام زمان(عج) را بر تمام اعمال و افعال خود ناظر و حاضر بدانیم، قطعاً سعی می‌کنیم در تمام اعمال و افعال خود را توجه کرده و با امید و نشاط کارهای شایسته‌تری را به انجام رسانیم.

همچنین در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) برنامه‌ها و اقدامات سال۱۴۰۰ این بنیاد را تشریح کرد و در ادامه سایر اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید