برپایی مراسم روز استقلال قزاقستان و مروری بر اخبار گلستان در هفته قبل


برپایی مراسم روز استقلال قزاقستان و مروری بر اخبار گلستان در  هفته قبل

گرگان ـ ایرنا ـ برپایی مراسم بزرگداشت روز استقلال قزاقستان در گرگان، پیشرفت فیزیکی 88 درصدی سد نرماب ، پاکسازی خلیج گرگان، اتصال 20 روستا به شبکه ملی اطلاعات و آغاز کشت تابستانه پنبه در گنبد از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

همزمان با روز جهانی صنایع دستی با حضور استاندار و مسوولان گلستان، خانه صنایع دستی این استان با هدف پشتیبانی از هنرمندان در تامین مواد اولیه، تولید و بازاریابی و فروش محصولات در گرگان افتتاح شد.

هادی حق شناس استاندار گلستان در این مراسم گفت: نماد شهرهای جدید برج و ساختمان های بلند است اما شهرها و سکونتگاه های تاریخی با خانه و بناهای قدیمی دارای اصالت و معماری بومی معرفی و شناخته می شوند.

**

مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان با اشاره به تزریق ۷۶ هزار و ۳۰۶ دوز واکسن کرونا در ۲ نوبت به واجدین شرایط و اولویت‌های مشخص شده، گفت: از این تعداد دوز تزریق شده، ۶۳ هزار و ۴۴۰ دوز مربوط به نوبت اول و ۱۲ هزار و ۸۶۶ دوز مربوط به نوبت دوم است.

علی باقری اظهار داشت: براساس آمارهای دریافتی مبنی بر تعداد افراد بالای ۸۰ و بین ۷۵ تا ۷۹ سال در استان که در اولویت دریافت واکسن بودند، تاکنون ۷۳ درصد افراد بالای ۸۰ سال و ۸۰ درصد افراد بین ۷۵ تا ۷۹ سال نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

**

فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت: عامل درگیری و نزاع با تبر در یکی از خیابان‌های این شهرستان در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

محمدعلی کریمی بیان کرد: مشکلات شخصی طرفین درگیری، علت اصلی این عمل مجرمانه بوده که متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

همچنین سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز گرگان از تفهیم اتهام به ۲ متهم درگیری چند هفته قبل کمربندی گرگان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضایی، شروران تبر به دست این درگیری خود را به بازپرس پرونده معرفی کردند.

**

هفته سوم کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن با شرکت ۵۶ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور به مسافت هزار عصر روز جمعه با حضور حدودهزار تماشاگر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

**

سفیر قزاقستان در ایران با اشاره به ضرورت توسعه روابط کشور متبوعش با ایران گفت که حجم مبادلات تجاری ۲ کشور با وجود شیوع کرونا و تحریم در حال افزایش است.

اسخت ارازبای در مراسم گرامیداشت استقلال جمهوری قزاقستان در گرگان اظهار امیدواری کرد که با کاهش مخاطرات کرونا و برداشتن تحریم های ظالمانه علیه ایران، مراودات تجاری ۲ کشور بیشتر از شرایط کنونی شود.

استاندار گلستان نیز در این مراسم بر استفاده بیشتر از ظرفیت های ۲ کشور تاکید کرد و گفت : از جمله فرصت‌های موجود برای توسعه روابط ایران و قزاقستان، کشت فراسرزمینی در این کشور است.

هادی حق شناس تقویت خط ریلی بین ۲ کشور و ارتباط دریایی از طریق احداث بندر گمیشان را فرصت بی نظیری گلستان برای توسعه روابط ایران با قزاقستان برشمرد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان؛ قرابت های دیگری هم از گذشته با این کشور دارد چراکه نزدیک به ۱۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیت شش تا هشت هزار نفر از گذشته های دور به این استان مهاجرت کرده و ساکن شده اند.

**

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور از سال ۹۸ و سهم سه هزار واحدی گلستان از این تعداد مسکن گفت که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومان در این استان به ذی‌نفعان واگذار شده و بقیه نیز تا ۲ ماه آینده واگذار می‌شود.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده قورچای شهرستان رامیان اظهارداشت: ساز و کار اجرایی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن به طور جدی از سال ۹۹ شروع شده و پیشرفت‌های خوبی در این حوزه حاصل گردید.

**

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از آغاز کشت تابستانه پنبه در هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کشت این محصول که به آب کمتری نیاز دارد، پس از برداشت زراعت پاییزه ( گندم، جو و کلزا ) انجام می‌شود.

غلامعلی نورا در گفت و گو اظهار داشت: علاوه بر کشت تابستانه، کشاورزان گنبدکاووس امسال چهار هزار و ۱۹۱ هکتار پنبه بهاره نیز کشت کردند که مزارع کشت شده از سطح سبز مطلوبی برخوردار است.

**

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی سد نرماب چهل‌چای شهرستان مینودشت گفت که آبگیری اولیه این سد اواخر خرداد امسال با هدف کنترل و مهار سیلاب آغاز می‌شود.

**

همزمان با هفته بزرگداشت محیط زیست، تعدادی از فعالان تشکل‌های محیط زیستی با مشارکت محیط‌بانان منطقه کرانه ساحلی خلیج گرگان سواحل بندرترکمن را پاکسازی و زباله‌های آن را جمع‌آوری کردند.

بیانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن گفت: این اقدام با هدف حفظ محیط زیست و جمع آوری آلاینده‌ها انجام شد و شرکت کنندگان حدود ۳۰۰ کیلوگرم انواع آلاینده‌ها مانند بطری آب و نوشابه، فیلتر سیگار، کاغذ بستنی، لاستیک و مانند آن را جمع آوری کردند.

**

مکتبی رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ گفت که مردم این استان آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پنج هزار و ۳۵ صندوق می‌ریزند که از این تعداد هزار و ۷۸۴ صندوق در شعبه‌های اخذ رای شهری مستقر است.

**

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت که عملیات اجرایی اتصال ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش اینترنت استان به شبکه ملی اطلاعات آغاز شده و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد احمدی بیان کرد: طرح اتصال این تعداد روستای فاقد پوشش به سیستم های ۴G در دستور کار قرار گرفته و براساس اولویت بندی و پراکندگی در استان اجرا می شود.

**

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس گفت که طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت سه کتابفروشی و تخصیص ۱۰۲ میلیون ریال یارانه خرید همزمان با سراسر کشور در این شهرستان آغاز شد.

**

سکان هدایت تیم بسکتبال شهرداری گرگان به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پس از استعفای مهران شاهین‌طبع به مهران حاتمی رسید.

**

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که اجرای طرح زهکشی اراضی شوره‌زار استان در صورت تامین به موقع اعتبار تا سه سال آینده به طور کامل پایان خواهد یافت.

مختار مهاجر اظهار داشت: تاکنون ۹۸ هزار هکتار از اراضی گلستان با صرف پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار زهکشی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز