شکنجه مادر جوان جلوی چشمان کودکش / از تبریز به تهران فرار کرد + جزییات


شکنجه مادر جوان جلوی چشمان کودکش / از تبریز به تهران فرار کرد + جزییات

حوادث رکنا : مادر شکنجه شده با چشمانی گریان و صورت کبود برای کمک به پلیس مراجعه کرد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، گلناز مادر 30 ساله تبریزی با صورت کبود و چشمانی گریان، دیگر چاره ای نداشت. او که هویتش را هم از دست داده بود از پلیس در خواست کمک کرد.

شکنجه شدن مادر 30 ساله در تبریز

گلناز مادر 30 ساله که هویت ایرانی و افغانی دارد توسط شوهرش به طرز فجیعی جلوی چشم 2 فرزندش کتک می خورد و تحقیر می‌شد. حتی شوهر گلناز قصد داشت دختر و پسر خردسالشان را به دلایل نامعلوم تحویل بهزیستی دهد.

پس از چند وقت گلناز پس از کتک خوردن وشکنجه شدن از سوی همسرش مهیار برای گرفتن طلاق، به دادگاه خانواده مراجعه می کند که در آن جا متوجه می‌شود شناسنامه اش توسط همسرش پاره شده است.

گلناز مادر 30 ساله که دیگر از کتک خوردن و تحقیر شدن به دلیل هویت افغانش خسته شده بود به تهران و خانه خواهر خود با 2 فرزندش پناه آورد.

گلناز پس از مراجعه به پلیس گفت : « همسرم به دلیل اینکه پدرم افغان است من را جلوی چشمان دختر و پسرم تحقیر می‌کند و کتک می زند.»

آزار و اذیت مادر 2 کودک در تبریز

مادر رنج کشیده ادامه داد : « مهیار خیلی من را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. او قصد داشت تا بچه هایم را به بهزیستی تحویل دهد که همراه با فرزندانم به تهران فرار کردم و به خانه خواهرم پناه بردم.»

گلناز مادر پناه آورده به پلیس ادامه داد : « لحظه ای که میخواستم از مهیار طلاق بگیرم با حضور در دادگاه خانواده متوجه شدم شناسامه ام را به دلیل اینکه مرا تحقیر کند پاره کرده است.»

فرار کردن مادر 30 ساله به تهران

گلناز مادر 2 کودک خردسال در پایان گفت : « مهیار هویت من را گرفت دیگر تحمل مشت و لگد های سهمگین او را نداشتم،تصمیم گرفتم به تهران فرار کنم و به خانه خواهرم پناه ببرم.»

شایان ذکر است پرونده زن جوان مراحل قانونی را طی کند.

در برخورد با همسر آزاری چه باید کرد؟

خشونت خانگی آسیب اجتماعی شایع و ناپسندی است که اغلب به صورت پنهان و در مواردی هم به صورت آشکار اتفاق می‌افتد که می‌تواند در درازمدت اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر سلامت خانواده بگذارد. علاوه بر عوارض ناخوشایند جسمانی، خشونت خانگی آثار روانی ویرانگری برای قربانیان خشونت و سایر اعضای خانواده ایجاد می‌نماید.

در تمام ادیان ونیز دین مبین اسلام هر نوع خشنوت و آزار نسبت به زن نهی شده و به جای خشونت ، بر محبت و گذشت نسبت به وی تاکید شده است.

یک رابطه بالغانه کامل رابطه‌ای است که هر کدام از افراد حقوق مساوی، فرصت‌های برابر و مسئولیت‌های یکسان داشته باشند. اساس یک رابطه خوب براساس احترام متقابل به همدیگر و توانایی در برقراری ارتباط به صورت شفاف بنا می‌شود. افراد مختلف تعاریف مختلفی از انجام کارها و برقاری روابط صمیمی دارند. برخی از آن‌ها چیزهایی است که بیشتر افراد در یک رابطه انتظار دارند: عشق، صمیمت و بیان جنسی، ارتباطات، تعهد، برابری واحترام، سازگاری، مصاحبت، حمایت عاطفی، وفاداری.

انواع همسر آزاری

همسر آزاری می‌تواند به صورت آزار جسمانی، رفتاری، روانشناختی و یا آسیب‌های دیگر اتفاق بیفتد.

آزار جسمانی مانند هل دادن، کتک زدن، سیلی، مشت یا لگد زدن به همسر یا بستن دست و پای وی

تهدید کردن و ترساندن همسر

جلوگیری از مراجعه همسر به پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی

انتقاد مکرر از همسر و مقایسه کردن وی با دیگران

سرزنش کردن همسر و مسخره کردن او یا خانواده‌اش

تامین نکردن نیازهای مادی یا روانی و جنسی همسر

برقراری رابطه جنسی با همسر به اشکال غیرمعمول آن یا در شرایطی که همسرش به دلیلی تمایلی به برقراری این رابطه نداشته باشد.

منع کردن وی از ادامه تحصیل یا رفت و آمد با اعضای خانواده و دوستان

پیامدهای همسر آزاری

پیامدهای روانی: کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، اضطراب و احساس گناه و شرمندگی

پیامدهای جسمانی: سردردهای میگرنی و دردهای پراکنده بدنی، بیماری قلبی، فشار خون، زخم معده و غیره

اثرات مخرب بر فرزندان: فرزندان به عنوان شاهدان خشونت دچار مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب، شب ادراری و مشکلات تحصیلی می‌شوند.

زمانی که مورد خشونت و آزار قرار می‌گیریم به چه دلایلی آن را از دیگران مخفی نگه می‌داریم و می‌ترسیم که دیگران متوجه شوند؟

احساس ترس، گناه یا احساس شرم

ترس از همسر

ترس از آبروریزی و عکس العمل دیگران

علاقه به همسر، فرزندان و زندگی مشترک

امیدوار بودن به اینکه اوضاع بهتر می‌شود

نداشتن استقلال مالی یا اجتماعی یا ترس از تنها شدن (به ویژه در مورد زنان)

نداشتن حامی و پشتیبان

عدم آگاهی و شناخت از وجود منابع و سازمان‌های حمایتی در محیط اجتماعی فرد

تحمل رفتار خشونت آمیز در درازمدت نه تنها کمکی به بهبود شرایط خانواده نمی‌کند بلکه مشکلات خانوادگی را افزایش می‌دهد.

توصیه‌هایی برای خودیاری

در برخورد با همسر آزاری چه باید کرد؟

اگرشما یکی از افرادی هستید که از طرف همسر خود مورد خشونت قرار می‌گیرد و یا بالعکس همسر خود را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد، بیایید جهت کمک به خود، خانواده و فرزندان و کمک به جامعه‌ای سالم با مراجعه به مراکز معتبر در جهت درمان و پیشگیری از مشکلات آتی، اقدامات مفید و موثری، انجام دهید. ما می‌توانیم با آموزش مهارت هایی ساده اما ارزشمند و مفید به شما کمک کنیم تا در کنار خانواده، آرامش و آسایش را تجربه نمایید. برای این منظور به مراکز بهداشتی درمانی منطقه سکونت خود مراجعه کنید.

کدام یک از درگیری‌ها در رابطه من جدی است؟

در بعضی روابط، رفتارهایی وجود دارد که به شریک زندگی آسیب جدی می‌رساند و حتی آسیب‌های کیفری خشونت خانگی یک مشکل اساسی در بسیاری از خانواده‌هاست. در بسیاری از موارد گزارش شده، 95 درصد مرتکبین مردان هستند. اگر از هر گونه خشونت خانگی رنج می‌برید، بلافاصله به دنبال کمک باشید.

چه نوع مواردی جزء خشونت خانگی می‌باشد؟

حمله فیزیکی، لگد زدن، سیلی زدن، خفگی یا استفاده از سلاح علیه قربانی، هر گونه خشونت فیزیکی باید جدی گرفته شود.

تجاوز جنسی، طیف وسیعی از رفتارهای توهین آمیز را مانند تجاوز به عنف (تهدید یا بدون تهدید به خشونت‌های دیگر)، مجبور کردن به رفتارهای جنسی اجباری، ضرب و جرح و اجبار به مشاهده کردن پورنوگرافی شامل می شود.

خشونت روانی، کلامی، عاطفی، استفاده از کلمات یا استراتژی‌های توهین، تهدید، تضعیف اعتماد به نفس، بدرفتاری یا بدنام کردن قربانی، این می‌تواند شامل تهدید کودکان قربانی هم باشد.

بدرفتاری کردن و آزار اجتماعی، منزوی کردن زنان از اجتماع از قبیل مجبور کردن او به ندیدن خانواده و دوستانش، همچنین این مورد انزوای جغرافیایی را نیز شامل می‌شود.

سوء استفاده اقتصادی، کنترل و قطیع دسترسی به منابع مالی خانواده مانند پول و اموال.

اگر شما دچار چنین مشکلاتی هستید، در اسرع وقت کمک بخواهید. شما نباید خشونت خانگی را برگزینید.

زوجین از کجا می‌توانند مشاوره حرفه‌ای دریافت کنند؟

خط تلفن اورژانس اجتماعی با شماره 123

صدای مشاور: افرادی که دچار مشکلات خانوادگی می‌شوند می‌توانند با شماره تلفن 1480 تماس بگیرند. مشاوران و روانشناسان آموزش دیده با استفاده از فنون و مهارت‌های مشاوره تلفنی بدون اینکه اصرار برای شناسایی فرد داشته باشند، به فرد خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر