صددرصد تشریحی


صددرصد تشریحی

صفورا بیانی شاید شما هم مثل ما خوشحال باشید که امسال از عیددیدنی و سوال‌های خصوصی بعضی از فامیل‌ها راحت شده‌اید، ولی از آن‌جایی که یکی از وظایف ما روشن‌فکر‌ها، آگاه‌سازی و درنتیجه خراب کردن خوشی دیگران است، قصد دارم یک یادآوری ویژه داشته باشم. بله! همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، واردات و تزریق واکسن با این سرعتی که در حال حاضر دارد پیش...

صفورا بیانی

شاید شما هم مثل ما خوشحال باشید که امسال از عیددیدنی و سوال‌های خصوصی بعضی از فامیل‌ها راحت شده‌اید، ولی از آن‌جایی که یکی از وظایف ما روشن‌فکر‌ها، آگاه‌سازی و درنتیجه خراب کردن خوشی دیگران است، قصد دارم یک یادآوری ویژه داشته باشم. بله! همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، واردات و تزریق واکسن با این سرعتی که در حال حاضر دارد پیش می‌رود، حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد، اما بالاخره یک روز تمام می‌شود.‌ (البته شاید هم مردم تمام شوند، اصلا بعید نیست.) آن‌ وقت آن عید موعودی فرا می‌رسد که بالاخره شما باید پاسخ‌گو باشید. شمایی که در این چند سال از چشمان تیزبین عقاب‌های فامیل دور بوده‌اید و مادرتان در تماس‌های تلفنی وقتی راجع به شما سوال می‌شده، سرسری جواب می‌داده است، حالا باید آماده باشید! برای تمام چراها و چگونه‌های فامیل باید پاسخ درخور داشته باشید. برای همه «چند»‌ها باید عدد و رقم دقیق بدهید. از همه مهم‌تر، گزارش این چند سال را هم ارائه دهید. مثلا اگر الان دانشجو هستید، 10 سال بعد که خاله‌تان پرسید چقدر حقوق می‌گیرید، باید از اولین حقوق کارآموزی‌تان شروع کنید و همه شرکت‌هایی را که شاغل بوده‌اید، یکی یکی نام ببرید و میزان حقوق پایه به اضافه حق خواربار و حق مسکن و پس از کسر بیمه و مالیات را ارائه دهید. توصیه می‌کنیم کپی فیش حقوقی‌هایتان را در جایی نگه‌داری کنید تا در چنین مواردی به مشکل نخورید. یا مثلا اگر برای عمو این سوال پیش آمده که چرا با وجود این‌که در آخرین عیددیدنی نامزد بوده‌اید، هنوز بچه‌دار نشده‌اید، باید ضمن ارائه سوابق پزشکی معتبر، نوع دلایل ممانعت ‌و حتی تحویل یک نمونه از آن جهت بررسی، تعهدنامه کتبی مبنی بر آوردن نوه برادر برای عموی محترمتان تا نوروز بعدی را که در دفترخانه، ثبت رسمی شده و از اعتبار کافی برخوردار است، ارائه کنید.
اگر ازدواج نکرده‌اید، بهتر است گزیده‌ای از خواستگاری‌هایی را که رفته‌اید یا پذیرفته‌اید، به صورت پاورپوینت با عکس‌های مربوط آماده کرده و دلایل به نتیجه نرسیدن هر کدام را به طور اجمالی بیان کنید. به عنوان یک پیشنهاد می‌توانید از طرح‌واره ترازو در این نرم‌افزار استفاده کنید و مزایا و معایب هر فرد را در دو کفه قرار دهید تا برای حضار قابل درک باشد و برای فهمش پسته و فندق کمتری نیاز داشته باشند.‌ نکته دیگر این‌که سعی کنید نپسندیدن را بیندازید گردن طرف مقابل، وگرنه باید در یک جلسه جداگانه پاسخ‌گوی سوالات روان‌شناسان فامیل باشید که چرا این‌قدر سخت می‌گیرید و بهتر است به جای فکر کردن به این‌که مثلا طرفتان سواد خواندن و نوشتن دارد یا نه، زودتر بروید سر خانه و زندگی‌تان و کم‌کم خودتان الفبا را یادش بدهید.
در پایان به یاد داشته باشید از نظر آن‌ها عیددیدنی فقط محدود به صله رحم و دیدار آشنایان نیست، یک وظیفه مهم است که بر عهده‌شان گذاشته شده تا از احوال و کم و کیف زندگی شما آگاه شوند و با پرسیدن سوالات مهم شما را به پیشبرد زندگی‌تان تشویق کنند، وگرنه اگر به خودشان باشد، به چه دردشان می‌خورد که شما دو تا بچه داشته باشید یا 14 تا؛ آن‌ها که قرار نیست هیچ‌وقت شما را دعوت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طنز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها