52 طرح کشاورزی در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است


52 طرح کشاورزی در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 52 طرح کشاورزی در حوزه‌های مختلف آب و خاک، صنایع تبدیلی، دام و طیور و شیلات همزمان با هفته جهاد کشاورزی در این استان آماده بهره برداری است.

«مجید آنجفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۰ طرح از مجموع این طرح‌ها در زمینه آب و خاک، ۲۲ طرح صنایع تبدیلی، یک طرح دام و طیور و ۹ طرح در حوزه شیلات همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۲۷ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال اعتبار برای بهره‌برداری از این طرح‌ها هزینه شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۵۱۵ نفر در این استان اشتغال مستقیم و ۳۳۹ نفر اشتغال غیر مستقیم به همراه داشته و ۹۵۷ خانوار از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند.

آنجفی گفت: این طرح‌ها در شهرستان‌های ساوه، آشتیان، اراک، خمین، شازند، زرندیه، کمیجان، فراهان، تفرش و دلیجان به بهره‌برداری می‌رسد.

هفته جهاد کشاورزی از بیست و یکم خردادماه آغاز و تا بیست و هفتم خرداد ادامه می یابد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد واین استان با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن