روحانی: زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است 


روحانی: زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است 

تهران- ایرنا- رییس‌جمهور تاکید کرد: این روزها زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است. زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و زبان تخریب و تحریف به راه افتاده است.  

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: در این ایام، علاوه بر تقدیر از دختران، باید به پرستاران هم اشاره کنیم. پرستاران اعم از بانوان، مردان و دختران است. آنها نقش بسیار ارزشمندی دارند. در آموزش، دختران و بانوان ما نقش مهمی دارند. در حوزه اقدام و عمل حضور دارند.

وی با بیان اینکه از دختران هوشمند جامعه که علاقه‌مند به فرهنگ ایران و اسلام هستند، قدردانی می‌کنیم زیرا به پیشرفت کشورشان عشق می‌ورزند، اظهار داشت: در روستاها آنها از دیرباز حضور اقتصادی دارند و امروز در مشاغل دیگر و پست‌های مدیریتی نقش دارند.

رییس‌جمهور ادامه داد: ۱۶ ماه از درگیر شدن کشور با بیماری خطرناک کووید ۱۹ می‌گذرد. در این مدت سه موج بلند را پشت سر گذاشته و موج چهارم را در حال پشت سر گذاشتن هستیم.

روحانی با تقدیر از مردم و بخش‌های مختلف جامعه تصریح کرد: این روزها زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است. زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و زبان تخریب و تغییر و تحریف به راه افتاده است. باید از خدمات و اقدامات یک ملت بزرگ صحبت کنیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از دولت و وزارتخانه صحبت کنند، برایشان دردناک است. از مردم صحبت کرده و تشکر و تقدیر کنید، آنها که فعال بودند.

وی با تاکید بر اینکه کار بزرگی در کشور صورت گرفت، خاطرنشان کرد: از بهمن ۹۸ که فهمیدیم ویروس کرونا به این کشور وارد شده است، ابزار و امکاناتی نداشتیم، کیت تشخیص در اختیار نداشتیم. در آن شرایط کار را شروع کردیم. خوشبختانه در کیت تشخیص روی پای خود ایستادیم و در زمان کوتاه این کیت را تولید کردیم.

به گفته رییس‌جمهوری، توانستیم در این مدت آزمایشگاه‌ها را به سرعت توسعه دهیم و از دو آزمایشگاه به چند صد آزمایشگاه رسیدیم. امروز خودکفا هستیم و شاید هم بتوانیم کیت تشخیص را هم صادر بکنیم و در یک روز ۱۵۰ هزار مورد اقدام تشخیصی انجام دهیم.نهادها تلاش و کوشش کردند و این کار عظیم را انجام دادند که امروز ما در این زمینه کمبودی نداریم.

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به اقدامات دولت برای تهیه سایر اقلام مورد نیاز گفت: در روزهای اولیه‌ تشخیص این شد که برای حفاظت از این ویروس ما از ماسک و دستکش و وسایل شوینده استفاده کنیم. شما دیدید که در کشورها چه خبر شد، حتی در کشورهای بزرگ و صنعتی، در فرودگاه و هوا و زمین ماسک را از دست یکدیگر قاپیدند. البته ما در روزهای اولیه ماسک را به کشور چین اهدا هم کردیم.

وی ادامه دارد: ما به صحنه آمدیم و شرکت‌ها و صنعت همه وارد شدند و توانستیم ماسک را در زمان کوتاهی به اندازه کافی تولید کنیم و قیمت را هم متعادل و متناسب کرده و در اختیار همه قرار دهیم.در مواد شوینده و امثال آن مشکلی در کشور به وجود نیامد و همه چیز به وفور در اختیار بود

رییس جمهوری عنوان کرد: حالا مقایسه کنیم با کشورهایی که در هفته‌های اول فروشگاه‌های آنها دچار چه مشکلاتی شد. شاید یک و ماه نیم زمان برد تا بتوانند شرایط را عادی کنند اما ما حتی برای یک روز هم شرایط غیرعادی نداشتیم.

روحانی افزود: در تجهیزات پزشکی هم وضعیت ما همین‌طور بود وقتی ما ماسک N۹۵، گان، ونتیلاتور و اکسیژن‌ساز می‌خواستیم در کشور تولید شد و در اختیار قرار گرفت. همه نیازهای فوری در ارتباط با کرونا در بیمارستان‌های ما به سرعت تامین شد. البته آسان نبود و سخت بود.

وی اضافه کرد: همین امروز معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در جلسه گزارش دادند که ۵۰ درصد بیمارستان‌های ما مجهز به اکسیژن‌ساز نبودند اما همه تامین شد و امروز همه بیمارستان‌ها دارای این تجهیزات هستند. حتی سیتی‌اسکن در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت. حدود ۲۵۰ دستگاه سی‌تی اسکن در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت و بیمارستان‌ها ما در این زمینه تجهیز شد.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مهم این بود که در طول این ۱۶ ماه ما دچار کمبود تخت نشدیم. من دچار حیرت هستم از آنهایی که درباره کرونا گاهی الفاظ نادرست و غیردقیق به‌کار می‌برند .در اروپا مردم مراجعه کردند به بیمارستان‌ها و جا نبود اینها را در چمن و حیات بیمارستان خواباندند و یا در ماشین‌ها بودند. این را همه ما از طریق فیلم‌ها و ماهواره دیدیم. در کشور ما اگر یک مورد اتفاق افتاده بود در تمام رسانه‌های ضدایرانی چه‌کار می‌کردند.

روحانی اظهار کرد: تخت به اندازه کافی بود. اگر زمانی لازم بود نیروهای مسلح هم به میدان آمدند البته خیلی نیاز نشد اما آنها هم آمدند و بیمارستان‌های آنها مجهز شد در برخی موارد که نیاز بود از تخت‌های آنها هم استفاده شد تا کشور از لحاظ تخت بیمارستانی دچار مشکل نشوند.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟