14 دهیاری جدید در شهرستان دامغان ایجاد می‌شود


14 دهیاری جدید در شهرستان دامغان ایجاد می‌شود

سمنان- ایرنا- بخشدار مرکزی دامغان گفت: 14 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان که دارای شورای اسلامی هستند، بنا به پیشنهاد استاندار و موافقت وزارت کشور، با یک پله ارتقا دارای دهیاری شدند.

ابوالحسن ایمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به نیاز جامعه روستایی کشور به توسعه خدمات در مناطق روستایی، پیشنهاد ایجاد دهیاری در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار پس از بررسی های کارشناسی و اخذ نظرات صاحب نظران و دست اندرکاران امر در نهایت مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفت.

وی بیان کرد: طبق ابلاغیه استانداری و فرمانداری دامغان، تاسیس دهیاری‌ها باید به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام شود.

ایمانی ادامه داد: ابوالبق، باقرآباد، بها آباد، زرگر آباد، عبید آباد، غنی‌آباد، قلعه بالای برم، مهدی‌آباد، سیاه پره و نمکه، ۱۰ روستای بخش مرکزی هستند که مراحل ایجاد دهیاری به شوراهای روستایی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در کل استان سمنان ۴۱ روستا برای ایجاد دهیاری معرفی شدند که از این تعداد ۱۴ روستا در شهرستان دامغان قرار دارد.

ایمانی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی روستایی با توجه به این ابلاغیه باید به قید فوریت نسبت‌به معرفی دهیار، انتخاب مسئول مالی و افتتاح حساب بانکی اقدام کنند.

وی افزود: با احتساب این تعداد دهیاری، در بخش مرکزی دامغان ۴۲ دهیاری و در بخش امیرآباد ۳۸ دهیاری ایجاد می‌شود.

بخشدار مرکزی دامغان با بیان اینکه تمامی روستاهای دارای شورای اسلامی در این بخش دارای دهیاری شدند افزود: تخصیص اعتبار و استفاده از اعتبار سهمیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ارزش‌افزوده، از جمله فواید ایجاد دهیاری در روستاها است.

به گزارش ایرنا، سرتنگه، سلم آباد، معین آباد و شوکت آباد، چهار روستای بخش امیرآباد دامغان هستند که ایجاد دهیاری به این روستاها نیز ابلاغ شد.

شهرستان دامغان دارای ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است. این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط