پوتین خبر واشنگتن پست درباره ایران را تکذیب کرد


پوتین خبر واشنگتن پست درباره ایران را تکذیب کرد

تهران - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر همکاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های نظامی و فناوری، ادعای رسانه آمریکایی واشنگتن پست را مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد ایران را به ماهواره های جاسوسی پیشرفته تجهیزکند، تکذیب کرد.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پوتین این مطلب را در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان بی سی و چند روز قبل از ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا به نقل از برخی مقامات سابق و فعلی آمریکا بدون ذکر نام آنها مدعی شد روسیه قصد دارد ایران را به ماهواره تجسسی باهدف شناسایی اهداف نظامی مجهز کند.

براساس گزارش واشنگتن پست، این ماهواره پیشرفته روسی ایران را قادر می سازد تا اهداف نظامی بالقوه را در خاورمیانه و حتی خارج از این منطقه زیر نظر بگیرد.

پوتین گفت: این خبر کذب است. من چنین چیزی نشنیده ام. کسانی که چنین حرفی زده اند، شاید چیز بیشتری می دانند! این خبر بی معنی و بی ارزش است.


روابط بین روسیه و آمریکا به بدترین حالت رسیده است

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که روابط بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه به حد بسیار پایینی تنزل پیدا کرده است .

پوتین به ان بی سی گفت: من از یش از دوره تصدی خود ،به حملات از طرف آمریکا با انواع بهانه ها و دلایل و از کالیبرها و زوایای مختلف عادت کرده ام. وی همچنین در مورد اینکه بایدن او را "قاتل" خوانده است صحبت کرد.

پوتین در باره لفاظی های تند آمریکا علیه روسیه گفت: من فکر می کنم این بیان کل فرهنگ ایالات متحده است" و آن را نمونه ای از " رفتاری هالیوودی" خواند.

پوتین گفت: "من ده ها مورد از این اتهامات را شنیده ام ، به ویژه در طول دوره برخی از وقایع بزرگ ، در تلاش های ضد تروریسم در قفقاز شمالی. و وقتی این اتفاق می افتد ، من همیشه بر اساس منافع مردم روسیه و دولت روسیه هدایت می شوم."

پوتین و بایدن قرار است اولین اجلاس حضوری خود را در 16 ژوئن در ژنو ، سوئیس برگزار کنند تا "در مورد طیف گسترده ای از مسائل فوری بحث کنند.



اظهار نظر پوتین در باره ترامپ

به گزارش روز شنبه ایرنا پوتین در گفت و گو با تلویزیون ان بی سی که بخش کوچکی از آن پخش شد برای ترامپ احترام قائل شد و او را فردی درخشان خواند. ترامپ پیش از این در بیانیه ای کتبی از جو بایدن رهبر آمریکا خواسته بود که بهترین آرزوها را به رئیس جمهور روسیه در جریان نشست ژنو برساند.

مصاحبه کامل پوتین قرار است دوشنبه این هفته ( 14 ژوئن) از تلویزیون ان بی سی پخش شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس