182 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد


182 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 182 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان که محصول مازاد خود را در خرید تضمینی به دولت فروخته‌اند، تاکنون پرداخت شده‌است.

«غلامرضا ملکی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پرداخت این منابع مالی مطالبات گندمکاران استان مرکزی تا هفته گذشته پرداخت و بقیه مطالبات کشاورزان به تدریج پرداخت می شود.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه در استان مرکزی آغاز و تا کنون ۱۷ هزار و ۱۶۸ تن محصول مازاد بر نیاز گندمکاران خریداری و در سیلوهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ذخیره سازی شده‌است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۳۲۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مدت مشابه سال گذشته از گندمکاران استان خریداری و در سیلوهای این اداره کل ذخیره سازی شد.

ملکی، با یادآوری خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه امسال افزود: ۳۲ مرکز خرید وظیفه خریداری و ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در شهرستان‌های استان مرکزی برعهده دارند.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

سال گذشته ۱۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت محصول گندم دیم و ۴۶ هزار هکتار زیر کشت گندم آبی قرار داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید