نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن هفته دولت تحویل داده می‌شود


نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن هفته دولت تحویل داده می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این استان با هر متر مربع پنج میلیون تومان در هفته دولت تحویل متقاضیان داده می‌شود.

ابوالفضل مهدیار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نخستین واحدهای مربوط به طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان هفته دولت تحویل متقاضیان می‌شود البته این در صورتی امکان‌پذیر است که متقاضیان آورده خود را تامین کنند.

وی بیان کرد: از ۲۲ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده برای طرح اقدام ملی مسکن در حوزه اداره کل ره و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان تاکنون پنج هزار و ۲۰۰نفر پول خود را واریز کرده‌اند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این افراد به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و عمده پروژه‌ها در حال اجراست و برخی پروانه را دریافت کرده و در مرحله نازک کاری، فونداسیون و سفت کاری هستند.
وی با بیان اینکه تسهیلات هم براساس آخرین صحبت‌ها فعلا از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که منتظر ابلاغ آن هستیم خاطرنشان کرد: واحدهای این طرح تنها با آورده متقاضی و تسهیلات بانکی ساخته می‌شود و در صورتی که متقاضیان آورده خود را به موقع تامین کنند می‌توان تعدادی از آن‌ها را در هفته دولت تحویل داد.
مهدیار بیان کرد: قیمت تمام شده هر متر مربع واحد مسکونی در این طرح چهار و نیم تا پنج میلیون تومان برآورد شده که البته بستگی به بازار دارد.

به گزارش ایرنا، شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد همچنین برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت‌نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی