امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان


امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

جعفر صفاخواه 22 خردادماه 1400 با اعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه در هفته صنایع‌دستی و بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و جهاد دانشگاهی استان و با هدف توسعه و ترویج مشاغل خانگی امضا می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نخستین نشست سرپرست و معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل با اعضاء مؤسس و مؤثرین جامعه تخصصی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان نیز خبر داد و گفت: به مناسبت هفته صنایع‌دستی با هنرمندان شهرستان‌ها نیز نشست برگزار می‌شود.

صفاخواه با اشاره به بازدید از کارگاه‌های شهری و روستایی صنایع‌دستی استان در این هفته، اضافه کرد: نخستین جلسه اتاق فکر سمنان شهر خلاق سفال نیز در این هفته برگزار شد.

او از برگزاری کارگاه مجازی آموزشی استاد فتح‌الله زیارتی هنرمند پیشکسوت استان در حوزه سفال و سرامیک با عنوان " تطابق و تناسب لعاب و بدنه در سرامیک" خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزش مقدماتی سفال کودک با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این هفته برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بازدید گروهی کودکان و نوجوانان از کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال، برگزاری دوره آموزش رایگان صنایع‌دستی با حضور اساتید مجرب، معرفی نمونه‌های فاخر صنایع‌دستی در فضای مجازی، تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان برجسته صنایع‌دستی، اجرای زنده تولید برخی نمونه‌های صنایع‌دستی توسط هنرمندان در محل مجتمع تولیدی صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع‌دستی در شهرستان شاهرود است.

همه‌ساله بیستم خرداد ماه به‌عنوان روز جهانی صنایع‌دستی گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است