سمنان آمادگی میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون را دارد


سمنان آمادگی میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون را دارد

سمنان- ایرنا- رئیس هیات بدمینتون استان سمنان گفت: شهر سمنان با داشتن سالن اختصاصی بدمینتون مطابق با استانداردهای کنفدراسیون آسیایی این رشته ظرفیت میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی دارد.

مرتضی شحنه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: استان سمنان از لحاظ زیرساخت و داشتن سالن برای رشته ورزشی بدمینتون وضعیت خوبی دارد و می‌تواند میزبان خوبی برای مسابقات باشد.

وی ادامه داد: شهرستان شاهرود نیز دارای سالن اختصاصی بدمینتون مطابق با استانداردهای فدراسیون بدمینتون است و در دیگر شهرستان‌های استان سمنان مانند گرمسار، دامغان و سرخه از سالن‌های چندمنظوره برای رشته ورزشی بدمینتون استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: سمنان در پاییز سال ۱۳۹۶ میزبان مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان شده بود که این میزبانی نشان از ظرفیت استان در میزبانی مسابقات بزرگ است.

شحنه با بیان اینکه شیوع کرونا مانع از توسعه و شکوفایی بیش از پیش رشته ورزشی بدمینتون در استان سمنان شده است، اظهار داشت: استان در زمینه قهرمان‌پروری ظزفیت خوبی دارد و اکنون دستکم پنج بازیکن تیم ملی در رشته ورزشی بدمینتون از استان سمنان هستند.

وی اضافه کرد: استان سمنان در بخش داوری رشته بدمینتون نیز فعال است و طبق نامه‎نگاری‌های انجام شده برگزاری دوره بازآموزی و ارتقای داوران استان دنبال می‌شود، اما شیوع کرونا در ارتقای داوران استان نیز وقفه ایجاد کرد.

رئیس هیات بدمینتون استان سمنان گفت: رشته بدمینتون در سراسر استان در تمام رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسال فعال است.

به گزارش ایرنا، مرتضی شحنه با کسب اکثریت آرا از سال ۱۳۹۸ به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات بدمینتون استان سمنان انتخاب شد.

استان سمنان با ۱۵ هزار و ۳۳۵ ورزشکار سازمان یافته دارنده ۲ پایگاه از هشت پایگاه استعدادیابی بدمینتون کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته