در تقویم ملی ایران بسیاری از روزها به نام افراد و مشاغل مختلف نامگذاری شده است. در ایران سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختران نامگذاری شده است. روز اول ماه ذی القعده سال 173 هجری حضرت معصومه سلام الله ملقب به کریمه اهل بیت در مدینه منوره چشم به جهان گشودند. به علت قمری بودن این تاریخ، در تقویم شمسی ایران، هر سال این مناسبت متغیر خواهد بود.

اینچنین روزهای مناسبتی که در ایران هرساله جشن گرفته میشود بهانه‌ای است تا بیشتر از اطرافیان خود تقدیر و قدرشناسی کنیم. دختران به عنوان کسانی که نقش بسزایی در جامعه خود دارند، لازم است تا مورد توجه قرار بگیرند و زمینه های پیشرفت و برابری در جامعه برای آنها فراهم شود.

علاوه بر این روز، روزی به نام روز جهانی دختر هم از سوی سازمان ملل متحد اعلام شده است که مصادف با 11 اکتبر هر سال است. نخستین روز جهانی دختر 11 اکتبر سال 2021 بوده است.

روز دختر، فرصتی برای قدردانی

اگر در اعضای خانواده یا در نزدیکی خود دخترخانم هایی هستند که در زندگی شما مهم و دارای اهمیت‌اند، این روز فرصت بسیار خوبی است که از آن‌ها قدردانی کنید. قدردانی در فرهنگ ایرانی تنها در زبان خلاصه نمی‌شود و بهتر است که در روز دختر با انجام دادن تنها یک کار محبت آمیز، احساس ارزشمندی و احترام را به یکدیگر منتقل کنیم. این کارها همیشه پروژه های سخت و پیچیده‌ای نیستند. اینکه در این روز وقت بیشتری را به کنار هم بودن اختصاص دهیم یا فرصتی برای تفریح و کارهای موردعلاقه آن دختر فراهم کنیم، بسیار ارزشمند است. مثلا رفتن به یک گردش دست جمعی یا تفریحاتی مثل رفتن به سینما، پارک، حتی خریدن یک شاخه گل برای او نشان میدهد که شما او را فرد ارزشمندی می‌دانید.

روز دختر

از دیگر کارهایی که میتوان در این روز برای خوشحال کردن دختران انجام داد، خرید یک کادوی زیبا و مناسب است. کادوها همیشه شامل خریدهای گران قیمت و پر زرق و برق نیستند. گاهی با تهیه یک شاخه گل، یا خوراکی مورد علاقه او، میتواند برق شادی را در چشمانش ببینید. از جمله هدیه‌هایی که معمولا مورد علاقه دخترها قرار میگیرد، عروسک ها هستند. یک عروسک دخترانه زیبا و مناسب میتواند دختران را در هر سنی که باشند، شگفت‌زده کند. عروسک ها همیشه وسیله مناسبی برای ابراز احساسات ما به دیگران هستند. عروسک دخترانه از آن دست هدیه هایی است که تا سال های زیادی میتواند به یادگار بماند و با هربار دیدن و در آغوش کشیدن آن یاداور محبت شما به او باشد. اما اینکه کدام هدیه برای چه سنی مناسب است، نکته‌ایست که باید به آن توجه کنیم.

روز دختر چه کادویی بخریم؟

برای اینکه بتوانیم بهترین کادو را برای روز دختر انتخاب کنیم، باید سن و سال و علایق دختر را درنظر بگیریم. چیچیلاس به شما کمک میکند تا برای خرید کادو دخترانه انتخاب بهتری داشته باشید.

بطور مثال برای رده سنی کودک معمولا عروسک دخترانه، اسباب بازی ها و خوراکی ها مناسب و جذاب هستند. به طور مثال کیک روز دختر میتواند انتخاب مناسبی برای او باشد.

برای سنین نوجوانان کتاب های مناسب این سن، یا اسباب‌بازی های فکری بسیار مناسب هستند زیرا باعث پرورش تفکر و هوش آنان می‌شود. دختران نوجوان از کادوهای پرزرق و برق تر بیشتر اسقبال میکنند بنابراین ظاهر و بسته بندی هدیه شما بسیار مهم است.

برای خرید یک هدیه مناسب برای دختر جوان که ممکن است خواهر شما باشد یا دختر یا دوستتان، بسیار مهم است که به علایق او توجه کنید. یا از تزئیناتی با رنگ مورد علاقه او استفاده کنید. اگر او به مطالعه علاقه دارد خرید یک کتاب مناسب، برای او بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود. یا اگر او هنوز دارای یک کودک درون فعال و پر انرژی و خوش ذوق است، خرید عروسک و خوراکی هم میتواند او را ذوق زده کند.

برای سنین بالاتر هدیه شما میتواند رنگ و بوی معنوی بیشتری داشته باشد. به عنوان نمونه فرستادن یک کلیپ روز دختر مبارک میتواند او را خوشحال کند و نشان دهنده این باشد که شما به یاد او بوده اید. یا تهیه بلیط سفر به شهری که دوست دارد میتواند هدیه جالب و خلاقانه ای باشد. حتی یک شاخه از گل مورد علاقه او نشان دهنده دقت و اهمیت شما به سلیقه اوست.

کادوی روز دختر را از کجا بخریم؟

برای خرید یک کادو منحصر به فرد باید به فروشگاهی مراجعه کنیم که علاوه بر تنوع محصولات بتواند با مشاوره خوب و البته قیمت مناسب به ما کمک کند و این بستگی دارد که کادوی شما در چه زمینه ای باشد. به عنوان نمونه اگر تصمیم به خرید یک عروسک دخترانه باکیفیت و زیبا داشته باشید خرید اینترنتی از یک فروشگاه بزرگ گزینه مناسبی است.

خرید عروسک دخترانه از فروشگاه چیچیلاس به جای جستجو در بازار های شلوغ، انتخاب کردن را برای شما راحت تر میکند. فروشگاه چیچیلاس با تنوع بالایی از محصولات و البته قیمت‌های بسیار مناسب و مشاوره هنگام خرید، به شما کمک میکند تا با توجه به نیاز خود، بتوانید بهترین هدیه را برای این روز انتخاب کنید. همینطور برای خرید لباس های دخترانه یا زیور آلات و هر هدیه ای که در نظر گرفته اید، باید از جایی خرید کنید که امکان یک خرید راحت و مطمئن را برای شما فراهم کند. معمولا دخترخانم ها به زیبایی ظاهر کادوها دقت بیشتری دارند. بنابراین بسیار مهم است که از لحاظ بسته‌بندی و تزئینات هم شیک و بی نقص باشد.

روز دختر

این نکته را هم فراموش نکنید که هر هدیه ای علاوه بر خودش، تمام احساسات و محبت شما را با خود حمل میکند. پس هدیه شما هرچقدر هم کوچک باشد مهم تر این است که توأم با عشق و علاقه باشد. قدردانی کردن از افراد مهم زندگی، کار سختی نیست تا دیر نشده فرصت ها را غنیمت بدانیم