لیفت صورت، مناسب چه کسانی است؟


لیفت صورت، مناسب چه کسانی است؟

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که چه بیمارانی کاندید لیفت صورت هستند؟

سوال : چه بیمارانی کاندید لیفت صورت هستند؟

پاسخ : به واسطه افزایش سن و اثر نور خورشید و فاکتورهای مضر محیطی، چین های صورت که همه افراد دارند عمیق تر و برجسته تر میشوند.
در مواردی که سن بیمار کم است و اثر فاکتورهای مضر عمیق تر نشده میتوان با اقدمات ساده تری مثل بوتاکس و فیلر و لیزر به صورت موقت مشکل را برطرف کرد.
در افرادی که سن بالاتری دارند و با اقدامات ساده مشکلشان برطرف نمیشود این موارد نیازمند لیفت هستند که با لیفت اندوسکوپیک اقدام به کشیدن پوست میکنیم.

برای آگاهی بیشتر از کاندیدای لیفت صورت به سراغ دکتر محسن طالبیان فر رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر محسن طالبیان فر یا دریافت نوبت از مطب دکتر محسن طالبیان فر کلیک کنید.

.jabeh_embed_frame .jabeh_embed_frame iframe

لیفت صورت، مناسب چه کسانی است؟

در رابطه با سن مناسب برای لیفت صورت باید به این نکته اشاره کنم که عمل موقعی قابل توجیه است که علائم وجود داشته باشد و این علائم می تواند در هر سنی بروز کند. ممکن است فردی در چهل سالگی و فرد دیگری در سن بالاتر مثلا 60 سالگی این علائم را داشته باشد. عمل لیفت صورت کاملا بستگی به سن و وجود علائم دارد که عمل را توجیه پذیر می­کند.


چه علائمی باعث می­شود فرد کاندید مناسبی برای عمل لیفت صورت باشد؟

از قسمت بالای صورت باید به ابروها اشاره کنم که ابرو باید در موقعیت مناسب باشند و اگر دچار افتادگی باشد علامت مهم آن­ها پوست­های اضافه در ناحیه پلک بالا است که گاهی به اشتباه فرد جراحی پلک بالا را انجام می­دهد که در نتیجه افتادگی ابرو تشدید می­شود و سن فرد را بالاتر نشان می­دهد که به دنبال آن با این پوست اضافه جلوی میدان دید گرفته می­شود که درمان مناسب لیفت ابرو است. ابرو باید در موقعیت مناسب قرار گیرد و باعث جوان شدن صورت فرد شود. زمانی که ابرو به موقعیت مناسب انتقال داده می­شود پوست اضافه هم برطرف می­شود و چشم ها بازتر و بشاش­تر خواهد شد. افتادگی گونه باعث عمق بیشتر خط­های خنده می شود که باز هم افراد به اشتباه تزریق چربی انجام می­دهند، در صورتی که علت عمیق شدن خط­های خنده، خالی شدن خط خنده نیست بلکه افتادگی گونه است. گودی زیر چشم به علت پایین آمدن و افتادگی بافت گونه است که این­ موارد باید به روش لیفتینگ بالا کشیده شوند که افراد به اشتباه تزریق چربی گونه انجام می­دهند و با این روش روند افتادگی را تسریع می­کنند. از علائم دیگری که باعث می شود فرد کاندید مناسبی برای لیفت صورت باشد می توان به خط فک پایین اشاره کرد که شامل ایجاد غبغب در دو طرف چانه که صورت را از حالت مثلثی خارج و به شکل مربع می­کند که این هم یک علامت مهم پیری و افتادگی محسوب می­شود و درمان آن لیفتینگ است. در ناحیه گردن هم پوست دچار افتادگی می­شود و زاویه شارپ که بین چانه و گردن وجود دارد را از بین ببرد. این هم کاندید مناسبی برای جراحی لیفتینگ صورت محسوب می­شود.

لیفت صورت، مناسب چه کسانی است؟

مسائلی که باید در مورد لیفت صورت درنظر گرفت

لیفت صورت جزء مهمی از جوان­سازی صورت است. برخی از بیماران به اشتباه فکر می­کنند که این عمل باعث لیفت ابرو میشود (علاوه بر صورت و گردن). اگرچه ابرو و پیشانی بخشی از صورت است، تحت تاثیر عمل لیفت صورت قرار نمی­گیرد. لیفت ابرو یک عمل جداگانه است که به صورت جداگانه انجام می­شود.

همچنین پلک­ها نیز تحت تاثیر لیفت صورت قرار نمی­گیرند. این­ها عمل­های مجزایی هستند که نمی­توان همراه با لیفت صورت انجام داد. ترکیب رایج جراحی جوان­سازی صورت از موارد زیر تشکیل می­شود:

لیفت صورت لیفت ابروی اندوسکوپیک بلفاروپلاستی بالایی و پایینی.

لیفت صورت معمولا بین 10-7 سال دوام می­آورد؛ اگر قبل از این دوره زمانی تکرار شود، احتمال کمی وجود دارد که باعث بهبود قابل توجه شود. قرارگرفتن در معرض نور خورشید؛ سیگار کشیدن، تغییرات قابل توجه وزن و عوامل ژنتیک می­توانند دوام لیفت را کاهش دهند. بیشتر بیمارانی که عمل لیفت صورت را انجام داده­اند هرگز برای بار دوم نیاز به عمل مجدد ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان