هر کس حضرت معصومه(ع) را در قم به همراه معرفت زیارت کند او بهشتی می شود


هر کس حضرت معصومه(ع) را در قم به همراه معرفت زیارت کند او بهشتی می شود

آیت الله میرباقری گفت: هر کس حضرت معصومه(ع) را در قم به همراه معرفت زیارت کند او بهشتی می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله سید مهدی میرباقری به مناسبت ولادت حضرت معصومه(ع) در حسینیه حق شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: اهل بیت(ع) منبع فیض الهی به سایر مخلوقات و‌ بندگان هستند.

وی افزود: خداوند انها را اسما حسنی خود زینت داده است بر همین اساس برای معرفت و‌ بندگی خداوند باید از طریق آنان اقدام شود.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه خداوند اهل بیت(ع) را خلیفه خود بر روی زمین قرار داد، عنوان کرد: اهل بیت(ع) همان صراط مستقیم هستند که هر کس با آنان همراه شده و از آنان اطاعت کامل داشته باشد هدایت خواهد یافت در غیر این صورت گمراه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همراهی با امام معصوم(ع) امری ساده نیست، اظهار کرد: وقتی کسی قصد داشته باشد که با امام معصوم(ع) همراهی و اطاعت داشته باشد شیطان همه تلاش خود را به کار می گیرد شخص به هدف بندگی و سعادتی که خداوند برای او در نظر گرفته نرسد.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) هیچ گاه دیگران را به سوی خود دعوت نکردند بلکه همواره به سوی خدا دعوت کردند، ابراز کرد: شیطان سعی دارد در لایه های پنهانی مومنان را گمراه کنند در این حالت اطاعت از معصوم سخت می شود، آنان که بر این سختی ها استقامت می کنند به مقصد خلقت و سعادت می رسند.
آیت الله میرباقری با استناد به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: حضرت به امیرمومنان امام علی(ع) می فرمایند ای علی کسی غیر از من و خدا تو را نشناخت، این نشان می دهد شناخت اهل بیت به معنای واقعی صورت نگرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کس همه وجود خود را وقف معصوم(ع) کند در سخت ترین مرحله از آنها دو نمی شود، گفت: آنان جزو السابقون السابقون می شوند.

وی ادامه داد: هر کس در اطاعت از اهل بیت(ع) سبقت گیرد و‌ نزد آنان قرب یابد او به نوع برتری از حیات دست می یابد. چنین شخصی السابقون السابقون و جزو شیعیان واقعی است.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه در وجود شیعیان واقعی و کامل روح القدوس دمیده شده است، اظهار کرد: شیعیان واقعی برای قرب اهل بیت(ع) از هر فرصتی بهترین استفاده را دارند. به همین دلیل شیطان هم همواره در کمین آنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در عالم میثاق برخی با امام حسین(ع) عهد و پیمان بستند بر همین اساس‌ در دنیا هم ایشان را همراهی می کنند، گفت: شیعیان امامان معصوم(ع) در این دنیا امتحانات سختی را می گذرانند. پیامبران الوالعزم از جمله شیعیان اهل بیت(ع) هستند که امتحانات بسیار سختی پش دادند و استقامت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کس خود را به معصوم(ع) متصل کند می تواند مقام شفاعت پیدا کند و دیگران را نیز با خود همراه سازد، حضرت معصومه(ع) از کسانی است که خود را کامل به امام رضا متصل کردند سنگین ترین ماموریت ها را انجام دادند، به همین دلیل اهل بیت(ع) درباره او می فرمایند هر کس او را در قم به همراه معرفت به ایشان زیارت کند او بهشتی می شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر