دلایل اقدامات تخریبی شبکه سعودی ایران اینترنشنال علیه واکسن های ایرانی چیست؟


دلایل اقدامات تخریبی شبکه سعودی ایران اینترنشنال علیه واکسن های ایرانی چیست؟

در این که دولت سعودی و شبکه سعودی ایران اینترنشنال مواضعی خصمانه علیه منافع ملی ایران دنبال می کنند تردیدی نیست اما این که این شبکه چه سودی از تخریب تلاش های علمی پژوهشگران ایرانی می برد نکته ای قابل توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در طی ماه های گذشته یکی از محورهای رسانه ای تعجب برانگیز شبکه سعودی ایران اینترنشنال تلاش برای تخریب تلاش های دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در مسیر دستیابی به واکسن کرونا بوده است. هرچند این رسانه تلاش می کند با الگوگیری از برخی رسانه های دیگر با ژستی بی طرفانه با مصاحبه با متخصصان و کارشناسان و بعضا افرادی که تنها از سوی این رسانه چهره می شوند به هدف پنهان خود دست یابد اما از آنجایی که مالکان این رسانه سعودی از صبر لازم و کافی برای رسیدن به اهداف خود برخوردار نیستند و شتاب بیش از حدی به محورهای رسانه ای خود می دهند چندان طول نمی کشد که اهداف پنهان خود را آشکار می کنند.

در این که دولت سعودی و شبکه سعودی ایران اینترنشنال مواضعی خصمانه علیه منافع ملی ایران دنبال می کنند تردیدی نیست اما این که این شبکه چه سودی از تخریب تلاش های علمی پژوهشگران ایرانی می برد نکته ای قابل توجه است. درواقع نکته کلیدی ماجرا حجم و میزان کینه توزی این افراد علیه مردم ایران است تا جایی که از یک سو هرگونه راه ممکن برای واردات واکسن توسط نهادهای بهداشتی ایران را بسته اند و از سوی دیگر به دنبال آن هستند تا با تحقیر و تخریب تلاش های علمی پژوهشگران ایرانی راه داخلی مبارزه با اپیدمی کرونا را نیز ببندند و شاید از این مسیر ضدانسانی به اهداف سیاسی خود نزدیک شوند!!!
مفتضح تر از این شبکه ایرانیانی هستند که هرچند به دلیل زیست در خارج از ایران از میزان ملی گرایی آن ها کاسته شده است اما به راحتی و بعضا با کسب منافع مالی ناچیز خود را به این دست رسانه ها می فروشند و آن گونه سخن می گویند که مطلوب آن هاست. چنانچه در محور تخریبی واکسن به ناگاه فرد گمنامی به نام مهرنوش جعفری که ظاهرا دکترای علوم اعصاب و پژوهشگر نوروایمونولوژی است در مقام یک کاشناس زبده واکسن از شبکه سعودی ایران اینترنشنال سربرمی آورد و تلاش می کند با ادبیاتی علمی تلاش های متخصصان ایرانی را زیرسئوال ببرد. حال بماند این که علم اعصاب و نوروایمونولوژی چه نسبتی با دانش تولید واکسن دارد و این فرد به ظاهر متخصص چگونه شرایط اظهار نظر درباره حوزه ای غیرمرتبط و پیشرفته را دارد؟
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر