همدلی مدیران موجب موفقیت بسیاری در سیستان وبلوچستان شده است


همدلی مدیران موجب موفقیت بسیاری در سیستان وبلوچستان شده است

استاندار سیستان و وبلوچستان با اشاره به هماهنگی و همدلی موجود در استان گفت: ریشه بسیاری از موفقیت های اخیر همین همدلی و هم افزایی بین مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان است.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی در بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جمع مدیران و کارکنان این سازمان گفت: تصویب سندهای مختلف توسعه استان؛ از جمله دو سند مهم و تاثیرگذار "آمایش" و "توسعه سواحل مکران" به منزله رسیدن استان به نقطه بلوغ توسعه است.

وی اظهار کرد: توسعه واژه ای نامحدود است و برای رسیدن به آن بایستی به همه جوانب موجود در دانش و تجربه بشر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه "محور توسعه نیروی انسانی است" خاطرنشان کرد: توجه به آموزش نیروی انسانی اعم از آموزش‌های اولیه تا آموزش نسل‌های دانشگاهی باید در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گیرد و برای سایر دستگاه ها نیز الگو و مبنا باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به هماهنگی و همدلی موجود در استان گفت: ریشه بسیاری از موفقیت های اخیر همین همدلی و هم افزایی بین مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی در ادامه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان مغز متفکر و اتاق فکر استان یاد کرد و افزود: توزیع بودجه اگر چه مهم است اما کمترین کار این سازمان است و در واقع این سازمان بایستی با برنامه ریزی و پیوند بین نسل های دانشگاهی، استان را به توسعه برساند و الگویی برای سایر نقاط کشور نیز باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: به اعتقاد من مهم‌ترین دانشگاه، دانشگاه نسل هفتم یعنی توجه به کانون خانواده است و ما در استان سیستان و بلوچستان با کنار گذاشتن منیت ها، باید شروع کننده دانشگاه نسل هفتم باشیم و بپذیریم که ما همه یک خانواده ایم و با همکاری هم می‌توانیم منشاء تحول و اثرگذاری برای توسعه استان باشیم.

موهبتی تصریح کرد: منافع ملی بر منافع میلی هر یک از مسئولان در هر رده ارجحیت دارد و چنانچه هر یک از مسئولان و دستگاه‌ها به سمت منافع میلی بروند، فهم و درک درستی از توسعه ندارند.

وی بیان داشت: متاسفانه محدودیت ها و مرزبندی ها جامعه را به قهقرا می کشاند و اگر از مرز بندی هایی که بعضاً معیاری برای تصمیم گیری و حذف یک بخش جامعه می شود، از جمله مرزبندی های دینی، مذهبی، قومیتی و جنسیتی عبور نکنیم، توسعه کشور و استان دچار مشکل خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انسان ها بایستی بر مبنای شخصیت، میزان اثرگذاری در جامعه، تلاش و توانمندی شان مرزبندی شوند و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انتظار می رود؛ این مرزها را بشکند.

وی با تاکید بر استفاده از خرد جمعی در برنامه ریزیها و تشکیل شورای مشورتی با دستگاههای اجرایی اضافه کرد: براین اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بایستی در برنامه‌ریزی‌ها به نظرات کارشناسی شورا توجه کند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با تلاشها و پیگیریهای انجام شده بودجه استان در سال ۱۴۰۰ رشد مضاعفی داشته و در مقایسه با سال ۹۹ با رسیدن به رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان، رشد ۶ برابری و بالاترین رشد بودجه بین استان‌های کشور را داشته است.

وی تاکید کرد: به منظور جذب بودجه مربوط به پروژه های سال ۹۹ موافقت نامه های مربوط به هر پروژه ظرف مدت یکی دو هفته آینده اخذ شود تا قبل از زمان شروع به کار دولت جدید، پیمانکاران شروع به کار کنند و تغییرات مدیریتی احتمالی به روند اجرای پروژه ها آسیبی نرساند.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان ضمن تقدیر از همه تلاش ها و پیگیری های انجام شده اظهار داشت: طی دو سال اخیر به توسعه شتابان، بی نظیر و بی بدیل مربوط به حوزه پارک علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز نوآوری، خانه های خلاق و شرکت‌های دانش بنیان در مرکز استان و حتی شهرستان ها توجه جدی شده و این یعنی توجه به دانش و منابع انسانی که برای رسیدن به توسعه بسیار مهم و اثرگذار و نقش آفرین است.

وی گفت: بر اساس مفاد سند آمایش استان؛ سند آمایش هر یک از شهرستان ها نیز بایستی به تفکیک بر اساس ظرفیت ها، اولویت ها و نیازمندی ها آماده و تکمیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا