محیط زیست و منابع طبیعی قم تفاهمنامه همکاری امضا کردند


محیط زیست و منابع طبیعی قم تفاهمنامه همکاری امضا کردند

قم ـ ایرنا ـ همزمان با هفته محیط زیست ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری قم، تفاهمنامه همکاری مشترک به امضاء رساندند.

به گزارش روز شنبه از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه بر ضرورت آموزش و فرهنگسازی مسائل زیست محیطی در میان همه مردم و مسؤولان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در راستای حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست با آن مواجه هستیم، کم آگاهی برخی تصمیم گیران در مسائل توسعه‌ای است.

سیدرضا موسوی مشکینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه حفاظت و پاسداری از محیط زیست حجت را بر همگان تمام کرده اند، اظهار داشت: طبیعت و محیط زیست هیچ جایگزینی ندارند و در صورت تخریب و نابودی، آن را برای همیشه از دست داده ایم.

وی طبیعت و اکوسیستم استان قم را به ویژه با خشکسالی پیش رو بسیار حساس و شکننده دانست و گفت: ما باید با مشارکت جمعی و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حفظ طبیعت که امانت آیندگان است، تلاش کنیم تا وضعیت نامطلوب کنونی از این بدتر نشود.

وی در پایان با اشاره به انعقاد این تفاهمنامه، زمینه های مشترک بسیار میان این دو مجموعه را مورد توجه قرار داد و گفت: تا کنون همکاری ها و مشارکت فیمابین به دور از هرگونه رقابت ناسالم و در فضای تعاملی ادامه داشته و امیدواریم که بستر هم افزایی هرچه بیشتر که قطعا راهگشا خواهد بود، فراهم شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز در این جلسه با اشاره به برخی اظهارنظرهای نادرست مبنی بر مانع تراشی محیط زیست و منابع طبیعی برای توسعه، خاطرنشان کرد: دغدغه ما بهره مندی اصولی از منابع طبیعی و خدادادی است که بدون تردید اگر اینگونه نباشد، آثار مخرب بسیاری بر زندگی و زیست مردم می گذارد.

محمد شعاعی با بیان اینکه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست باید در میان مردم و مسؤولان نهادینه شود، تصریح کرد: آسیب و لطمه به محیط زیست جبران ناپذیر است و مردم باید با آگاهی نسبت به مسائل گوناگون زیست محیطی، همواره مدافع و حامی دستگاه‌های مسؤول در این حوزه خطیر و حساس باشند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...