رابطه کافئین با خشکی چشم چیست؟

رابطه کافئین با خشکی چشم چیست؟

اگر از خشکی چشمان خود ناامید شده اید تغییر در برخی عادات غذایی رای توقف یا کاهش علائم خود منطقی به نظر می رسد.

اگرچه ممکن است کاهش زمان استفاده از صفحه نمایشگرها و نوشیدن الکل به شما در این زمینه کمک کند، اما در اینجا یک نکته وجود دارد که برای کاهش خشکی چشم نیازی به ترک قهوه در وعده صبحانه تان نیست.

برخی افراد بر این باورند خشکی چشم با نوشیدن قهوه و چای تشدید می شود، اما برخی تحقیقات خلاف این موضوع را نشان می دهند حتی اذعان می دارند کافئین ممکن است به کاهش این علائم کمک کند.

کافئین چگونه به خشکی چشم کمک می کند؟

هنگام خشکی چشم به اندازه کافی اشک تولید نمی شود یا میزان اشک برای حفظ رطوبت چشم کافی نیست یعنی شما به اندازه کافی برای محافظت از سطح چشم خود و پاک کردن گرد و غبار مسلح نیستید، بنابراین خارش و تحریک پذیری در چشمان شما افزایش می یابد.

در این وضعیت کافئین می تواند به توقف یا کاهش خشکی چشم کمک کند. 2 مطالعه در مقیاس کوچک نشان می دهد کافئین میزان اشک چشم را افزایش می دهد. در یک مطالعه انجام شده توسط محققان ژاپنی، 78 نفر به دو گروه تقسیم شدند و بسته به وزن فرد کپسول هایی با 200 تا 600 میلی گرم کافئین دریافت کردند.

تقریبا این مقدار معادل 2 تا 6 فنجان قهوه است. محققان دریافتند اشک افرادی که کافئین دریافت کردند در مقایسه با گروه کنترل بیشتر است. یک مطالعه کوچک تر در غنا نیز نتایج مشابهی را نشان داد یعنی مهر تاییدی بر افزایش تولید اشک با مصرف کافئین زد.

این مطالعات با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد میزان خشکی چشم در افرادی که از کافئین استفاده می کردند کمتر است.

بیشتر بخوانید:درمان های خانگی برای رفع یبوست

رابطه کافئین با خشکی چشم چیست؟

رابطه کافئین با خشکی چشم چیست؟

آیا کافئین درمان خوبی برای خشکی چشم است؟

در حالی که تحقیقات امیدوار کننده است، اما مطالعات در این زمینه اندک است. در حال حاضر، چشم پزشکان نیز اطلاعات کافی در مورد اثرات کافئین برای توصیه آن به عنوان یک درمان رسمی ندارند.

به خاطر داشته باشید کافئین می تواند از طریق دیگر از جمله ایجاد یا افزایش اضطراب، افزایش فشار خون و ایجاد مشکل خواب بر سلامتی تاثیر می گذارد، بنابراین اگر از قبل علاقه ای به نوشیدنی های کافئین دار نداشته اید الان خشکی چشم دلیل خوبی برای شروع آن نیست.

مترجم: الهه زارعی