بی‌توجهی به پروتکل‌ها دوباره کار دست استان مرکزی می دهد


بی‌توجهی به پروتکل‌ها دوباره کار دست استان مرکزی می دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در برخی شهرها، دوباره ماسک نزدن‌ها و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را شاهد هستیم و این امر آلارم‌ها و هشدارها را به صدا درآورده است.

بهروز اکرمی ۲۲ خردادماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، با اشاره به اینکه دستورالعمل های انتخاباتی و تبلیغاتی به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها داده شده است، گفت: انتظار این است که حتما این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و عملکردها به شکلی نباشد که ضمن نقض دستورالعمل ها، سلامت شهروندان را به خطر بیندازند.

وی تصریح کرد: حتی اگر هیچ نظارتی بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها نباشد، انتظار می‌رود افرادی که به پارلمان ملی و محلی می‌روند، دغدغه‌مند سلامت مردم باشند و از هم‌اکنون در عمل نشان دهد که سلامت جامعه را مهم می‌دانند هرچند که دستگاه‌های نظارتی حتما به مسائل ورود می کنند و اگر فرمانداران مواردی از عدم رعایت دستورالعمل‌ها را شاهد بودند، کتبا به مسئولان ستادها اعلام کنند.

اکرمی با اشاره به درگیری ۱۵ ماهه با این ویروس و رفتارهای غیرقابل پیشگیری آن، گفت: در برخی شهرها، دوباره ماسک نزدن‌ها و بی توجهی به پروتکل‌ها بهداشتی را شاهد هستیم، در برخی نقاط مانند تفرش و کمیجان موارد بستری و سرپایی افزایش اندکی داشته‌ و این امر آلارم‌ها و هشدارها را به صدا درآورده و این بی توجهی‌ها ممکن است دوباره کار دستمان بدهد.

وی تاکید کرد: در انتخابات به هر حال برخی تجمعات شکل می‌گیرد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها شاهد اوج گیری بیماری نباشیم.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه در چندماه قبل شاید حدود ۸ درصد تست‌ها رپید مثبت اعلام می‌شدند، افزود: هم اکنون این رقم در استان به ۱۶ درصد رسیده است. این آمار حتی در خمین به ۲۲ درصد و اراک به ۱۸ درصد رسیده و نشان می دهد که باید دقت را بالا برد و با رعایت پروتکل‌ها انتخاباتی در حوزه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در خصوص ارائه اظهارنامه های مالیاتی اصناف گفت: سال گذشته زمان ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف دو ماه تمدید شد به طوری که به جای ۳۱ خردادماه، دو ماه بیشتر به اصناف فرصت داده شد.

سعید فرخی افزود: امسال در انعفاد تفاهم‌نامه بین اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی تاخیر رخ داده است و عملا برای ارائه اظهارنامه حدود یک هفته فرصت باقی است که این امر سیلی از مراجعات به سمت کافی‌نت‌ها را به دنبال خواهد داشت به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که این مسئله به ستاد ملی مقابله با کرونا ارجاع شود تا زمان دو ماه تمدید شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان