مسئولان ستاد رئیسی در سمنان: استکبارستیزی معیار انتخاب اصلح باشد


مسئولان ستاد رئیسی در سمنان: استکبارستیزی معیار انتخاب اصلح باشد

سمنان- ایرنا- مسئولان ستاد رئیسی در استان سمنان گفتند: استکبارستیزی، معنویت، عقلانیت و بررسی نظر دوستان و دشمنان انقلاب، معیارهای انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری باشد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

٧٧٨ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ٢٨ خرداد پیش‌بینی شده که شامل ۴٨٢ شعبه در شهرها و ٢٩۶ شعبه در روستاها می‌شود.

زندگی‌نامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه ایران و نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، دارای مدرک عالی‌ترین سطح آموزشی حوزه (سطح چهار) از جلسات درس خارج فقه آیت الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب استفاده کرده است.

سید ابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در محله نوغان شهر مشهد متولد شد. او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جوادیه گذراند و تحصیل در علوم حوزوی را در مدرسه نواب و سپس در مدرسه آیت الله موسوی‌نژاد شروع کرد. وی در سال ۱۳۵۴ خورشیدی جهت ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم، مدرسه آیت الله بروجردی رفت، با اتمام دوره سطح حوزه، به دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی راه یافت؛ ابراهیم رئیسی از پایان نامه خود با عنوان ارث بلاوارث در سال تحصیلی ۱۳۸۰ دفاع کرد و سپس با قبولی در کنکور دکتری مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فقه و حقوق خصوصی ادامه تحصیل داد و با تکمیل تحقیقات خود در حوزه فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی‌ترین سطح آموزشی حوزه سطح چهار شد و در نهایت از رساله دکتری خود با عنوان تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق دفاع کرد.

سوابق مدیریتی و اجرایی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از سال ۱۳۵۹ و با حضور در جایگاه دادیاری شهرستان کرج به عرصه مدیریت قضائی وارد شد و چند ماه بعد با حکم دادستان کل انقلاب، شهید آیت‌الله قدوسی، دادستان کرج شد. موفقیت ایشان در ساماندهی وضعیت پیچیده این شهر موجب شد تا در سال ۱۳۶۱، همزمان با دادستانی کرج، مسئولیت دادستانی شهر همدان نیز به وی محول شود.

حضور همزمان وی در این دو مسئولیت، سه الی چهار ماه ادامه داشت و از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳، به مدت ۳ سال به عنوان دادستان استان همدان خدمت کرد. ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۶۴ عهده دار سمت جانشینی دادستان انقلاب تهران شد.

وی در سال ۱۳۶۷، مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت و احکام ویژه (۱ و ۲ و ۳) و مستقیمی برای رسیدگی به مشکلات قضائی در برخی استان‌ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه، از بنیانگذار انقلاب اسلامی دریافت کرد.

بعد از رحلت حضرت امام (ره)، با حکم آیت الله یزدی رئیس وقت قوه قضائیه، به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت سپس در سال ۱۳۷۳ به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ عهده دار این سمت بود.

وی از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۳، به مدت ۱۰ سال معاون اول قوه قضائیه بود و در اسفند ۱۳۹۴، با حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد؛ او پیش از آستان قدس، تولیت امامزاده صالح را بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ با حکم مقام معظم رهبری به مدت پنج سال به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد همچنین با حکم ایشان به مدت ۱۰ سال، عضو هیأت امنای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شد.

رئیسی در سال ۱۳۸۵، از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز و به توصیه نخبگان استان خراسان جنوبی برای عضویت در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خود را در معرض انتخاب مردم قرار داد و با نظر مثبت بیش از ۸۰ درصد مردم این استان وارد مجلس خبرگان شد. وی دو سال پس از حضور در این مجلس، با رأی خبرگان ملت به عنوان عضو هیات رئیسه انتخاب شد؛ عضویت رئیسی در این جایگاه تا اتمام دور چهارم، با رأی نمایندگان مجلس خبرگان تمدید شد.

سوابق علمی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

سطح چهار فقه و اصول از حوزه علمیه قم، فوق لیسانس حقوق بین‌الملل خصوصی، دکترای فقه و مبانی حقوق با گرایش حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری، تدریس متون فقهی سطح عالی و قواعد فقه قضا و فقه اقتصاد در حوزه‌های علمیه تهران و دانشگاه‌ها، از سوابق علمی وی عنوان شده است.

تالیفات و آثار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

تألیف کتاب در خصوص ارث بلاوارث در فقه و حقوق

تالیف کتاب در خصوص تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق

کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش قضائی)

کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش اقتصادی)

کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش عبادی)

تألیف کتاب سیر تحول در نظارت و بازرسی

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ ایران با کسب ۳۸٫۳۰ درصد آرا نفر دوم شد.

شانزدهم اسفند ۱۳۹۷ رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به‌عنوان رسانه رسمی نظام فرصت برابر را برای انتشار برنامه های انتخابات در اختیار نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داده که در همین راستا در نشست یک ساعته علیرضا عموزاده رئیس ستاد شورای هماهنگی حامیان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در استان سمنان و محمود قدرتی معاون اقشار و شبکه سازی ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان ضمن گفت و گو با ایرنا، به بیان نظرات و دیدگاه‌های نامزد مورد حمایت خود در زمینه مسائل کشوری و مسایل استانی پرداختند.

پرسش از رقبا و دوستان معیار انتخاب باشد

رئیس ستاد شورای هماهنگی حامیان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در استان سمنان گفت: تقوا، کارآمدی، پرسش و تحقیق از دوستان و دشمنان، مقایسه شاخص‌های نامزدها با مکتب امام خمینی(ره)، عقلانیت، معنویت و استکبارستیزی معیار انتخاب نامزد اصلح باشد.

عموزاده در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نگاه به سوابق مدیریتی نامزد و توجهش به خواسته‌ها و مشکلات مردم به دور از جلب توجه، از دیگر شاخص‌های انتخاب فرد اصلح است.

وی ادامه داد: برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید با مردم صادق بود و حرف دلشان را فهمید.

وی بیان کرد: تمام نامزدها ادعا دارند، کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و کمک به طبقات محروم جامعه را در اولویت کاری دارند، اما برای تحقق این وعده‌ها باید مکتب فکری و عقبه انقلابی و اسلامی وجود داشته باشد.

رئیس ستاد شورای هماهنگی حامیان حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان سمنان تصریح کرد: اگر مدیریت بر پایه عقبه انقلابی و اسلامی باشد قطعا موفق خواهیم بود، اما اگر از مسیر خارج شویم با مشکل مواجه خواهیم شد.

عموزاده با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، اضافه کرد: خواسته رهبر معظم انقلاب خنثی کردن تحریم‌ها است و فکر کردن به برداشتن تحریم‌ها نشانه ضعف است و باید برای توسعه کشور راهبرد اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیت‌های داخلی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس ستاد شورای هماهنگی حامیان حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان سمنان خاطرنشان کرد: رشد و توسعه باید از داخل کشور بجوشد و نباید برای توسعه کشور چشم به بیگانگان داشت.

مسئولان ستاد رئیسی در سمنان: استکبارستیزی معیار انتخاب اصلح باشدعلیرضا عموزاده

معاونت اقشار و شبکه سازی ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی هم به ایرنا گفت: دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم در انتخابات است و در چنین شرایطی تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات گام مهمی است.

قدرتی ابراز داشت: ستاد حامیان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی برای ترغیب و تشویق حامیان برای شرکت در انتخابات کمیته گفتمان را تشکیل داده است و از اقشار مختلف جامعه مانند روحانیون، شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی کمک می‌گیرند تا افراد موافق، مخالف و قشر خاکستری را تشویق و ترغیب به حضور در پای صندوق‌های رای کنند.

وی ادامه داد: کشور نیازمند یک دولت مومن و انقلابی است که نگاه به درون و ظرفیت‌های داخلی اعتقاد و باور داشته باشد و براین اساس مدیریت کند.

معاونت اقشار و شبکه سازی ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان سمنان بیان کرد: نگاه به بیرون بی ثمر است و موفقیتی در مدیریت حاصل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: نامزدی برای ریاست جمهوری اصلح است که گفتمان انقلابی و اسلامی را سرلوحه کار قرار دهد، چرا که نتیجه توجه به گفتمان انقلابی تقویت ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی تصریح کرد:نامزدی برای ریاست جمهوری اصلح است که اهل فن باشد و اهل حرف نباشد و آحاد جامعه برای شناخت فرد اصلح باید توجه کنند نامزد انتخاباتی به دنبال اثبات خود است یا رقیب هراسی.

قدرتی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن مصلحت، حکمت و عزت کشور در تعامل با دنیا باید مد نظر نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری باشد.

مسئولان ستاد رئیسی در سمنان: استکبارستیزی معیار انتخاب اصلح باشدمحمود قدرتی

نبود شناخت عمیق و بی ثباتی مدیریتی، مجهولات توسعه استان سمنان

معاونت اقشار و شبکه سازی ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی که است که به دلیل نبود شناخت عمیق و دقیق و بی‌ثباتی مدیریت، موجب شده استان در حد مطلوب توسعه نیافته است.

وی بیان کرد: استان سمنان با تمام ویژگی‌های خوبی که دارد به جایگاه واقعی خودش دست نیافته است و ۲ دلیل عمده یعنی نبود شناخت دقیق و بی‌ثباتی در مدیریت است به این صورت که طی هشت سال گذشته استان سمنان چهار استاندار به خود دیده است و می‌توان گفت هر ۲ سال یک استاندار در استان سمنان روی کار آمده است.

وی ادامه داد: همجواری استان سمنان با هشت استان کشور مانند استان‌های پهناور تهران، اصفهان، مازندران و خراسان، همجواری با پایتخت سیاسی و اجتماعی و معنوی و مذهبی، داشتن زمین‌های بلامعارض، برخورداری از ۶۴ مرکز دانشگاهی و مراکز آموزش عالی و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، ظرفیت خوبی برای توسعه دارد، اما به دلیل کوتاه بودن عمر مدیریتی از توسعه شایسته بهره‌مند نشده است.

معاونت اقشار و شبکه سازی ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان سمنان اظهار داشت: منابع انسانی سرمایه و ظرفیت استان سمنان هستند که نقشی مهم در توسعه استان دارد و استفاده از این ظرفیت باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

قدرتی تصریح کرد: برای توسعه استان سمنان باید برنامه راهبردی بر اساس فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قدرت تعریف شود و نگاه آمایش ملی و استانی در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه باشد.

به گفته وی، کمبود آب شرب در بخش صنعت و آشامیدنی از جمله موانع سر راه توسعه استان سمنان است که به اطلاع حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رسیده تا در صورت انتخاب، رفع این مانع را در اولویت کاری قرار دهد.

قدرتی افزود: عدم تناسب بین خواسته‌ها و منابع در اختیار استان، رفع مشکل بیکاری به ویژه در قشر تحصیل کرده استان و بهره‌وری و ارزش افزوده پایین در کشاورزی و معدن، از دیگر مشکلات استان سمنان است که به اطلاع حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رسیده تا در صورت انتخاب، رفع این موانع مد نظر باشد.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی نگاه مدیریتی جدیدی را برنامه‌ریزی کرده است که نسبت به روش‌های مدیریتی در دوره‌های قبل متفاوت خواهد بود و استان در بخش مدیریتی یک ثبات را تجربه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در بودجه‌ریزی و برخورداری استان‌ها از منابع ملی شاخص جمعیت مورد توجه است و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با تغییر نگاه مدیریتی به دنبال ایجاد تحول معنادار است، چرا که حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی معتقد است هیچ کشوری به توسعه نمی‌رسد، مگر از منابع خود استفاده بهینه کند.

معاونت اقشار و شبکه سازی ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در استان سمنان گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به دنبال حداقل شکاف مدیرتیی و استفاده از ظرفیت داخلی است و از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود اعتماد کرده و پای کار باشند تا از مشکلات عبور کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

تاکنون ۳۶ دوره انتخابات در کشور برگزار شده است که متوسط مشارکت مردم استان سمنان در این انتخابات ها ۷۲.۵ درصد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!