مهرعلیزاده: کشور بزرگ ایران باید با بزرگواری با دنیا برخورد کند


مهرعلیزاده: کشور بزرگ ایران باید با بزرگواری با دنیا برخورد کند

سمنان- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت ایران کشوری با عزت و بزرگ است و باید با بزرگواری خود نیز با دنیا برخورد کند.

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده عصر شنبه در گفت و گوی انتخاباتی با مردم سمنان در شبکه تلویزیونی استانی گفت: یکی از اصیل ترین، قوی ترین و مقتدرترین امپراطوری های جهان مربوط به ایران بوده که باید به گونه ای حرکت کنیم که بزرگی و تاریخ چند هزار ساله کشور را به مردم دنیا نشان بدهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به ایرانی و مسلمان بودنمان افتخار می کنیم، افزود: من فرزند ایران هستم و در عمر خود برای ساختن ایرانی عزیز و ایرانیان سرافراز با نیتی پاک برای بنیان نهادن نهال‌های راحتی، آرامش و آسایش مردم پرافتخار تلاش کردم.

وی ادامه داد: من همچون اکثریت مردم، از یک خانواده متوسط بیرون آمده‌ام و زندگی متوسطی دارم و می‌دانم دیدن، فهمیدن و بازگو کردن مشکلات تنها راه برون رفت از آن‌ها نیست.

مهرعلیزاده اظهار داشت: از بین رفتن اعتماد ملی باعث می‌شود که اقدام‌های مثبت مسئولان نیز مورد پذیرش مردم واقع نشود.

وی تصریح کرد: باید واقعیت ها برای مردم بازگو شود و مردم بدانند فرد و یا افرادی که مشکلات مردم را می‌دانند و از درد دل مردم باخبرند امروز در جایگاهی قرار گرفته‌اند که می‌خواهند بین خودشان، مردم و خدای خود پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه و افزایش سطح خط فقر و از طرف دیگر کشمکش‌های بی حاصل بین افراد، گروه‌ها، نظرگاه و صاحب نظران در عرصه‌های مختلف کشور و تاسف بار تر از آن که در کشوری زندگی می‌کنیم که با همه نیت خیر خیلی از مسئولان، دستان ناپاکی، اختلاس، دزدی،فساد، فشار به مردم و تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های خود برگزیده اند و چنان معیشت سختی فراهم آورده‌اند که مردم امیدشان به آینده کم شده است.

مهر علیزاده اضافه کرد: بعضی از نامسئولان برای گرفتن کرسی‌های ریاست و مسئولیت به دنبال روش های ناصواب رفتند و کشوری را که می‌توانست به غنی و قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود امروز به جایی رسانده‌اند که با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه شصت دولت با یک نظام صحیح اقتصادی کاری کرده بود که با ۶ و نیم میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل سه و نیم میلیارد دلار آن صرف هزینه‌های جنگ می‌شد و حدود سه میلیارد دلار دیگر آن برای بقیه موارد مانند توسعه، کار، رزق و روزی مردم، واردات و تهیه گوشت مصرف می‌شد، وضعیت اقتصادی سامان داشت.

مهرعلیزاده اضافه کرد: پس از پایان جنگ، دولت سازندگی سر کار آمد که روحیه جلب تعاون همگانی برای یک همکاری مشترک با هدف پیشبرد کار پیش نیامد اما زحمات آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.

مهرعلیزاده ادامه داد: قدم بعدی دولت اصلاحات با انتخاب مردم روی کار آمد و همه جدیت خود را گذاشت که دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت مان اعتبار پیدا کرد، روسای جمهوری کشورهای اروپایی برای دعوت از رییس جمهوری ایران صف کشیدند و نظریه گفت و گوی تمدن ها در سطح جهان طنین افکن شد.

وی گفت: یک ایرانی مسلمان ثابت کرد که ما طرفدار جنگ نیستیم و طرفدار گفت وگو و صلح هستیم، این تئوری در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن ها که یک نظریه حاکم بر ادبیات سیاسی بین المللی جهان بود قد بر افراشت و مورد تعظیم و تکریم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده یادآور شد: قیمت ارز در طول ۲ دوره دولت های اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود که روی ۸۰۰ تومان برای چندین سال ثابت ماند، تورم نزدیک به ۴۸ تا ۵۰ درصد کنترل و پائین آمد و بعد ازچندین سال تجربه تورم ۳۰ تا نزدیک ۵۰ درصد، به زیر ۱۰ درصد و تک رقمی و ارزش پول ملی حفظ شد، روابط و شادابی اجتماعی، امید مردم به آینده، ارتباط مهربانانه مردم با دولت و حاکمیت، افتخار ایرانی ها در سطح دنیا و بسیاری از شاخص ها مانند شاخص زندگی، سلامت اداری، بهبود فضای کسب و کار و بسیاری دیگر ارتقا یافت.

وی ادامه داد: در ادامه ۲ دولت دیگر روی کار آمد که در کمال تاسف خیلی از این مسایل عوض شد، البته به دنبال نادیده گرفتن کارهای خوب آن دولت نیستم و بی انصافی است، به هر حال آن ۲ دولت نیز کارهای خوبی داشته است.

مهرعلیزاده ادامه داد: تا به دولت امروز رسیدیم، با وجود اینکه مردم خیلی انتظار داشتند که با کار بسیار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت و با تمام تلاشی هایی که دولت و مجموعه نظام داشت و حتی با یادآوری، مراقبت های و نظارت عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایرین، شاید در عمر تاریخ ایران قوی ترین معاهده بین المللی که ایرانیان توانستند در آن نظریات خود را اعلام و اعمال و به حق غنی سازی خودمان برسیم، حقی که تا دیروز نادیده گرفته می‌شد را بپذیرند، مکتوب کرده و در سازمان ملل تصویب و از سوی دیگر چندین تحریم که در حال منجر شدن به جنگ و ناامنی برای کشورمان بود خطرش از بالای سر کشور بر طرف شود.

وی افزود: اینکه به بحران آب در این کشور که بحران وحشتناکی است توجه‌ای نمی‌شود و غافل و به جای بحران آب به یک دوچرخه سواری، بزم موسیقی، شعر خوانی و یا بازی چند جوان در پارک و آب پاشیدن آنها به یکدیگر گیر می‌دهند، این مسایل درد بزرگی است.

مهرعلیزاده اظهار داشت: به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند با هدف از سکه انداختن دولت، مردم را به خیابان‌ها ریخته و شعار مرگ بر این و آن بدهند یک ضعف است، مرگ را تمام کنید، این دشمنی و کینه‌ها را تمام و زندگی کنید، زیرا ایرانی ها انسان های بزرگی هستند در شان ما نیست که به دیگران گیر داده و شعار مرگ سر بدهیم.

وی ادامه داد: بنده محسن مهر علیزاده متولد هشتم مهرماه ۱۳۳۵ در شهر مراغه لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز در قبل از انقلاب، فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی شریف، دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و درس آموخته دکترای اقتصاد مهندسی از دانشگاه هلند هستم.

مهر علیزاده ادامه داد: فردی هستم که از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده و از کف کارخانه کار را شروع کرده و سپس، صنعت، تولید و اداره کار و بعد از ۲ الی سه سال کار در صنعت خودرو یک مدیر عالی تر شده و سپس به عنوان معاون وزیر صنایع سنگین به مدت پنج سال از ۲۹ تا ۳۴ سالگی و بعد از آن به عنوان موسس منطقه آزاد کیش که البته قبل از بنده نیز کارهایی صورت گرفته بود که بی انصافی نشود اما کار اصلی زمان بنده انجام شد و به عنوان موسس این منطقه با دست خالی شدم.

مهرعلیزاده گفت: البته تمام منطقه آزاد کیش که امروز می بینید را بنده نساخته ام اما زیر بنای آن را بنده گذاشته ام، آب و برق آن را ایجاد و با ابتکار عمل هواپیمای غیر دولتی ساخته شد، همچنین مرحوم هاشمی رفسنجانی مسئولیت نیروگاه اتمی بمباران شده بوشهر را به بنده سپردند، مذاکره زیادی در این رابطه انجام و قرارداد نیز بسته و بعدها به عنوان یک نیروگاه هسته‌ای ساخته شد.

وی عنوان کرد: در زمان دولت آقای خاتمی بنده به عنوان استاندار استان تقسیم نشده خراسان معرفی و در دولت دوم اصلاحات به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی در خدمت ورزشکاران عزیز بودم، قبل تر نیز در شرکت سرمایه گذاری شاهد به عنوان بنیانگذار موسس اندوخته شاهد برای فرزندان شهدا فعالیت داشته ام.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز با تکیه بر امکانات، تحصیلات دانشگاهی و تجربیاتم در امر برنامه ریزی، اقتصاد، مسائل پولی، مالی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی فردی هستم که می‌دانم مشکل ما راه‌اندازی تولید و از بین بردن رانت ها است.

وی ادامه داد: انتظار از مردم این است که این بار با دقت مطالعه کنند و اینکه مشکل کشور ما امروز اقتصاد است، مشکل اقتصاد را کسی می تواند حل کند که مسایل اقتصادی را بفهمد و بار دیگر تکیه کردن بر یک فرد فرهنگی، نظامی، امنیتی و حقوقدان و قاضی مسایل را حل نمی‌کند، این موارد را در گذشته دیده‌ایم من با کسی مخالفتی نمی‌کنم اما اگر مشکل امروز مشکل قلبی داریم باید به متخصص قلب مراجعه کنیم.

مهرعلیزاده خطاب به سایر نامزدهای رقیب خود گفت: شما به پادگان‌ها، دادگاه‌ها، کار قانون‌گذاری‌تان و هر جایی که هستید بروید و اجازه بدهید که کسی که کار را می‌فهمد، دزد نبوده، سالم و پاکدست است روی کار بیاید.
وی تاکید کرد: اسم دولت من دولت زندگی است، زندگی پرافتخار، زندگی که شادی را برای مردم بیاورد، زندگی شادابی که نباید در آن سراسر ماتم باشد، اعتماد، عزت و افتخار، می خواهیم، جنگ ، زور و تحکم نمی‌خواهیم، ما به دنبال زندگی کردن هستیم، قانون اساسی و اجتماعی داریم و یک بار شانس زندگی کردن داریم.
وی ادامه داد: ما به قانون اساسی که هست تا زمانی که در آن تغییراتی ایجاد نشده احترام می‌گذاریم اما اجازه بدهید که بر اساس همان حداقل حرکت کنیم و مداخله نکنید.
مهرعلیزاده در ادامه با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده وی برای بهبود اقتصاد کشور در قالب سه کتاب تدوین شده‌است، اظهار داشت: بر این اساس میزان یارانه ها را حداقل برای پنج دهک پائین جامعه بایستی پنج برابر بیشتر کرد تا برای یک خانوار سه تا چهار نفره در این وضعیت اقتصادی بتوانیم ماهی یک تا ۲ میلیون تومان آورده باشیم تا از این وضعیت فلاکت بار که خط فقر هفت میلیون تومان است، پائین بیاوریم.
مهرعلیزاده ادامه داد: در خصوص اشتغال، مسکن، بازنشستگان، جلوگیری از حیف و میل اموال، جلوگیری از قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی و رانت انجام می‌شود نیز برنامه های مشخصی داریم که با قاطعیت آنها را اجرا و با اتکای به شما مردم خواهیم ایستاد تا تمام این رویه‌های غلط را برای همیشه پایان بدهم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس