رئیسی: برای توسعه یافتگی گیلان در همه بخش‌ها برنامه داریم


رئیسی: برای توسعه یافتگی گیلان در همه بخش‌ها برنامه داریم

رشت - ایرنا - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسعه یافتگی در استان گیلان را نامتناسب عنوان کرد و گفت: برای توسعه یافتگی استان در تمامی بخش ها برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر روز شنبه در گفت و گو با مردم استان گیلان از شبکه باران با بیان اینحه نام گیلان همواره با سرسبزی، خرمی، جنگل و دریا و نشاط است، اظهار داشت: اما در زیر این سرسبزی و خرمی استان یک فقری وجود دارد که بسیار رنج آور است هم برای مردم گیلان و هم کسانی که از بیرون نظارگر باشد.

وی در ادامه افزود: این وضعیت در گیلان محصول یک بی عدالتی و تبعیض است، آیا شان این استان با کفایت و جایگاه پرتلاش گیلان است که مردان و زنان آنان نشان دادند که در طول تاریخ چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش ها و وطن چگونه مردانه ایستادگی کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: از ایستادگی های سردار جنگل تا دوران دفاع مقدس و سرداران بزرگی که استان گیلان داشته و خانواده هایی که فرزندانشان را برای دفاع و ارزش های الهی فرستادند، ما هشت هزار شهید گیلان را جلوه ای از صداقت و سلحشوری و ایستادگی مردم می بینیم.

رئیسی بیان داشت: این همه خانواده های ایثارگر و جانبازان عزیز در گیلان، نشان دهنده آن است که وضعیت موجود حق این استان نیست، حتما می تواند به جایگاه برتر و بالنده تری که این همه مردم دغدغه و رنج نداشته باشند و نداشتن فقر آنان را اذیت نکند، برسد.

وی اظهار داشت: به نظر من بیش از آنکه فقر اقتصادی مردم را رنج می دهد، فقر مدیریتی الان مردم گیلان را رنج می دهد و شاید در بخش های مختلفی از کشور این کاملا برای همگان روشن است و مسئله مبهمی نیست.

ظرفیت های گیلان با توسعه یافتگی آن همخوانی ندارد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: فعال کردن اقتصاد دریا، آبزیان و اقتصاد گیلان با توجه به بسترها و زمینه های خوبی دارد در این استان هم اقتصاد جنگل، دریا و سایر حوزه ها را داریم.

رئیسی با اشاره به کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل در این استان و با بیان اینکه بگذریم از برخی کارخانه هایی که متاسفانه با زد و بند واگذار شده است، اضافه کرد: در سفر به گیلان مشاهده کردیم زمینی که در آن کارخانه رشت الکتریک بود که می توانست نگین انگشتری برای گیلان باشد با خاک یکسان شده بود.

وی ادامه داد: یا کارخانه پوششی که ۲۶ هکتار از بهترین اراضی رشت را به خود اختصاص داده بود اما از بعد برف سقف های این کارخانه عمداً تخریب شد، کارگاه ها یا ویران یا از کارخانه بیرون آورده شدند، کارخانه ای که می توانست هزاران نفر اشتغال ایجاد کند، نساجی گیلان از نساجی های نامداری بود که می توانست احیا شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه ما در استان صنایع معطل داریم، بیان داشت: در سطح کشور ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور معطل است، چرا باید بانک کارخانه ای را تملک کند و درش را زنجیر ببندد.

رئیسی گفت: نظام بانکی مگر در اختیار کشور نیست، نباید مدیریت شود و در واقع مدل توسعه اقتصادی، تولیدی و رونق تولید کار کند، نه اینکه دنبال منافع بانک خود باشد و کشور را رها کند.

وی در ادامه با اشاره به تصرفات غیرقانونی در جنگل خواری و زمین خواری در استان گیلان ، اظهار داشت: حتما باید جلو این کارها گرفته شود.

رئیسی اظهار داشت: دولت باید برای خاتمه دادن به این وضعیت سازمان و سامان داده شود، مردم احساس تغییر در زندگی داشته باشند، عدد بیکار در گیلان با امکانات و ظرفیت ها تناسب ندارد، حتما وضعیت باید تغییر کند، تغییر برنامه و یک جدیت و کار جهادی می خواهد همان کاری که سرداران شماها کردند، حماسه آفریدند.

تغییر وضعیت گیلان نیازمند کار جهادی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تغییر وضعیت در گیلان با توجه به وضعیت آن کار حماسی ، جهادی جدی و دلسوزی می خواهد، گفت: این استان در تولید برخی از محصولات رتبه اول را دارد، در تولید مرغ، تخم مرغ، آبزیان و دام سبک رتبه های بالایی دارد، چرا دچار مشکل شویم.

رئیسی اظهار داشت: صنایع تبدیلی فعال در گیلان چرم و سایر صنایع حتما می تواند در جایگاه برتر و والاتر قرار گیرد، ضمن اینکه ظرفیت های معدنی هم دارد.

وی افزود: استان گیلان با ظرفیت های بسیار خدادادی از جنگل، معدن، صنعت و کشاورزی گرفته تا ظرفیت نیروی انسانی کارآمد، جوانان تحصیلکرده ، خلاق و مبتکر کارهای بسیاری می تواند انجام دهد البته مدیریت برای اتصال این ظرفیت ها می خواهد تا گیلان را از این وضعیت بیرون آورد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ظرفیت های موجود گیلان در کنار فقر معنی ندارد، خاطر نشان کرد: برای توسعه یافتگی شامل توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در بخش های مختلف برنامه داریم.

رئیسی با اشاره به پیگیری و اقدامات در دادگستری برای راه اندازی چند کارخانه در استان گیلان اضافه کرد: اما این کافی نیست، سیاست‌گذاری و اجرای مقتدرانه را می طلبد که کشور و وضعیت گیلان که از استان های امیدآفرین و نشاط آفرین است و برای کشور وضعیت اقتصادی ، فرهنگی، کار و تلاش و تولید در گیلان حائز اهمیت است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وضعیت معیشتی کارگران و معلمان اشاره و تصریح کرد: کارگران متناسب با وضعیت تورم جامعه رشد نداشته اند، حتما این وضعیت و شرایط باید به نفع عدالت ، پیشرفت و به نفع مردم تغییر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا