قاضی زاده هاشمی: برقراری عدالت و با مردم بودن وظیفه دولت اسلامی است


قاضی زاده هاشمی: برقراری عدالت و با مردم بودن وظیفه دولت اسلامی است

اراک - ایرنا - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برقراری عدالت و در کنار مردم بودن وظیفه اصلی یک دولت اسلامی و انقلابی است.

«امیر حسین قاضی زاده هاشمی» عصر شنبه در گفت و گو با شبکه آفتاب استان مرکزی افرود: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم عزیزمان متاسفانه در جریان کرونا فوت کردند و برای مردم سوال ایجاد می کند که صدا و سیما آمار کشورهایی که وضعیت مناسبی در کرونا دارند را نشان نمی دهد اما در باب کشورهایی با وضعیت غیر مناسب، پوشش دارد.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها از جمله چین پیش از واکسیناسیون با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری کمتر از پنج هزار نفر کشته داده است و به هر حال الان فصل انتخابات است و به علت عدم رعایت پروتکل‌ها ما و شما از هم دورمانده ایم.

فاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: نکته کلیدی این است که به علت ساختارها و روش هایی که عدم توازن ایجاد می کرده در طی این صد ساله اخیر، کشورمان دچار یک تبعیض گسترده شده مراکز عمده صنعتی، مراکز عمده دانشگاهی، مراکز عمده رفاهی و اقتصادی، جایی که می شود شغل ایجاد کرد در مناطق خاصی از کشور استقرار پیدا کردند حتی در همان‌ها هم پدیده‌ای مثل حاشیه نشینی،آلودگی هوا و محیط زیست، از بین رفتن منابع آبی، مهاجرت و فقر نمود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز که از یک عدم توازن جدی و تبعیض گسترده در کشور صحبت می‌شود و این نیاز به برنامه ریزی و اصلاح جدی دارد و خیلی دولت ها با شعار توازن منطقه ای و آمایش سرزمینی موفق نشدند و دولت ها باید بدانند بدون مردم هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

قاضی زاده هاشمی گفت: اینکه ما تمام قدرت را جمع کردیم در تهران یک کشور درست کردیم یک شهر به نام تهران و وقتی تخصیص بودجه شرکت های دولتی ۵۰ تا ۶۰ درصد در تهران، وقتی صحبت از ایجاد مراکز تفریحی است و آن هم نه همه تهران بلکه شمال تهران و در واقع استان تهران، که ۱۴ میلیون جمعیت دارد بیش از نیمی از آنان حاشیه نشین هستند یا در مراکزی مراکز و مناطقی زندگی می کنند که دچار مشکل شده است.

وی افزود: این تبعیض به تورم مزمن دامن زده و تورم شکاف بین فقرا و اغنیا را بیشتر می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هرچه از مرکز به سمت پیرامون و مرزها می رویم وضع بدتر می شود و لازم است که توجه به این نکات جلب شود که چرا مهاجرت پیش می اید چون بیکاری وجود دارد و مسئله سربازی هم هست که جوان‌های ما به علت سربازی به این طرف و ان طرف می روند و وضعیت زندگی ها می بینند دیگر تمایل نمی کنند برگردند این مسئله در دوران دانشجویی نیز اتقاق می افتد.

قاضی زاده هاشمی افزود: دانشجوی نخبه شهرستانی، تهران می آید و شرایط زندگی را می بیند و حاضر نیست برگردد و ما عملاً نیروی انسانی جوان و نخبگان شهرستان ها را می گیریم و نه تنها ثروت و دارایی شان گرفته می‌شود بلکه تمام معادن ما نفت و گاز ما در این شهرستان‌ها است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در این فقره سربازی بدتر از اینها نیز اتفاق می افتد چراکه ۲ سال وقت جوان مردم را می‌گیریم و در سن کاری که می تواند به پدر کشاورز کمک کند یا به دامداری کمک کند یا درسش را زودتر تمام کند و تشکیل خانواده دهد می آید و عمرش تلف و از چرخه تولید کشور خارج می‌شود.

وی خاظرنشان کرد: به همین خاطر من دنبال این هستم که سربازی اجباری جمع شود و به صورت حرفه‌ای و داوطلبی سربازی شکل بگیره و ان‌شاءالله به لطف خدا، دولت سلام قضیه سربازی را حل می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: طرحی کلان آماده کردیم برای تغییر شرایط موجود، که به تعداد شهرستان‌های کشور، پایتخت داشته باشیم و پایتخت تنها تهران نباشد.

وی افزود: سلسله مراتب مدیریتی که در کشور وجود دارد به علتی که اختیار ندارد پاسخگو نیست و باید کاری کرد که اولین کسی که شما مردم به او مراجعه می‌کنید پاسخگو باشد مثل وزیر و در واقع قانون اساسی این اجازه را به ما داده که ما اختیارات هیأت وزیران را به کسان دیگر بدهیم و ما این اختیارات را به همه وزرا و فرمانداران می دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: الان بودجه کشور بین دستگاه ها تقسیم می شود مثلا بودجه سهم آموزش و پرورش را آموزش و پرورش در سطح استان ها توزیع می کند و استان ها بین شهرستان ها توزیع می کند ما مجموع بودجه دستگاه ها مختلف را جمع می کنیم و سرانه هر شهرستان را در همه دستگاه ها به فرمانداران می دهیم و شورای برنامه ریزی شهرستان در مورد آن ‌تصمیم گیرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت ها باید مردمی باشندو کیجا تحت عنوان مجوز، یکجا تخت عنوان نظارت، در همه بخش های مردم دخالت وجود دارد و می خواهیم حاکمیت را به مردم برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی می گوید دولتمردان باید پاسخگوی مردم باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئولان باید توسط مردم انتخاب شوند و پاسخگو باشند و در این راه ابتدا وقتی می خواهیم استاندار انتخاب کنیم حتما باید نخبگان استان در مورد آن نظر دهند.

قاضی زاده هاشمی افزود: اگر یک سوم مردم استان یا شهرستان از آن مدیر ناراضی باشد سمانه الکترونیک ایجاد می کنیم و یک نفر استاندار را استیضاح می کند.

قاضی زاده هاشمی افزود: مسئولان باید بتوانند جلب رضایت کنند و مردم را با خود همراه کنند و این ساختار تصمیم گیری همه جانبه متمرکز در تهران را تغییر می دهیم.

وی اظهار داشت: برای هر شهرستان هم یک ماموریت ملی تعریف می کنیم غیر از اینکه شهرستان مدیریت شود، یک پایتخت در یک حوزه خاص می‌شود که تمام ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و شغلی شکوفا شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما می دانیم هر شهرستانی چه منابع و ظرفیت انسانی دارد و بر اساس آن به شهرستان ها اجازه می‌دهیم که پایتخت آن بشود یعنی مجموعه منابع بانکی کشور اگر بخواهد انجا سرمایه گذاری کند ماموریتش این است که این ظرفیت ها، نظام آموزشی آموزش عالی را مدنظر قرار دهد.

قاضی زاده هاشمی افزود: برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج کشور و اجازه تجارت بین‌المللی در حوزه ظرفیت هر شهرستان، پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: باید سرمایه گذاری جدی کنیم و این تبعیض تاریخی برطرف شود و دولت سلام دولت همه مردم است دولت همه ملت عزیز ایران است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم ما انقلاب را به پیروزی رساندند و صبورانه تحریم‌ها را تحمل کردند و الان با مشکلاتی روبرو هستند.

قاضی زاده هاشمی افزود: وظیفه اصلی دولت اسلامی، برقراری عدالت و در کنار مردم بودن است که دولت سلام این دو هدف اساسی را با رویکرد از بین بردن تبعیض ها و فساد دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: استان مرکزی شخصیت‌های بزرگی مانند امیرکبیر یگانه مدیر موفق تاریخ، قائم مقام فراهانی و شخصیت ممتازی را به ایران اسلامی تقدیم کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این استان چهره‌های علمی برجسته‌ای همانند پروفسور حسابی دارد که باید به او افتخار کرد.

وی ادامه داد: استان مرکزی با اینکه صنعتی است مشکلات زیادی دارد و مدارس کانکسی هنوز در برخی از مناطق این استان وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کم آبی خطه اشتیان نیز مدنظر قرار دارد و کشت مکانیزه در این منطقه حتما دنبال می‌شود و در اراک رشد جمعیت کاهش پیدا کرده و پیری جمعیت آنجا زنگ خطری است و متاسفانه یکی از هشت شهر آلوده کشور محسوب می‌شود که باید حتماً برای تبدیل صنایع به صنایع پاک یا ایجاد فیلتراسیون جدید اقدام کرد.

قاظی زاده هاشمی افزود: برای گرانی زمین در شهر اراک باید فکر جدی کرد و تفرش نیز پتانسیل گردشگری دارد و مردم خمین شهر امام خمینی رحمة الله نیز شایسته توجه هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان شهرستان خنداب هنوز تکمیل نشده و دولتمردان ان شالله تکمیل خواهند کرد و صنعت گیاهان دارویی دلیجان در کشور زبانزد است و معادن زیادی که در این شهرستان وجود دارد که باید زیرساخت‌های آن‌جا را تکمیل کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: گردشگری و سرمایه گذاری در شازند را باید پیگیری کرد و راه‌های مواصلاتی دچار مشکل است و فراهان هم مثل تمام فلات مرکزی، دچار مشکل کم آبی است و با اینکه شهرستان تاریخی و جاذبه‌های طبیعیدارد، زیرساخت‌های کافی وجود ندارد و باید کمک کرد و تولید قالی رشد یابد.

وی ادامه داد: کمیجان محصولات باغی قالی بافی دارد و باید سرمایه‌گذاری جدی در این حوزه اتفاق بیفتد و محلات شهر گل و گیاه نیز باید تقویت شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش