ششمین دور از گفتگوهای وین آغاز شد


ششمین دور از گفتگوهای وین آغاز شد

شفقنا-ششمین دور از گفتگوهای وین هم اکنون در این شهر آغاز شد. رسانه‌ها هم اکنون از آغاز ششمین دور از گفتگوهای وین در راستای مذاکره پیرامون احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران موسوم به برجام خبر می‌دهند. ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون «جوزف بورل» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و […]

ششمین دور از گفتگوهای وین آغاز شدششمین دور از گفتگوهای وین آغاز شد

شفقنا-ششمین دور از گفتگوهای وین هم اکنون در این شهر آغاز شد.

رسانه‌ها هم اکنون از آغاز ششمین دور از گفتگوهای وین در راستای مذاکره پیرامون احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام خبر می‌دهند.

ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون «جوزف بورل» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران نیز ریاست هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین را برعهده دارد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پیشتر در این باره نوشت: ششمین دور گفتگوهای وین درباره احیای کامل برجام تا یک ساعت دیگر آغاز می‌شود. اعضای کمیسیون مشترک در مورد چگونگی ترتیب کار برای دستیابی به موفقیت و سرعت بخشی مذاکرات، تبادل نظر خواهند کرد.

ششمین دور از گفتگوهای وین آغاز شد

ششمین دور از گفتگوهای وین آغاز شد

اتحادیه اروپا دیروز جمعه اعلام کرد که در پی برگزاری نشست‌هایی در خصوص بازگشت به برجام، امروز شنبه دُور آتی نشست وین برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد که کمیسیون مشترک برجام شنبه کار خود را در شهر وین از سر می‌گیرد.

ایران تا کنون بارها تأکید کرده است که لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا و نیز راستی آزمایی آنها برای بازگشت تهران به تعهدات هسته‌ای خود ضروری است.

به رغم رضایت تمام طرف‌ها از مفاد این توافقنامه، دولت ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ۸ ماه می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷) به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع کرد که این اقدام واشنگتن در کنار انفعال طرف‌های اروپایی و عدم اقدام مستقلانه آنها در جهت جبران پیامدهای این خروج، مقامات تهران را واداشت تا طبق مادتین ۲۶ و ۳۶ برجام در روندی گام به گام تعهدات برجامی خود را کاهش دهند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید