امضای تفاهم‌نامه توسعه کسب و کار در پارک ملی گلستان و چند خبر کوتاه


امضای تفاهم‌نامه توسعه کسب و کار در پارک ملی گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - امضای تفاهم‌نامه‌ توسعه کسب‌ و کار در محدوده پارک ملی گلستان با محوریت گردشگری و صنایع‌ دستی، حضور ورزشکار گنبدی در اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، بستری بودن 270 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و آغاز برداشت چغندرقند از مهمترین اخبار روز شنبه این استان است.

تفاهم‌نامه‌ توسعه کسب‌ و کار در محدوده پارک ملی گلستان با محوریت گردشگری و صنایع‌دستی و در راستای حفاظت از این ذخیره‌گاه زیست محیطی بین ۲ اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حفاظت محیط‌زیست استان امضا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان امروز شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه که در محل سالن آمفی تئاتر پارک ملی گلستان برگزار شد، گفت: این پارک به‌ عنوان یکی از ظرفیت‌های شاخص زیست محیطی در دنیا می‌تواند به‌ قطب گردشگری برای علاقمندان به طبیعت‌گردی تبدیل شود.

احمد تجری افزود: نیاز امروز در بحث حفاظت و نگهداری پارک ملی گلستان ایجاد زنجیره‌ای از ظرفیت‌های اثرگذار چون اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاخص، راهنمایان گردشگری دغدغه‌مند و هنرمندان صنایع‌دستی توانمند و ارتباط آنان با دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه با همکاری محیط‌زیست طرح توسعه کسب‌ و کار در محدوده پارک ملی گلستان با محوریت گردشگری و صنایع‌دستی عملیاتی می‌شود که گامی مهم در حفظ این پارک حفاظت شده و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان نیز در این مراسم گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق ملی محیط‌ زیست منعقد شده است بحث طرح توجیه فنی و اقتصادی بهره‌برداری از تفرجگاه‌های پارک ملی گلستان در مراحل پایانی است و امیدواریم با تکمیل این طرح بتوانیم حضور بیشتر طبیعت گردان را در این پارک شاهد باشیم.

محمدرضا کنعانی افزود: عرضه محصولات صنایع‌دستی که در مناطق روستایی و شهری حاشیه پارک ملی گلستان تولید می‌شود در این منطقه می‌تواند موجب شکل‌گیری ارتباط طبیعت گرد با جامعه محلی و ایجاد معیشت پایدار برای حفاظت از مناطق طبیعی منطقه باشد.

پورنگ پورحسینی مشاور معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیز در این مراسم با بیان اینکه پارک ملی گلستان می‌تواند منبع تولید بی پایان و پیوسته ثروت باشد به شرط این که درست از آن حفاظت شود، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه نقطه عطفی در تاریخ محیط‌ زیست کشور خواهد بود و دستگاه‌های نقش‌آفرین مدلی برای فعالیت در حوزه حفاظت از گنجینه‌های زیستی کشور ارائه کردند.

**

عبدالجلیل قرنجیک ورزشکار گنبدی در چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال با ویلچر که از ۲۵ خرداد تا ششم تیر ماه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو برگزار می‌شود به همراه ۱۱ ملی‌پوش دیگر در اصفهان حضور خواهد داشت.

این ورزشکاران زیر نظر عباس آقاکوچکی سرمربی و کمال عشق مربی تیم ملی به تمرین می‌پردازند و سعید اشرف پور نورائی به عنوان بدنساز مدعو و محمدصادق پسندیده به عنوان سرپرست در این اردو حضور دارند.

**
مدیر جهادکشاورزی کلاله از پایان برداشت کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال با وجود سرما و تنش خشکی از سطح ۱۰ هزار و ۲۰۷ هکتار سطح سبز کلزا در کلاله، ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن از این محصول برداشت شد که در مقایسه با پارسال حدود هزار تن کاهش یافته است.

علی علیزاده افزود: کشاورزان کلزاکار، ۹ هزار و ۷۱۵ تن از تولیدات مزارع خود را به سه مرکز خرید در کلاله تحویل دادند و بقیه محصول را مستقیم به کارخانه‌های روغن کشی ارسال و یا به مراکز خرید شهرستان‌های همجوار ارسال کردند.

**

فرماندار گرگان، رعایت نکردن شیوه‌نامه بهداشتی را تخلف انتخاباتی دانست و گفت: دستورالعمل تبلیغات با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی انتخابات تهیه و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ و برای بهره برداری نامزدها و افراد مرتبط با انتخابات در فضای مجازی منتشر شده است.

محمد حمیدی افزود: رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ویژه انتخابات، برای تمامی نامزدها و افراد مرتبط با انتخابات الزامی است و متخلفات مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

**

به گزارش روابط عمومی شهرداری گنبدکاووس، برای حفظ زیبایی منظر شهری و جلوگیری از آلودگی‌های بصری در تبلیغات انتخاباتی، بیش از ۳۰ نقطه در محل‌های پرتردد سطح شهر برای تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شده است.

این اقدام به منظور پیشگیری از نصب اقلام تبلیغاتی بر روی دیوارها و مکان‌های عمومی و دولتی، مبلمان شهری، تابلوها و درختان اجرا شده است.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که هم اینک ۲۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنان در مقایسه با دیروز ۱۱ نفر بیشتر شده است.

عبدالرضا فاضل افزود: ۵۲ نفر از این بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۲۰ نفر از آنان به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

**

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت چغندرقند خبر داد و گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر قند رفت که پیش بینی تولید ۲۱۰ هزار تن از این محصول است.

علی موسی خانی افزود: امسال ۷۴۵ کشاورز با ۲ کارخانه قند جوین و شیروان قرارداد کشت بسته‌اند و چغندر قند عیار ۱۵ را به قیمت هرکیلوگرم ۱۲۴ هزار ریال از کشاورزان خرید می‌کنند و بر اساس عیار قند قیمت افزایش یا کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟