مشارکت مردم در گرو عملکرد مناسب دولت‌‎ها/ رئیس‌جمهور در تراز انقلاب بلند پروازانه نیست


مشارکت مردم در گرو عملکرد مناسب دولت‌‎ها/ رئیس‌جمهور در تراز انقلاب بلند پروازانه نیست

نائب رئیس شورای وحدت انقلاب اسلامی لرستان گفت: عملکرد مناسب دولت‌‎ها نقش موثری در مشارکت مردم داشته است.

حسن شریعت نژاد امروز ۲۲ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شورای وحدت تشکیلاتی دائمی است که در گذشته با اسامی و عناوینی مختلف بوده است، اظهار کرد: در این مقطع بیشترین حجم کاری ما معطوف به انتخابات بوده و دو هیأت اجرایی در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه شورای وحدت تشکیلاتی منسجم و حساب شده‌ای است که با بکارگیری جوانان و پیشکسوتان که با همدلی و وحدت با سایر تشکل‌های همسو و هم‌نظر تشکیل شده است، افزود: هم‌افزایی و مشارکت در پیشبرد اهداف در بحث انتخابات ریاست جمهوری هدف همه تشکیلات جبهه انقلاب است.

نظام به هر جناح و سلیقه‌ای که از سوی مردم انتخاب شده احترام گذاشته است

نائب رئیس شورای وحدت نیروهای انقلابی لرستان با بیان اینکه یکی از امتیازات نظام، حاکمیت مردم و مردم‌سالاری دینی است، افزود: در طول این ۴۲ سالی که از عمر نظام می‌گذرد سلایق و جناح‌های مختلفی آمدند و رفتند و نظام ثابت کرده که انتخابات مال مردم است و به هر جناح و سلیقه‌ای که از سوی مردم انتخاب شده احترام گذاشته است.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه مردم در همه سطوح نقش دارند و در انتخابات این نقش مستقیم آنان ملموس بوده است، تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی تجلی حضور مردم بوده و خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد مناسب دولت‌‎ها نقش مؤثری در مشارکت مردم داشته است، اضافه کرد: متأسفانه به خاطر عملکرد ضعیف دولت فعلی مردم نگران و ناراضی هستند اما باید به کسانی رأی دهند که مخالف با دولت فعلی هستند تا تغییر و تحول ایجاد شود.

خوی اشرافی گری و بی‌توجهی به قشر ضعیف جامعه سبب فاصله گرفتن آنان از نظام و انقلاب می‌شود

نائب رئیس شورای وحدت نیروهای انقلابی لرستان با اشاره به اینکه تغییر و تحول با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی رخ می‌دهد چراکه نقش مردم تعیین‌کننده است، اظهار کرد: صندوق رأی محل جابجایی قدرت و دولت‌هاست و انتخابات فرصتی است که نظام برای نقش‌آفرینی مردم فراهم کرده است.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه دولت‌ها در جمهوری اسلامی خدماتی داشته‌اند اما هر دولتی که با مردم، ارزش‌های انقلاب، اصول نظام، امام (ره) و رهبری تناسب بیشتری داشته است، بیشتر خدمت کرده دولت‌هایی که با این شاخص‌ها زاویه داشتند کمتر به مناطق محروم و مردم خدمتگزاری شده است، عنوان کرد: وزرای میلیاردی درد مردم را درک نمی‌کنند و خوی اشرافی‌گری و بی‌توجهی به قشر ضعیف جامعه سبب فاصله گرفتن آنان از نظام و انقلاب می‌شود.

رئیس‌جمهور در تراز انقلاب بلند پروازانه نیست

وی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور در تراز انقلاب بلند پروازانه نیست و باید سایه‌ای از رهبری باشد و الگو، منش، رفتار، ایمان، اعتقاد و ساده‌زیستی او نزدیک به رهبری باشد، بیان کرد: دولت باید الگوی و سیره‌اش امام علی (ع) باشد که به بیت‌المال حساسیت زیادی داشت؛ الگوهای غربی برای ما چالش‌زاست.

نائب رئیس شورای وحدت نیروهای انقلابی لرستان اضافه کرد: ریاست جمهوری باید در تراز انقلاب اسلامی باشد چراکه نفر دوم مملکت محسوب می‌شود و در همه دنیا این‌گونه است که کسی قانون اساسی مملکتش را قبول نداشته باشد در سطوح مدیریت پایین نیز جایگاهی ندارد.

باید نگاه کارشناسی به مناظره داشت نه نگاه احساسی و هیجانی

شریعت نژاد درباره خروجی مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید انتظار داشت مناظرات مثل فوتبال هیجانی باشد، عنوان کرد: باید نگاه کارشناسی به مناظره داشت نه نگاه احساسی و هیجانی؛ صداوسیما باید شرایط را به‌گونه‌ای مهیا سازد که در طول سال مناظراتی در مورد موضوعات مختلف کشور برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه هیجان از این مناظره نسبت به مناظره‌های دوره گذشته گرفته شده است، گفت: احساسم این است که در بحث مناظرات نگاه مردم به برنامه‌ها و عملکردها عقلانی است.

نائب رئیس شورای وحدت نیروهای انقلابی لرستان با انتقاد از اینکه کاندیداها در این مناظرات به خیلی از سؤالات تخصصی پاسخ ندادند، عنوان کرد: این رفتار نوعی فرافکنی و زیربار نرفتن آنان بود و مجری باید این توانایی را داشته باشد که نامزدها را مجبور به پاسخگویی درست و مرتبط کند چون مردم باید پس از مناظره متوجه شوند چه کسی برنامه داشت، چه کسی فرافکنی کرد، چه کسی عملکرد دارد و در نهایت به یک جمع‌بندی برای انتخاب اصلح برسند.

رئیس‌جمهور در گام دولت انقلاب باید به همه برنامه‌ها جهش دهد

شریعت نژاد با اشاره به اینکه کسی باید رئیس‌جمهور شود که در گام دولت انقلاب به همه برنامه‌ها جهش دهد، افزود: نباید متوقف شویم و صف مرغ بعد از ۴۲ سال زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در بین کاندیداهای موجود به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد اصلح است، عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی از ابتدای انقلاب مسئولیت اجرایی در حوزه‌های مختلف دستگاه قضا داشته و مورد اعتماد امام (ره) بوده و حتی در چندین مأموریت حکم ویژه از ایشان داشته است؛ ساده زیستی، ایمان، دوری از تکبر و تجمل، عمل‌گرایی، تحول‌گرایی، مردمی بودن، دارای اعتمادبه‌نفس، جرات و جسارت در برخورد با رانت و ... از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی است.

نائب رئیس شورای وحدت نیروهای انقلابی لرستان با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی فردی فراجناحی است و محدود به طیف خاصی نیست، یادآور شد: آیت‌الله رئیسی مخالف سرمایه‌اندوزی و رانت است و موافق سرمایه‌گذاری و با فرزندان و برادران افراد مسئول در کشور که جزو رانت بودند برخورد قاطع داشتند و وی دارای اعتمادبه‌نفس، جرات و جسارت در برخورد با رانت و فساد، پارتی‌بازی و رشوه است.

شریعت نژاد تصریح کرد: محبوبیت، مقبولیت و قدرت اجرایی آیت‌الله رئیسی سبب شده خیلی از طیف‌ها پای کار آیند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان