افزایش موارد ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان نگران کننده است


افزایش موارد ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان نگران کننده است

شاهرود- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود از افزایش آمار موارد مراجعه با علائم ابتلا به کووید 19 به مراکز بهداشتی، درمانی شاهرود و میامی در یک هفته گذشته ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، رضا چمن عصر شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، افزایش اجتماعات و نیز کندی برنامه واکسیناسیون را سه عامل تأثیرگذار در افزایش آمار ابتلا به کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی عنوان کرد و افزود: اگر حجم عظیمی از اجتماع های مردمی صورت گیرد این خطر وجود دارد که با موج پنجم شیوع کرونا مواجه شویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکنون بیش از ۴۲ هزار آزمایش کرونا انجام داده است، ابراز کرد: تا امروز بیش از ۳۰ هزار مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی دولتی با علائم مشکوک به کووید ۱۹ در محدوده زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به بستری شدن پنج هزار و ۵۷۶ نفر در بخش های اختصاصی کرونا و تشخیص ۱۲ هزار و ۴۲۰ مورد مثبت قطعی کرونا در حوزه زیر پوشش این دانشگاه تصریح کرد : از مجموع یکهزار و ۱۱۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان تاکنون ۲۸۷ مورد یعنی حدود ۲۵ درصد مربوط به شاهرود و میامی است.

چمن با بیان اینکه در هفته گذشته آمار ابتلا به کرونا در استان سمنان روند افزایشی داشت ، افزود: تا هفته پیش میانگین موارد مثبت در منطقه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در هر ۲۴ ساعت به کمتر از ۲۰ نفر رسیده بود اما اکنون این میزان به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعدادمراجعه کنندگان با علائم مشکوک به کرونا نیز از ۱۰۰ به حدود ۱۳۰ نفر و تعداد موارد بستری از کمتر از هفت نفر به حدود ۱۰ نفر در هر شبانه روز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با بیان اینکه ادامه واکسیناسیون در سطح ملی و بین المللی در حال پیگیری است، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکنون ۲۰ هزار و ۳۳۷ دوز واکسن دریافت و همه را استفاده کرده است.

چمن با اشاره به ثبت اطلاعات ۱۵ هزار نفر از افراد بالای ۷۰ سال شهرستان های شاهرود و میامی در سامانه سیب اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر واکسینه شدند اما هنوز حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال شرق استان پرونده الکترونیک ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...