اجرای نیمی از زهکشی مورد نیاز اراضی کشاورزی در گلستان


اجرای نیمی از زهکشی مورد نیاز اراضی کشاورزی در گلستان

استاندار گلستان گفت: در دولت تدبیر و امید تاکنون 100 هزار هکتار زهکشی در گلستان افتتاح شده و 30 هزار هکتار نیز در دست اجراست که امیدواریم تا پایان کار دولت به اتمام برسد. با این کار نیمی از 280 هزار هکتار زهکشی موردنیاز در استان اجرایی شده است.

هادی حق‌شناس عصر امروز شنبه ۲۲ خرداد در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: گلستان به لحاظ پاسخگویی مدیران استان در مرکز سامد بر اساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری رتبه دوم را در بین استان‌های کشور بدست آورده است.

وی افزود: در روزهای گذشته مراسم گرامیداشت سی اُمین سال استقلال جمهوری قزاقستان برگزار شد و اینجا اعلام شد که ظرفیت ریلی و رفع مشکل ریل عریض که انجام شده است می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتقاء تجارت و تبادلات تجاری ما شود.

استاندار گلستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ مسیر پروازی از گلستان دایر است و با وجود کاهش مسافران هوایی در اپیدمی کرونا در کشور در استان گلستان شاهد افزایش میزان مسافران و پروازهای هوایی بودیم.

حق‌شناس به راه‌اندازی مسیر پروازی گرگان به آکتائو اشاره کرد و گفت: تعدادی از دوربرگردان‌های غیراستاندارد در استان اصلاح‌شده و امیدواریم مابقی آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: از ابتدای انقلاب در استان ۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن داشتیم و در سال‌های گذشته ۸ دستگاه سی‌تی‌اسکن به ظرفیت درمانی گلستان افزوده شد و همچنین ۳ دستگاه ام آر آی نیز در بخش دولتی در نظر گرفته شده است.

حق‌شناس تصریح کرد: اکتشافات نفت و گاز در استان اقدامی ارزشمند بود و تاکنون بیش از دوسوم حفاری انجام شده و امیدواریم منشأ خیر آن به استان گلستان برسد.

وی گفت: اخذ مجوز طرح طبیعت‌گردی در جزیره آشوراده با رعایت کامل مسائل محیط‌زیستی اتفاقی ارزشمند است و انجام فعالیت‌های گردشگری در این منطقه می‌تواند به حفظ بیشتر محیط‌زیست کمک کند و در عین حال برای ساخت بندر در استان گلستان با سازمان بنادر به تفاهم رسیدیم و این اتفاق مهم برای استان به شمار می‌رود.

استاندار گلستان ادامه داد: منطقه آزاد اینچه‌برون در ۶ خردادماه امسال به تصویب رسید و از تلاش نماینده ولی‌فقیه استان و نمایندگان استان گلستان در این خصوص تشکر می‌کنم چرا که منطقه آزاد اینچه‌برون در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود و با پیگیری‌های نمایندگان مجلس گذشته و فعلی شاهد این اتفاق مبارک بودیم.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سال گذشته از منابع مختلف ملی و استانی تأمین شده و امسال این رقم به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با تأکید بر موضوعات آبی استان، یادآور شد: برای ایجاد سد شصت کلاته ردیف در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و برای سد نرماب نیز در سال گذشته بیش از مصوبات جذب اعتبار داشتیم و در امسال نیز قطعاً با تلاش بخش‌های مختلف می‌توانیم میزان جذب اعتبارات ملی را افزایش دهیم.

استاندار گلستان گفت: سالانه ۲۲۲ کلاس از ابتدای دولت تاکنون ساخته شده است و دو هزار کلاس درس از ابتدای دولت تاکنون نوسازی شده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت در انتخابات تأکید مقام معظم رهبری و امام راحل عظیم شان بوده و اگر این مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد دشمنان ما از توطئه‌ها مأیوس و کشورهای دوست ما خوشحال می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...