هنرمندان صنایع دستی تالش تجلیل شدند


هنرمندان صنایع دستی تالش تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - هنرمندان صنایع دستی تالش به مناسبت روز جهانی این صنعت، با حضور مسئولان استانی و محلی تجلیل شدند و ششمین کارگاه شال‌بافی این شهرستان نیز راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان عصر شنبه در آئین تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و افتتاح ششمین کارگاه شال بافی در بخش اسالم تالش اظهار امیدواری کرد با افتتاح چنین کارگاه هایی شاهد تحول و توسعه در صنایع دستی تالش باشیم.

حمیدرضا آذرپور گفت: کارگاه شال بافی اسالم تالش در ۴۰ متر فضا زمینه اشتغال ۲ نفر را فراهم آورده است و هنرمندان صنایع دستی می توانند با راه اندازی کارگاه های کوچک و خانگی این رشته، بنگاه های اقتصادی کوچک ایجاد کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تالش نیز در آئین تجلیل از هنرمندان صنایع دستی در روستای طولارود این شهرستان گفت: در این شهرستان ۱۵۰ کارگاه گروهی صنایع دستی با ۲۵۰ هنرمند فعال است و برای توسعه گلیم بافی، خراطی، شال بافی و جوراب بافی در این شهرستان کارهای خوبی انجام شده است.

پردل امیری نژاد افزود: بیش از ۲ هزار فعال صنایع دستی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و ۷۰۰ نفر آنها تحت پوشش بیمه هستند و ایجاد بازارچه صنایع دستی از دغدغه های این هنرمندان است و در ورودی منطقه گردشگری گیسوم، ایستگاه های صنایع دستی دایر شده است.

او نشست تخصصی هنرمندان صنایع دستی، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت این رشته و جشنواره مجازی را از برنامه های هفته صنایع دستی در تالش نام برد.

در ادامه این آئین، علاوه بر تجلیل از ۱۱ پسر هنرمند صنایع دستی به مناسبت روز جهانی این صنعت، هشت دختر هنرمند این رشته نیز به همین مناسبت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تجلیل شدند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی