روحانیت هادی سیاسی و اجتماعی مردم اند/شکست انقلاب در پی عدم حمایت از تولید


روحانیت هادی سیاسی و اجتماعی مردم اند/شکست انقلاب در پی عدم حمایت از تولید

حجت الاسلام ضیایی نیا گفت: روحانیت در مورد شعار سال دو وظیفه دارد یک وظیفه سیاسی اجتماعی نسبت به عموم مردم و جامعه و یک وظیفه ذاتی نسبت به تولید علم.

حجت الاسلام سید محمدصادق ضیایی نیا، کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به چرایی انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و انطباق آن با آموزه های دینی و اسلامی و همچنین وظیفه روحانیون و علما در قبال آن گفت: بنظر حقیر روحانیت در مورد شعار سال دو وظیفه دارد یک وظیفه سیاسی اجتماعی نسبت به عموم مردم و جامعه و یک وظیفه ذاتی یعنی نسبت به تولید علم و دانش دینی که وظیفه ذاتی این قشر است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بصیرت افزایی را یکی از وظایف اصلی روحانیون و طلاب می دانند ایشان در دیدار با طلاب می فرمایند: روحانیون باید آنجا که کمک لازم است آن را تشخیص دهند آنجا که دشمن به آن توجه پیدا کرده و هدف گرفته است آن را شناسایی کنند تا بتوانند نقش صحیح خود را در تداوم نظام ایفا کنند.

حجت الاسلام ضیایی نیا عناون کرد: اگر روحانیت امروز بعنوان هادیان سیاسی – اجتماعی مردم در این مسئله ورود نکنند و به کمک کارآفرینان و تولید گران نشتابند مطمئنا انقلاب اسلامی ضربه خواهد خورد چرا که نقشه امروز دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی تهاجم اقتصادی است. خط مقدم جبهه امروز کارگاه های کوچک و بزرگ و زمین های کشاورزی سراسر کشور است اگر به تارخ نگاه کنیم می بینیم در هر نهضتی که روحانیت نقش هدایتی خود را کنار گذاشته یا کنار گذاشته شده است آن نهضت و حرکت به شکست انجامیده است.

وی افزود: رهبر انقلاب می فرمایند: شکست نهضت تنباکو، مشروطه وملی شدن صنعت نفت به علت استمرار نیافتن حضور روحانیون بود اما هنر امام خمینی این بود که نگذاشت دشمن حضور روحانیت در انقلاب و پس از آن را متوقف کند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اما وظیفه دیگر روحانیت تولید علم دینی است. امروز نظام جمهوری اسلامی بعنوان تنها نظام سیاسی متکی بر دین در جهان، با شبهات و چالش ها ی گوناگونی روبرو است . وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه بعنوان متولیان امر، تولید علم دینی و پاسخ به این نیاز است. طلاب باید با استفاده از دریای بیکران قرآن کریم و سنت ائمه اطهار علیهم السلام خواسته های تمدنی مردم و آنچه که نظام سیاسی کشوربرای ساخت یک زندگی سعادتمند و توسعه یافته مبتنی برتوحید نیاز دارد تولید کنند تا انقلاب اسلامی بعنوان الگوی مناسب نظام مبتنی بر دین به جهان معرفی شود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد