پرورش یافتگان حوزه های علمیه،‌ پرورش یافته مکتب امام صادق (ع) هستند


پرورش یافتگان حوزه های علمیه،‌ پرورش یافته مکتب امام صادق (ع) هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی آبادی گفت: در زمان امام صادق (ع) 4هزار دانشجو پرورش یافته اند که هر کدام در زمینه علمی خود متخصص شدند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «احمد حاجی آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: زمامداران و خلفا در زمان امام سجاد (ع) خفقانی ایجاد کردند که ایشان به واسطه صحیفه سجادیه، دل های مردم را به سمت خداوند هدایت می کرد و در آن زمان مردم به واسطه همین مناجات ها توانستند دین شان را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه و عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: امام سجاد (ع) تلاش کردند با توجه به شرایط حاکم بر جامعه آن روز، با زبان دعا و نیایش، احکام اسلام و مبانی اسلام را برای مردم تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر امام محمدباقر (ع) و امام صادق (ع) شرایط به گونه ای بود که ایشان به جمع آوری مطالب دین اسلام و گسترش و نشر آنها پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی آبادی تصریح کرد: حوزه های علمیه همان مکتب های امام صادق (ع) هستند و همه افراد پرورش یافته در حوزه های علمیه،‌ پرورش یافته مکتب امام صادق (ع) هستند. برای تبلیغ دین خدا و گسترش دین خدا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند

استاد حوزه گفت: در زمان امام صادق (ع) ۴هزار دانشجو پرورش یافته اند که هر کدام در زمینه علمی خود متخصص شدند و در هر زمینه ای از علوم متخصص شدند. نظیر جابربن حیان و ابوریحان بیرونی.

وی تصریح کرد: اگر امروز به مبانی دین احترام گذاشته و مسائل دین برای ما ارزش و اهمیت ویژه ای دارد و دشمنان در تلاش هستند که علقه مردم از دین گرفته شود،‌ مشاهده می کنیم یکی از شاگردان امام صادق (ع) یعنی امام خمینی (ره) برمی خیزد و قلب های مردم را به سوی خدا و مکتب اسلام هدایت می کند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد