پیکر آیت الله شریعتمداری از اساتید مدرسه علمیه‌ مروی در تهران تشییع شد


پیکر آیت الله شریعتمداری از اساتید مدرسه علمیه‌ مروی در تهران تشییع شد

آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری از علمای تهران و اساتید مدرسه علمیه‌ مروی دارفانی را وداع گفت و مراسم بدرقه پیکر مطهر این عالم ربانی امروز صبح برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری که از مجتهدان تهران محسوب می‌شد، پس از مدتی بیماری، ۱۷ خرداد ماه در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری دروس سطح را عمدتاً از آیت الله سید عباس آیت‌الله‌زاده اصفهانی و فلسفه را از اساتیدی همچون استاد مطهری، میرزا ابوالحسن شعرانی و رفیعی قزوینی بهره برد و سالیانی در جلسات خارج فقه و اصول آیات عظام محمدتقی آملی و سید احمد خوانساری حاضر شد.

شرح خطبه فدکیه، تعلیقات علی شرح الصحیفة السجادیة، تعلیقات علی تقریرات شرح المنظومة (استاد مطهری) از جمله تالیفات این عالم بود که سال‌ها به تدریس متون مختلف حوزوی، تفسیر و مباحث معرفتی اشتغال داشت.

مرحوم آیت الله شریعتمداری سال‌ها در مدرسه مروی تهران به تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت و امام جماعت مسجد دباغ‌خانه بود.

مراسم بدرقه پیکر مطهر آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری ساعت 6:30 بامداد امروز چهارشنبه در مدرسه علمیه مروی برگزار و آیت‌الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کرد.

مراسم تشییع و اقامه نماز از ساعت ۶:۳۰ در مدرسه مروی برگزار و مراسم تشییع از ساعت ۹ صبح از مقابل بیت مرحوم به سمت مسجد دباغخانه تشییع شد.

پس از برگزاری مراسم بدرقه و اقامه نماز پیکر آیت‌الله شریعتمداری به مشهد مقدس منتقل و در مشهد به خاک سپرده می‌شود.

این عالم ربانی شاگردان بسیاری را تربیت و در مسیر دعوت به حق قرار داد و رمز موفقیت خود را از نوکری در خانه سیدالشهدا سلام الله علیه می‌دانست.

پیام های تسلیت در پی رحلت آیت الله شریعتمداری

پیام تسلیت رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران

آیت الله رشاد در این پیام تاکید کرد: فقدان او که از ذخایر معرفتی و معنوی پایتخت بودند سبب خلأ معرفتی جبران‌ناپذیری در این کلان‌شهر خواهد شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

إنا لله وإنا الیه راجعون
با تأسف و تأثر عمیق مطلع شدیم استاد برجسته حوزه علمیه تهران، بقیه السلف، مدرس متضلع، آیت الله محمدتقی شریعتمداری (طاب ثراه) دار فانی را وداع گفته اند.

او محضر بزرگانی از سلف را درک کرده بود، در فلسفه از اساتیدی همچون علامه شهید مطهری، حکیم شهیر میرزا ابوالحسن شعرانی و فیلسوف و فقیه نامدار سید ابوالحسن رفیعی قزوینی (قدس الله اسرارهم) بهره برد و سالیان متمادی در محضر فقه و اصول حضرات آیات عظام محمدتقی آملی و سید احمد خوانساری حاضر شد.

وجوذ ذی‌جود آیت الله محمدتقی شریعتمداری از ذخایر معرفتی پایتخت بشمار می‌آمد و محضرش طی افزون بر نیم قرن، محفل معرفت و معنویت برای فضلا و طلاب این حوزه عریق و اصیل بود. فقدان او سبب خلأ جبران‌ناپذیری در این کلان‌شهر خواهد گشت.

این‌جانب این ضایعه‌ی مولمه را، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام طله الوارف) و سایر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، ارکان حوزه علمیه تهران، شاگردان و فرزندان سوگمند آن استاد خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیائش را مسئلت می‌دارم.

پیام تسلیت تولیت مدرسه علمیه مروی

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر رحلت عالم وارسته و فقیه ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی شریعتمداری را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری، خاندان مکرم، فرزندان، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

این عالم بزرگوار که عمری را به تحصیل علوم و معارف الهی سپری نمود و در زمره خوشه‌چینان علمی و معرفتی بزرگانی چون آیات عظام؛ سید احمد خوانساری، علامه شعرانی، شیخ محمد تقی آملی، شهید بزرگوار استاد مطهری، مرحوم تنکابنی و دیگران قرار گرفت، بیش از شصت سال به تدریس علوم و معارف اسلامی در مدرسه علمیه مروی تهران پرداخت و شاگردان فاضل و فرهیخته ای را تربیت نمود.

خداوند متعال روح بلند او را با انبیا و اولیا گرامش محشور نموده و در جوار رحمت خویش جای دهد.

و السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!