حکمت الهی اقتضا کرده است این انتظار بزرگ را/ مومن حضور امام(ع) را در دل احساس می‌کند


حکمت الهی اقتضا کرده است  این انتظار بزرگ را/ مومن حضور امام(ع) را در دل احساس می‌کند

حکمت الهی اقتضا کرده است که این انتظار بزرگ را، هم ما داشته باشیم و خود آن بزرگوار. انتظار روزی که این بزرگوار، با یک قیام بزرگ و یک حرکت عظیم و الهی، بتواند دنیا را از ظلم، بی عدالتی، تبعیض، زورگویی و استثمار نجات دهد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن پانزدهم خرداد ماه سالروز آغاز رهبری آیت الله العظمی خامنه ای مروری کرده ایم بر برخی بیانات ایشان درباره مهدویت و انتظار فرج امام زمان(عج).

حکمت الهی اقتضا کرده است که این انتظار بزرگ را، هم ما داشته باشیم و خود آن بزرگوار. انتظار روزی که این بزرگوار، با یک قیام بزرگ و یک حرکت عظیم و الهی-مثل حرکت انبیاء- به اضافه توفیق قطعی در برخورد با جبهه کفر و نفاق، بتواند دنیا را از ظلم، بی عدالتی، تبعیض، زورگویی و استثمار نجات دهد.

صاحب الزمان(عج)

به اراده الهی، امروز در زمان... صاحب زمان و ولی مطلق الهی در روی زمین وجود دارد.

وضع مطلوب با دست قدرتمند... مهدی صاحب زمان صلوات الله علیه و عجل الله فرجه و اروحنا فداه تحقق پیدا خواهد کرد.

امید و منجی بشریت

درود و سلام... بر حجت حق و امام زمان و امید مطلق جهان، حضرت حجة بن الحسن المهدی ارواحنا فداه و عجل الله فرجه

ای سید بزرگوار ما! ای مرکز عشق و محبت و سوز ما و ای نقطه اوج امید بشر

اصل امید به یک آینده روشن برای بشریت و ظهور یک موعود، یک منجی، یک دست عدالت گستر در سرتاسر جهان، تقریبا مورد اتفاق همه ادیانی است که در عالم سراغ داریم.

الگوی انسان ها

درود و سلام بی پایان بر پیامبر بزرگ خدا، حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله وسلم باد که مژده نجات بشر را با خود آورد و راه صلاح و سعادت را به او باز کرد و آزادگی و سربلندی دنیا و آخرت را نصیب مومنان ساخت؛ و بر خاندان پاکش که معلمان بشر و الگوهای انسان کامل و رهروان و رهبران راه بهشت در دنیا و آخرتند؛ به ویژه بر حجت حق و امام زمان(عج).

حافظ و نگهبان

وجود مقدس ولی عصر ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف، خود ناظر و حافظ و نگهبان حوزه های علمیه است؛ حافظ و پشتیبان علمای بزرگ است، هدایت کننده دل های مراجع و دل های مردم است.

حجت الله

یکی از آن خورشیدهای فروزان، به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما... به عنوان حجة الله علی عباده... وجود دارد.

درود و سلام و تحیت تو بر ... مهدی منتظر و حجت خدا بر زمین.

سید و سالار همه

حضرت بقیة الله الاعظم... رئیس و مدبر امور ماست و سررشته کار ما در دست اوست. کمک بخواهید.

خورشید عصر غیبت

یکی از آن خورشیدهای فروزان، به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما... وجود دارد، برکات وجود او، و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می رسد... این خورشید معنوی و الهی بازمانده اهل بیت(ع) است.

چشم های ناقابل و تیره ما، آن چهره ملکوتی را از نزدیک نمی بیند؛ اما او مثل خورشیدی درخشان است. با دل ها مرتبط و با روح ها و باطن ها متصل است... خیلی از بزرگان ما در همین دوران غیبت، آن عزیز و محبوب دل های عاشقان و مشتاقان را از نزدیک زیارت کرده اند.

انبیای الهی از آغاز تاریخ بشریت، یکی پس از دیگری آمدند تا جامعه را و بشریت را قدم به قدم به آن جامعه آرمانی و آن هدف نهایی، نزدیک کنند. انبیاء همه موفق شدند. حتی یک نفر از رسولان الهی هم در این راه و در این مسیر ناکام نماند. باری بود که بر دوش این ماموران عالی مقام، نهاده شده بود.

هر کدام قدمی آن بار را به مقصد و سر منزل نزدیک کردند؛ کوشش کردند؛ هرچه توان داشتند به کار بردند. آن وقتی که عمر آنان سرآمد، این بار را دیگری از دست آنان گرفت و همچنان قدمی و مسافتی آن را به مقصد نزدیک تر کرد. ولیعصر صلوات الله علیه میراث بر همه پیامبران الهی است که می آید گام آخر را در ایجاد آن جامعه الهی بر می دارد.

وجود مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه استمرار حرکت نبوت ها و دعوت های الهی است، از اول تاریخ تا امروز؛ ... آن داعیان الهی امروز سلسله هایشان قطع نشده است و وجود مقدس بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه ادامه سلسله داعیان الهی است که در زیارت آل یاسین می خوانید: «السّلام علیک یا داعی الله و ربّانی آیاته». یعنی شما امروز همان دعوت ابراهیم(ع)، همان دعوت موسی(ع)، همان دعوت عیسی(ع)، همان دعوت همه پیغمبران و مصلحان الهی و دعوت پیامبر خانم را در وجود حضرت بقیة الله، مجسم می بینید. این بزرگوار وارث همه آنهاست و دعوت و پرچم همه آنها را دست دارد و دنیا را به همان معارفی که انبیا در طول زمان آورده اند و به بشر عرضه کرده اند فرا می خواند. این نکته مهمی است.

واسطه فیض

سلسله اهل بیت نبی اکرم(ص) در طول تاریخ خورشیدهای فروزانی بوده اند که در معنا توانسته اند، بشریت روی زمین را با عالم غیب و با عرش الهی، متصل کنند: «السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الاَرْضِ وَالسَّماءِ». خاندان پیغمبر(ص)، معدن علم، معدن اخلاق نیکو، معدن ایثار و فداکاری، معدن صدق و صفا و راستی، منبع همه نیکی ها، زیبایی ها و درخشندگی های وجود آدمی در هر عصر و عهدی بوده اند؛ هریک چنین خورشید فروانی بوده اند.

برکات وجود او (حضرت مهدی(عج)) و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می رسد. امروز هم انسانیت با همه ضعف ها، گمراهی ها و گرفتاری هایش از انوار تابناک این خورشید معنوی و الهی که بازمانده اهل بیت(ع) است، استفاده می کند.

نوح امت

این نوح، امام زمان(عج) است... نوح این کشتی اوست، پشتیبان این امت اوست، واسطه فیض الهی به یکایک آحاد ما، به دل های ما، به جان های ما، به ذهن های ما، به جسم های ما، به حیات فردی و اجتماعی، وجود مقدس خاتم الاوصیاء(عج) و در رتبه قبل از او، وجود مقدس خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله است.

دوران غیبت صغرا ... از پیچیده ترین و حساس ترین برهه ها در تاریخ تشیع است.

در تاریخ دوران زندگی ائمه علیهم السلام به نام اشخاصی برمی خوریم که به خاطر احداث بدعتی یا تاسیس راه غلطی و ترویج عقیده باطلی، صریحاً از سوی ائمه علیهم السلام مورد طعن و رد قرار گرفته اند، مانند محمدبن مقلاص معروف به ابی الخطاب، یا ابن ابی العزاقر معروف به شلمغانی (که این مور در دوران غیبت صغری اتفاق افتاده است) و کثیری امثال آن.

غیبت کبری، دوران انقطاع کامل شیعیان از امام غائب و خطر وقوع انحراف

پس از آغاز دوران غیبت و به ویژه بعد از انتهای دوره 74 ساله غیبت صغری و انقطاع کامل شیعیان از امام غائب ارواحناه فداء، یکی از خطراتی که کلیت مکتب اهل بیت(ع) را تهدید می می کرد، این بود که اشتباه و انحراف عمدی یا غیرعمدی کسانی از منسوبین به این مکتب، چیزهایی را از آن کاسته یا به آن بیفزاید و یا بر اثر کمرنگ شدن مرزبندی های اصولی مکتب، خطوط انحرافی با آن آمیخته و انحرافات مسلک های اعتقادی یا مذهب های جعلی یا حقایق آن ممزوج گردد.

گفتار دوم. امام غایب اما حاضر

امام بزرگوار، معصوم و قطب عالم امکان و ملجا همه خلایق، اگرچه غایب است و ظهور نکرده، اما حضور دارد، مگر می شود حضور نداشته باشد؟ مومن، این حضور را در دل خود و با وجود و حواس خویش حس می کند. آن مردمی که می نشینند، راز و نیاز می کنند، دعای ندبه را با توجه می خوانند و زیارت آل یس را زمزمه می کنند و می نالند، می فهمند چه می گویند. آنها حضور این بزرگوار را حس می کنند ولو هنوز ظاهر نشده و غایب است. غیبت او، به احساس حضورش ضرری نمی زند. ظهور نکرده است اما هم در دل ها و هم در متن زندگی ملت حضور دارد. مگر می شود حضور نداشته باشد؟ شیعه خوب کسی است که این حضور را حس کند و خود را در حضور او احساس کند.

برگرفته از کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی»، به کوشش حسن ملایی

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان