آخرین قیمت طلا پیش از امروز 23 خرداد


آخرین قیمت طلا پیش از امروز 23 خرداد

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد شنبه 22 خرداد با 9 هزار 400 تومان کاهش، یک میلیون و 64 معامله شد. نوشته آخرین قیمت طلا پیش از امروز 23 خرداد اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۲۲ خرداد با ۹ هزار ۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۶۴ معامله شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه در محدوده حساس

سکه امامی در اولین روز هفته به سوی سطح حساس حمایتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی حرکت کرد. روز شنبه فلز گرانبهای داخلی افت ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. در مقاطعی از روز سکه حتی در محدوده ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان معامله شد. با این حال، در اواخر روز توانست سطح حمایتی مهم خود را حفظ کند. تحلیلگران فنی باور دارند سکه در صورتی که حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست دهد، تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افت خواهد کرد.

به گفته فعالان، افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که زمینه ساز نزول سکه شد. اونس طلا روز جمعه تا محدوده هزار و ۸۷۰ دلاری نزول قیمت را تجربه کرد. در کنار این، فعالان بازار سکه تصور می‌کنند اگر قیمت دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی پیش روی نکند شانسی برای صعود سکه وجود نخواهد داشت. از نگاه معامله‌گران، تقاضا در بازار فلزگرانبهای داخلی محدود است و از سوی بازارهای جهانی نیز قیمت سکه تحریک نشده است.

اقتصادنیوز نوشت:

روند کاهشی در بازار ارز و سکه

قیمت دلار آمریکا امروز نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت و درهم امارات نیز زیر مرز حساس ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار داشت. طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با قیمت زیر ۱۹۰۰ دلار پایان داد و موجب شد قیمت سکه امامی نیز تغییراتی منفی را به ثبت برساند. در نتیجه روند کلی بازار آزاد در نخستین روز هفته نزولی بود.

به اعتقاد تحلیل‌گران بازار آزاد در وضعیت تعلیق است و معامله‌گران ترجیح می‌دهند با رعایت حد سود و ضرر قدم بردارند. در بازار ارز اخبار مذاکرات و انتخابات وسیله‌ای است که نوسان‌گیران برای کسب سود از آن استفاده می‌کنند، در بازار سکه نیز دلار و طلای جهانی تعیین‌کنندگان اصلی هستند. فعالان بازار توصیه می‌کنند اگر دلار به ۲۲ هزار تومان نزدیک شد خرید انجام گیرد. عبور از مرز ۲۴ هزار تومان نیز به منزله ورود به فاز صعودی است. در مورد سکه امامی نیز که کار خود را با قیمت زیر مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پایان رساند، فعالان بازار معتقدند تا وقتی سکه از مرز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور نکرده، وارد فاز صعودی نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا