رونق کسب و کار انتظار بازاریان خراسان شمالی از رییس جمهور آینده


رونق کسب و کار انتظار بازاریان خراسان شمالی از رییس جمهور آینده

بجنورد-ایرنا- درحالی کمتر از یک هفته به پایان ماراتن رقابت های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی است که بازاریان خراسان شمالی مهار تورم و گرانی، رونق کسب و کار و بهبود معیشت مردم را مطالبات خود از رییس جمهوری منتخب اعلام کردند.

تعدادی از بازاریان استان خراسان شمالی در گفت و گوی چند رسانه ای با خبرنگار ایرنا می گویند : تحریم و کرونا اقتصاد ایران و معیشت مردم را در وضعیت دشواری قرار دارد به طوری که این روزها مردم از گرانی و تورم و نابسامانی اقتصادی رنج می برند و این معضل گریبانگیر کسبه و بازاریان نیز است.
کاسبان استان خراسان شمالی اظهارداشتند : انتظار می رود تا رییس جمهوری منتخب برای رونق اقتصاد و بازار، مهار تورم و گرانی به خصوص معیشت مردم با حمایت از تولیدات داخلی و ااشتغال توجه کند و برای رفع این مشکلات برنامه های خود را ارایه دهد.
برنامه رییس جمهور آینده برای رونق اقتصاد
یکی از بازاریان بجنورد گفت: شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف هر فرد است و بازاریان هم به عنوان قشر تاثیرگذار درجامعه، دراین رویداد سیاسی مشارکت می کنند.
هادی مهرآبادی با اشاره به مشکلات اقتصادی و انتقاد کسبه از آن درباره درخواست کسبه از رییس جمهور آینده اظهار داشت: درخواست اصلی کسبه از دولت آینده، حل مشکلات اقتصادی و رونق بازار است.

وی تصریح کرد: اکنون مشکل اصلی و اساسی در جامعه، مسائل اقتصادی است، انتظار می رود فردی که زمام را در دست می گیرد برای رفع گرفتاری مردم از این مشکلات برنامه عملی داشته باشد.
رونق کسب و کار انتظار بازاریان خراسان شمالی از رییس جمهور آینده
وی افزود: انتخابات پیش رو، دارای اهمیت بسیاری است، دنیا چشم به این انتخابات دوخته است و بر این اساس همه وظیفه دارند تا برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.
این فعال اقتصادی اظهار داشت: البته مشکلات با هم افزایی حل شدنی است و حضور در انتخابات به عنوان رویداد سیاسی مهم می تواند در این باره اثر گذار باشد از این رو خانواده بزرگ بازاریان برای حضور در انتخابات آماده هستند و تلاش دارند تا نشاط و شور سیاسی در جامعه حاکم شود.

مردم در انتظار رونق کسب و کار

یکی دیگر از فعالان اقتصادی بجنوردی در این باره گفت: یکی از مهم ترین انتظار مردم و البته کسبه این است که فردی که به عنوان رییس دولت، روی کار می آید به وعده ها عمل کند.

رضا درتومی با اشاره به اینکه وعده های نامزدها هم ریشه در مشکلات جامعه دارد اظهار داشت: مشکلات معیشتی، اقتصاد و بیکاری جوانان مهم ترین معضل و اساسی ترین دغدغه مردم است از این رو درخواست اصلی از رییس جمهور هم رسیدگی و سامان دادن به این شرایط است.


رونق کسب و کار انتظار بازاریان خراسان شمالی از رییس جمهور آینده

وی افزود: تورم بسیار بالا و فشارهای اقتصادی مردم را گلایه مند کرده است، نوسان قیمت ها برنامه ریزی ها را بر هم زده است، امید می رود فردی روی کار آید که بهبود شرایط اقتصاد را در اولویت کارها قرار دهد.

مشکلات اقتصادی مانع مشارکت در انتخابات نیست

یکی دیگر از کسبه های بجنورد در این باره گفت: کسبه در سال های اخیر با کسادی بازار و مشکلات اقتصادی روبه رو بودند و و با شیوع کرونا مشکلات این فعالان اقتصادی بیشتر شد، اکنون بازاریان در انتظار بهبود شرایط هستند.

اصغر محمدزاده اظهار داشت: اقتصاد یکی از ارکان مهم در جامعه است و انتظار جامعه رسیدگی به این بخش و اولویت قرار دادن آن است.

رونق کسب و کار انتظار بازاریان خراسان شمالی از رییس جمهور آینده

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات و شرایط اقتصادی می تواند مانع مشارکت مردم در پای صندوق های رای باشد گفت: به یقین مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم است اما این امر نمی تواند مانع مشارکت در این عرصه باشد، شرکت در انتخابات وظیفه هر فرد است و مردم می دانند که حل مشکلات در سایه همین مشارکت میسر می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کسب و کار خوب نیست و بازاریان انتظار دارند که رییس جمهور آینده بتوانید سبب رونق اقتصادی شود.

این شهروند بجنوردی اظهار داشت: رونق کسب و کار و رونق اقتصاد باید در اولویت کاری رییس جمهور آینده باشد.

کسبه، حامی آرمان های نظام
رییس اتاق اصناف بجنورد هم در این باره با تاکید بر نقش تاثیرگذار اصناف و کسبه در جامعه گفت: رسالت اصلی کسبه و اصلی بازاریان فعالیت در عرصه اقتصادی است، البته کسبه همواره در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی پای کار بوده اند.
مهدی امیدوار اظهار داشت: بازاریان و اصناف همیشه همراه نظام بوده اند و در انتخابات پیش رو هم تلاش دارند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد، در این زمینه اقشار مختلف را به حضور در انتخابات و شرکت در این رویداد سیاسی دعوت کرده اند.

رونق کسب و کار انتظار بازاریان خراسان شمالی از رییس جمهور آینده

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه ها، کسبه و اتاق اصناف همواره در کنار رسالت اقتصادی خود، رسالت اجتماعی را بهترین نحو ایفا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کسبه در زمینه های مختلف از جمله توزیع کالای اساسی در دوره های مختلف بحران ها همیشه پای کار بوده اند افزود: کسبه به عنوان بخش خصوصی با اشتغال زایی، بار بزرگی از دوش دولت برداشته اند.

رییس اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون درخواست کسبه از رییس جمهور آینده، ایجاد امنیت اقتصادی و تحقق رونق و رشد اقتصادی در جامعه است.

در خراسان شمالی حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه فعالیت دارند که ۱۶ هزار واحد صنفی از این تعداد در بجنورد فعالیت می کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری همزمان با میاندوره ای پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود