پایان فرمانروایی 12 ساله نتانیاهو


پایان فرمانروایی 12 ساله نتانیاهو

آخرین تحرکات نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ماندن در قدرت در حالی انجام می شود که به نظر می رسد دیگر وی به پایان فرمانروایی 12 ساله خود رسیده است و محاکمه و زندان و کابوس انتظارش را می کشد.

آخرین برگه های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ماندن در قدرت یکی پس از دیگری بر باد می رود و به زودی کابینه‌ای در رژیم صهیونیستی روی کار خواهد آمد که پس از ۱۲ سال نتانیاهو در رأس آن قرار ندارد.

این درحالی است که نتانیاهو برای ماندن در قدرت از روی آوردن به هیچ گزینه ای دریغ نخواهد کرد و ممکن است همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت دست به هر حماقتی بزند.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی هفته گذشته خود گفت: آنچه در فلسطین، قدس و مسجدالاقصی جریان دارد بیانگر آن است که ما در برابر یک دشمن کینه‌توز و احمق قرار داریم که ممکن است در نتیجه بحران‌های داخلی به جلو فرار کند. نتانیاهو، امروز، شکست‌خورده است و در بحران بسر می برد. او شاید برای خروج از بحران‌ها به گزینه‌های متفاوت و یک حماقت روی آورد. نتانیاهو شاید به یک سری‌گزینه‌ها روی آورد. او موضوع هسته‌ای ایران را تهدید کرد و شاید در قدس مرتکب حماقتی شود.

آخرین راه پیش روی نتانیاهو برای ماندن در قدرت و گرفتار نشدن به سرنوشت ترامپ این است که به حادثه امنیتی روی آورد و یکی از نمایندگان کنیست، که حامی کابینه جدید است از سوی یهودیان افراطی صهیونیست با تحریک نتانیاهو و دارو و دسته او ترور شود، مشابه آنچه درباره اسحاق رابین رخ داد و به دست یک یهودی افراطی به نام ایگال از پا درآمد. ایگال عمیر، اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی را در ۱۹۹۵ ترور کرد.

اما به نظر می رسد که این راه هم به روی نتانیاهو با توجه به تدابیر شدید امنیتی که از نمایندگان در معرض تهدید کنست به عمل آمده، بسته شده است. از سویی هرگونه اقدامی از این قبیل این رژیم بحران زده را بیش از پیش به فروپاشی نزدیک خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی وارد مرحله شکست ها شده است و این مرحله از شکست در لبنان در سال ۲۰۰۰ شروع شده است و با شکست های متوالی در سالهای ۲۰۰۵ در غزه، ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه در لبنان، شکست در جنگهای سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ ادامه یافته و به شکست در جنگ ۱۲ روزه در نبرد شمشیر قدس منتهی شده است که طی این نبرد مقاومت فلسطین موفق به ایجاد قواعد درگیری جدید و تحمیل آن بر اشغالگران شد.

مقاومت فلسطین انگشتانش روی ماشه است و کوچکترین تحرک صهیونیستها را در قدس اشغالی زیر نظر دارد. معادله ای که مقاومت فلسطین رقم زده معادله حمایت از قدس است و اجازه عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز را نمی دهد.

با این تفاسیر آینده سیاسی نتانیاهو بر باد رفته است و سرنوشت او مانند ایهود اولمرت خواهد بود که پس از شکست از مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه سرنوشتش به محاکمه و زندان ختم شد و این درحالی است که نتانیاهو به اتهام فساد تحت پیگرد است و تنها به لطف نخست وزیری و مصونیتی که دارد تا حالا به زندان نیافته است.

نتانیاهو علاوه بر اینکه از نخست وزیری کنار گذاشته خواهد شد ریاست حزب لیکود را هم از دست خواهد داد به ویژه که یولی ادلشتاین وزیر بهداشت این رژیم برای ریاست حزب لیکود کمین کرده است و در رایزنی ها با دو عضو بارز لیکود گفته است که نتانیاهو پس از خروج از قدرت باری بر روی حزب است و از اعضای لیکود خواسته است که به او کمک کنند تا جای نتانیاهو را بگیرد.

نتانیاهو این روزها حال و روزخوشی ندارد و حامیانش یکی پس از دیگری از اطرافش پراکنده می شوند و سرنوشتش زندان است. کاملاً روشن است که رژیم صهیونیستی وارد بحرانی شده است که روز به روز بر شدت آن افزوده می شود و در واقع بحرانهای انباشته شده این رژیم را لحظه به لحظه به فروپاشی نزدیک می کند.

دودستگی و تشتت و جنگ و کشمکش میان احزاب صهیونیست در واقع نمایانگر از هم پاشیدگی جامعه صهیونیستها است. با هر شکست جدیدی از مقاومت، بر شدت بحران داخلی این رژیم افزوده می شود به ویژه که ارتش این رژیم به ارتشی ناتوان از تحقق پیروزی با وجود همه توان و ادوات پیشرفته جنگی در اختیار دارد، تبدیل شده است.

رژیمی که در برابر مقاومت در غزه ناتوان است چگونه می خواهد با مقاومت لبنان که امکانات و توانایی فوق العاده جنگی دارد، مقابله کند؟ به عبارت دیگر اگر رژیم صهیونیستی بخواهد با همه محور مقاومت رو در رو شود چه بلایی بر سرش خواهد آمد؟

در پایان می توان گفت که اگر به ذهن نتانیاهو کوچکترین حماقتی درباره اقدام علیه ایران خطور کند، در واقع نابودی رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد. از سویی صهیونیستها به نتانیاهو اجازه این حماقت را نمی دهند زیرا تازه از پناهگاهها و از دست موشکهای مقاومت فلسطین رها شده اند و به خوبی می دانند که تاب و تحمل حملات موشکی محور مقاومت را ندارند.

به هر حال روز یکشنبه، روزی است که نتانیاهو از قدرت به زیر کشیده خواهد شد و همه اقدامات جنایتکارانه او علیه فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان به پایان خواهد رسید هر چند که جانشینان او نیز عده ای جنایتکار هستند که به خون فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان تشنه هستند.

با ساقط شدن بنیامین نتانیاهو، متحدانش در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس یک متحد دیگر را هم از دست خواهند داد. شیخ نشینانی که با رژیم صهیونیستی از سر دوستی و سازش وارد شدند متحد خود یعنی نتانیاهو را از دست خواهند داد همانطور که چندی قبل دونالد ترامپ متحدشان در آمریکا را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!