اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری متناسب با واقعیت‌های کشور نیست


اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری متناسب با واقعیت‌های کشور نیست

تهران- ایرنا- نماینده ادوار مجلس، صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره‌ها را متناسب با واقعیت‌های کشور ندانست و گفت: متاسفانه در این مناظره‌ها همه مسائل را به اقتصاد تقلیل داده‌اند و به مسائل کلیدی فرهنگی، آموزشی، سیاست خارجی و محیط زیست و... اشاره ای نمی‌کنند.

«نجفقلی حبیبی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نامزدها به گونه‌ای در این مناظره‌ها سخن می‌گفتند که گویی «فعال مایشا» هستند و وقتی رییس‌جمهوری می‌شوند همه مشکلات کشور را حل و شرایط را زیر و رو کنند و می‌توانند هر کاری که دل‌شان می‌خواهد، انجام دهند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، ادامه داد: وعده‌ها، شعارها و مباحث مطرح شده هیچ سنخیتی با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور ندارد به گونه‌ای که آدم فکر می‌کند نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مملکت را نمی‌شناسند.

به گفته حبیبی، ضروری است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شرایط کشور سخن گفته، ملاحظات لازم را در نظر گرفته و به گونه‌ای سخن نگویند که دستاوردها و موفقیت‌های کشور زیر سوال برود.

وی با طرح این سوال که آیا آقایان می‌دانند سازوکار کشورداری و ریاست دولت چگونه است، تصریح کرد: آقایان به گونه‌ای صحبت می‌کنند که آدم شک می‌کند که آیا می‌دانند رییس‌جمهوری از چه اختیارات و وظایفی برخوردار و ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به چه شکلی است؟

حبیبی افزود: نامزدی که می‌گوید من فلان کار را می‌کنم، آیا می‌داند که قبل از انجام این کار باید شرایط کشور و ملاحظات بودجه‌ای را در نظر گرفته و در نهایت باید لایحه لازم برای انجام آن کار را به مجلس بفرستد و علاوه بر مجلس، با شورای نگهبان، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و... سروکار دارد؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره سوالات و مباحث مطرح شده در مناظره‌ها نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مناظره‌ها همه مسائل کشور را به مساله اقتصاد تقلیل داده‌اند و درباره مسائل کلیدی دیگر چون موضوعات فرهنگی، آموزشی، سیاست خارجی و محیط زیست و... نیز هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند.

حبیبی، صحبت‌های نامزدها را متناسب با واقعیت‌های کشور ندانست و گفت: سرمایه‌های فرهنگی، جریان‌های فکری و نهادها سازوکارهای قدرتمندی هستند که مقابل رییس‌جمهوری نقش نظارتی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید