رونمایی از اثر فاخر ملیله زنجان در نمایشگاه جهانی صنایع‌دستی


رونمایی از اثر فاخر ملیله زنجان در نمایشگاه جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: همزمان با هفته جهانی صنایع‌دستی، اثر فاخر ملیله استاد لطفی‌رضایی در نمایشگاه آثار شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان زنجان، امیر ارجمند، اظهار کرد: کاسه بشقاب ملیله اثر استاد علیرضا لطفی‌رضایی به عنوان اثر فاخر در نمایشگاه آثار شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مدیران ارشد این وزارتخانه، تعدادی از نمایندگان مجلس و فرمانداران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی رونمایی شد.

وی افزود: قطر این کاسه ۲۷ سانتی‌متر و قطر بشقاب ۳۸ سانتی‌متر بوده و در طول یک سال ساخته شده است. کیفیت اجرا، نوآوری در فرم، اصالت و ... از شاخص‌های انتخابی این اثر فاخر توسط کارشناسان معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه بوده است.

گفتنی است استاد علیرضا لطفی‌رضایی ۳۰ سال فعالیت، شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی، دریافت تقدیرنامه‌های متعدد از سفارتخانه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و ابداع طرح‌های جدید و دریافت نشان اصالت ملی، مهر اصالت یونسکو و دریافت سرو سیمین چهارمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر را در کارنامه ارزشمند کاری خود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در