پروژه آبرسانی طرح ارتقا آب از سد ایلام 90 درصد پیشرفت دارد


پروژه آبرسانی طرح ارتقا آب از سد ایلام 90 درصد پیشرفت دارد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: طرح ارتقا آب از سد ایلام به میزان 200 لیتر در ثانیه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، نورالله تیموری روز یکشنبه در جلسه وضعیت پروژه انتقال آب از سد ایلام که با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آبفای کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت شهری، ساخت و سازهای بی رویه، مهاجرت پذیری مرکز استان، افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و شیوع ویروس کرونا، شهر ایلام با کمبود آب به میزان حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه مواجه است.

وی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که از محل اعتبارات عمرانی و استانی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تاکید کرد: با بررسی های فنی و کارشناسی طرح ارتقا آب از سد ایلام در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

تیموری یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار تمامی توان عملیاتی خود را بکار گرفته است تا امر مهم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در جهت مقابله با بیماری کرونا و ادامه جریان آب شرب دچار مشکل و اخلال نشود.

وی استمرار این روند را نیازمند همکاری تک تک هم استانی‌ها در مصرف صحیح و اصولی آب دانست و گفت: در صورت عدم توجه به اصل تاثیر گذار مدیریت مصرف، تلاش‌های شبانه روزی سقایان بی اثر خواهد ماند و قطعا مصرف کنندگان با قطع آب و یا حداقل کاهش فشار آب مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام در خصوص اجرای طرح اضطراری آبرسانی به شهر ملکشاهی نیز بیان کرد: شرایط موجود این پروژه آبرسانی برررسی و کارهای کارشناسی آن انجام شده است که در صورت تخصیص بموقع اعتبارات مورد نیاز اجرا و در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و مشکلات اجرای دو طرح آبرسانی انتقال آب ازط سد ایلام و پروژه آبرسانی اضطراری به شهر ملکشاهی تاکید کرد: از آنجایی که اجرای این دو طرح پیچیدگی ها و مشکلات خاص خود را دارند باید تمهیدات لازم برای تسریع در روند اجرای آنها در نظر گرفته شود.

علیرضا طباطبایی همچنین در ادامه این نشست بر مستند سازی و اطلاع رسانی در حین انجام کار تاکید کرد.

در این نشست نماینده شرکت آب پردازان نواندیش سنندج مشاور طرح ارتقا ظرفیت آب از سد ایلام،ضمن ارائه گزارشی از عملیات اجرایی پروژه، به مشکلات این پروژه پرداخت و در پایان این جلسه موارد و مشکلات اجرای این پروژه مطرح مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!