بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد 6057 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد


بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد 6057 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

یاسوج - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 6 هزار و 57 میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک در بخش‌های مختلف در سال گذشته، در این استان پرداخت شده است.

بهنام فرح‌ بخش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این میزان تسهیلات به ۱۰ هزار و ۹۳۸ نفر متقاضی در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات در حوزه های دامپروری، طیور، شیلات، باغداری، زراعت، اشتغال روستایی و سایر بخش ها پرداخت شده است.

مدیریت شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته، در حوزه دامپروری به ۲ هزار و ۳۹۶ نفر تسهیلاتی معادل یک هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال، شیلات ۱۵۷ میلیارد ریال، روستایی و عشایری ۳۷۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرح بخش ابراز داشت: همچنین ۴۹۳ میلیارد ریال در زمینه تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی و در بخش زراعت این بانک ۹۸۵ میلیارد ریال به ۳ هزار و ۶۹۰ نفر به عنوان تسهیلات خرید نهاده‌های کشاورزی پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: از محل بند الف تبصره ۱۸ منابع داخلی تعداد ۱۵ فقره تسهیلات در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی به مبلغ ۷۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: همچنین بانک کشاورزی مبلغ ۱۵۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده است.

فرح بخش تصریح کرد: تعداد ۴۶ طرح بلاتکلیف سال گذشته، به مبلغ ۱۹۳ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی استان تعیین تکلیف و راه اندازی شد.

علاوه بر آن، در سایر حوزه‌های مرتبط همچون پرورش واحدهای مرغداری، زنبور عسل، گلخانه، صنایع مرتبط کشاورزی و سایر حوزه‌ها تسهیلات پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته، بیش از ۳۰۱ میلیارد ریال غرامت در بخش خدمات بیمه ای به خسارت دیدگانی که محصولات خود را بیمه کرده‌ بودند، پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در مجموع خدمات بیمه ای مدیریت بانک در استان به لحاظ عملکردی رتبه دوم را در بانک کشاورزی کل کشور کسب کرد.

فرح بخش افزود: همچنین تسهیلات استمهال یک هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال،تسهیلات ازدواج به مبلغ ۳۴۲ میلیارد ریال و برای طرحهای حمایتی همچون بانوی ایرانی، باران، حامی گندم و همچنین حمایت از بازاریان و رونق کسب و کار در بخش تجاری مبلغ ۷۹۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ پرداخت شد.

وی گفت: در خصوص مساعدت های انجام شده بانک در تعیین تکلیف بدهی بند ( خ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه‌، در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف تعداد ۱۸۸۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال و ۱۵ میلیارد ریال مبلغ بخشودگی از محل بند ( خ) اجرایی شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به شعار امسال، ( تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها) حمایت از تولید جزو رویکرد اصلی این بانک خواهد بود و موانع پیش‌ روی تولیدکنندگان را هموار خواهیم کرد.

فرح بخش بیان کرد: امسال رقمی افزون بر ۴۳۲ میلیاردریال تسهیلات به ۵۷۸ نفر در بخش های زراعت، باغداری، دام و طیور، مکانیزاسیون کشاورزی و دیگر بخش ها پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش دامپروری بیش از ۶۷ میلیارد ریال به ۱۴۶ نفر، زراعت تعداد ۹۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال و در بخش های گلخانه ۹۰ میلیارد ریال ، مکانیزاسیون کشاورزی ۳۵ میلیارد ریال ، قرض الحسنه ۹۸ میلیارد ریال پرداخت شده است .

وی ابراز داشت: همچنین در سال ۱۴۰۰ بهای گندم خریداری از گندمکاران مبلغ ۱۴۲۸ میلیارد ریال بوده که تا کنون مبلغ ۱۲۸۴ میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان گندمکار واریز شده است.

فرح بخش عنوان کرد: مابقی به محض تامین اعتبار توسط دولت به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالیانه۹۱۰ هزار تن محصول در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی