ثبت‌نام تنها براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت انجام می‌شود


ثبت‌نام تنها براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت انجام می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت‌نام تنها براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت انجام می‌شود.

بهروز منصورکیایی با اشاره به شرایط و نحوه ثبت نام دانش‌آموزان ابتدایی در مازندران، اظهار کرد: اصل شناسنامه یا مدرک معتبر از سوی مراجع ملاک عمل برای ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان در مدارس دوره‌ی ابتدایی است.

وی تصریح کرد: مدارک لازم برای ثبت نام در پایه‌ی اول دبستان، رؤیت اصل شناسنامه یا مدرک معتبر، کارت سلامت، سنجش بدو ورود، تکمیل فرم گواهی تطبیق شناسنامه با قید تاریخ و امضا و مهرمدرسه و گواهینامه گذراندن دوره‌ی یکساله پیش‌دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین سطح عملکردی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره‌ی ابتدایی را ممنوع دانسته و تأکید کرد: هیچ دانش‌آموزی بنا به دلایل مذکور نباید از ثبت نام محروم شود.

منصورکیایی تصریح کرد: سن مجاز برای ثبت نام در پیش‌دبستانی یک، حداقل ۴ سال تمام (حداکثر تا نیمه اول ۱۳۹۶ به استثنای ۱/۷/۱۳۹۶) و پیش‌دبستانی دو، حداقل ۵ سال تمام (حداکثر تا نیمه اول ۱۳۹۵ به استثنای ۱/۷/۱۳۹۵) و در پایه اول ابتدایی حداقل سن ثبت نام ۶ سال تمام نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و نیمه اول ۱۳۹۴ ( حداکثر تا ۰۱/۰۷/۱۳۹۴ ) است.

وی افزود: حداکثر سن ثبت نام در پایه اول در مناطق شهری ۹ سال تمام و در مناطق روستایی ۱۱ سال تمام می‌باشد. همچنین حداکثر سن ثبت‌نام در دوره‌ی ابتدایی در مناطق شهری ۱۵ سال تمام و در مناطق روستایی ۱۷سال تمام می‌باشد.

این مقام مسئول استانی تأکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان فقط بر اساس محدوده‌ی جغرافیایی تعیین شده از سوی ستاد ثبت‌نام شهرستان و منطقه انجام می‌گیرد که در این مورد، دانش‌آموزان عشایری و مدارس خاص استثنا هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه جابجایی و انتقال دانش‌آموزان که موجب ایجاد نگرانی و مزاحمت برای والدین می‌گردد، ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: ثبت‌نام به شیوه غیر حضوری از طریق سامانه الکترونیکی پادا( pada. medu.ir ) و در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیر ساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد