هفت طرح ایمن سازی خطوط تاسیسات نفتی گچساران اجرا شد


هفت طرح ایمن سازی خطوط تاسیسات نفتی گچساران اجرا شد

گچساران -ایرنا-سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:از یکسال گذشته تاکنون هفت طرح بزرگ برای ایمن سازی خطوط انتقال تاسیسات نفتی در این شهرستان انجام شده است.

علی جعفری دیزگانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت خطوط جریانی نفت تاسیسات گچساران به گوره ، تاسیسات نرگسی به بی بی حکیمه ، گل خاری به بینک ،خطوط لوله های تاسیسات گچساران یک ، دو ، سه و چهار در مجاورت روستای شله زار ایمن سازی شده که این طرح ها نقش مهمی در صیانت از محیط زیست داشته است.

وی بیان کرد:رفع فرورفتگی ها قبل از عملیات توپکرانی ،تمیز کاری ، جوشکاری ، تعمیر و تعویض نقاط آسیب دیده از مهمترین اقدام های انجام شده در این طرح ها بوده است.

سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۳۶ تن پسماند صنعتی از طریق شرکت های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت شد و مقدار ۴۱۶ تن پسماند صنعتی قابل فروش از طریق اداره امور کالا به صورت مزایده به فروش رسید.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت طرح جمع آوری پسماندهای بازیافتی از واحدهای مسکونی و مامورسرا ها با استفاده از نرم‌افزار پیامکی و تشویق کارکنان صنعت اجرایی شده است که تاثیر خوبی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست داشته است.

جعفری دیزگانی همچنین از فرآورش ۷۱ هزار و۵۲۲ بشکه نفت از طریق دستگاه‌های سیار نفت MOT و تفکیک گرسیار MOS در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این اقدام ضمن پیشگیری از آلودگی محیط زیست گام بلندی در صیانت از تولید محسوب می شود.

جعفری دیزگانی در ادامه گذری هم به سلج(لجن های نفتی) زد و گفت: مدیریت و فروش ۶۲۷ تن سلج از طریق کمیته ای در همین راستا کمک شایانی برای پیشگیری از آلودگی خاک را به دنبال داشته است.

سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران ایجاد فضای سبز را از راهکارهای حفظ محیط زیست ذکر کرد و افزود: فضای سبز در تعدیل دما ، افزایش رطوبت نسبی ، لطافت و جذب گرد و غبار تاثیر بسزایی دارد و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در زمینه ایجاد سه هزار و۵۰۰مترمربع فضای سبز در تاسیسات برای تحقق این امر تلاش کرده است.

وی جمع آوری گازهای همراه نفت در قالب طرح سرمایه‌گذاری ۲۸ میدان و ارسال آن به شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس،تعویض تعدادی از دستگاه های توربوکمپرسور کارخانه گاز مایع ۹۰۰ مجتمع پازنان دو ، در راستای کاهش آلودگی هوا ناشی از سوختن گازدر مشعل ها را از دیگر اقدام های شرکت نفت گچساران برای صیانت از محیط زیست عنوان کرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
محدوده فعالیت این شرکت در استان های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر و فارس است.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...