سووالات مناظره‌ها هدایت شده برای تخریب دولت بود


سووالات مناظره‌ها هدایت شده برای تخریب دولت بود

ساری - ایرنا - دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران با اظهار این که قضاوت شورای اطلاع‌رسانی دولت در باره عملکرد صدا و سیما در مناظره‌ها کاملا منطبق بر واقعیات است ، گفت : سئوالات طرح شده در مناظره‌ها هدایت شده برای زمینه‌سازی تخریب دولت بوده است.

به گزارش ایرنا ، شورای اطلاع رسانی دولت روز شنبه در واکنش به اختصاص هشت دقیقه زمان به دولت برای پاسخگویی به اتهامات مطرح شده طی دو مناظره حدود ۱۰ ساعته که طی آن اغلب نامزدها بدون اشاره به ریشه مشکلات کشور به تخریب عملکرد و دستاوردهای هشت ساله پرداختند ، تاکید کرد : صداوسیما در تبلیغات انتخابات به دنبال ایجاد شفافیت و آگاهی مردم از واقعیت نیست و دولت هم شیوه تشخیص موارد اتهامی از سوی صدا و سیما را به رسمیت نمی‌شناسد و از ظرفیت سایر رسانه‌ها برای پاسخگویی استفاده خواهد کرد.

پس از برگزاری مناظره اول کاندیداهای ریاست‌جمهوری، دولت حدود ۳۰ مورد از مطالب نادرست، اتهامات، توهین و افترا را احصا و درخواست پاسخگویی داشت ولی تنها در چهار مورد غیر مهم آن هم به شکل محدود و به صورت ضبط قبلی و کنترل شده فرصت پاسخگویی داده شد و چون عملا ایجاد شفافیت و معیاری برای قضاوت مردم فراهم نمی شد و بخصوص به ماده ۳۰ قانون اساسنامه صداوسیما نیز به هیچ وجه توجه نشده بود، دولت حاضر به قبول این گونه پاسخگویی نشد در اطلاعیه ای اعلام کرد از ظرفیت سایر رسانه‌ها برای پاسخگویی استفاده خواهد کرد.

در اطلاعیه دولت تاکید شده بود : در پی ایجاد ابهامات و اتهامات کذب و حتی متاسفانه توهین آمیز علیه فعالیت های هشت ساله مجموعه عظیمی از کارکنان و خادمان مردم و کنشگران اقتصادی و ملت شریف ایران که با سختی و دشواری ها در شرایط کرونا در کنار دولت تلاش کرده اند و متاسفانه همگی مشمول دامنه این اتهامات از سوی برخی از نامزدها در اولین مناظره انتخاباتی، شده اند.

دبیر جمعیت زنان نواندیش مسلمان مازندران با تاکید بر این که حق دولت در پاسخگویی باید بر اساس زمان صرف شده توسط نامزدها در طرح اتهامات و به صورت زنده رعایت می شد ، گفت : صدا و سیما اگر خودش را رسانه ملی می داند باید هم در مناظره ها بی طرفی را حفظ و هم قوانین و مقررات بویژه اصول اخلاقی را رعایت می کرد ولی نه تنها اینگونه نشد ، بلکه سئوالات طرح شده مناظره ها هدایت شده و در جهت تخریب دولت بوده است که این اقدام خلاف اصول حرفه ای رسانه ای است .

ماه‌سلطان کاشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مناظره ها سئوالاتی از کاندیداها پرسیده می شد که ارتباطی به مسایل و مشکلات اصلی آحاد مردم نداشت و راه را برای برخی از نامزدهای ریاست جمهوری جهت تخریب عملکرد دولت باز می کرد.

وی توضیح داد : در سئوالات طرح شده از سوی مجری صدا و سیما از مسائلی همچون تحریم های ظالمانه ، تاثیرات آن بر روی کشور و معیشت مردم و یا در باره چگونگی برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود از نامزدها پرسش نشد در حالی که همه می دانیم عمده مشکلات کشور ناشی از تحریم ها بوده است و باید در باره نقش تحریم ها از نامزدها پرسش می شد تا حداقل افرادی که در میان نامزدها خوش انصاف تر بودند بتوانند این موضوع را برای مردم روشن کنند.

این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با اظهار این که طرح پرسش در باره تاثیرگذاری تحریم ها بر مشکلات کشور قطعا راه را بر تخریب عملکرد دولت می بست ، گفت : در خیلی از حوزه های دیگر هم کشور با مشکل جدی مواجه بوده است ما شاهد پرسش از نامزدها نبودیم.

این بانوی فعال سیاسی مازندران اضافه کرد : نبود سئوالات اساسی که مشکلات مردم در آن قرار داشته باشد باعث شده تا نامزدها از موضوعاتی حرف بزنند که از نگاه مردم شعارهای غیرعملی به حساب می آمد ، در نتیجه نباید انتظار داشت که چنین مناظره هایی مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کند.

وی ادامه داد : البته تخریب دولت از سوی صدا و سیما تنها به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خلاصه نمی شود. متاسفانه توپخانه این نهاد در چهار سال اخیر به سمت دولت بوده است تا به هر طریقی دولت را ناکارآمد نشان بدهد ، در حالی که دولت در بخش های مختلف داخلی با توجه به مشکلات و چالش هایی که در حوزه خارجی داشته ، اقدامات خوب و قابل قبولی انجام داده است و نیاز بود تا مردم در جریان زحمات مجموعه دولت قرار بگیرند تا میزان ناامیدی و بی اثر بودن رایشان در حل مشکلات کشور کاهش یابد.

کاشی گفت : آنچه مسلم است این که تاثیر تخریب دولت در مناظره ها با طرح سئوالات جهت دار تنها در حد همان مناظره ها باقی نمی ماند و قطعا بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیر منفی خواهد گذاشت چون ناامیدی مردم از اثرگذار بودن رایشان بیشتر شده است.

وی هدف از طرح سئوالات هدایت شده در مناظره ها را گمراه کردن مردم و تلاش برای پی نبردن ریشه اصلی معضلات و مشکلات دانست و افزود : با وجود اینکه مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه و عصبانی هستند ، اما با توجه به فعالیت گسترده شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می دانند که ریشه اصلی تمامی مشکلات کشور در مسائل سیاسی است و قطعا طراحان سئوالات مناظره ها نمی خواستند مردم از ریشه داشتن مشکلاتشان در سیاست و سیاسی بازی آگاه شوند.

این فعال اصلاح طلب گفت : دیگر در مملکت همه از خرد و کلان می دانند تا زمانی که مشکلات سیاسی از جمله تنش در روابط با کشورهای دیگر برطرف نشود ، نمی توان انتظار داشت که مشکلات کشور حل شود. حل مشکلات سیاسی کشور از مسیر سیاست می گذرد. اداره کشور به درآمد نیاز دارد و درآمدهای کشور به خاطر تحریم از یک سو و نپوستن به گروه بین المللی اقدام ویژه مالی موسوم به اف ای تی اف صفر شده است و دولت در چنین شرایطی کشور را اداره کرده است.

وی افزود : این طبیعی است تا زمانی که با جهان قطع ارتباط باشیم و راه مبادلات مالی و بانکی بر روی کشور بسته باشد ، تنها کاسبان تحریم سود می برند همان گونه که یکی از نامزدها اعلام کرد که از قبل تحریم ها هزاران میلیارد هر سال سود نصیب کاسبان تحریم شده است. نتیجه چنین وضعیتی ضرر و زیان آحاد جامعه و سود بردن گروهی اندک است.

کاشی با اظهار این که رسانه ملی باید منعکس کننده خواست ملت باشد و نباید تنها در انحصار یک جریان خاص قرار بگیرد ، گفت : آنچه که صدا و سیما طی چند سال گذشته بویژه در مناظره ها نشان داد حتی با رسانه های گروهی و حزبی هم قابل قیاس نیست و باید از آن به عنوان یک پدیده رسانه ای استثنایی در جهان یاد کرد چون در هیچ کشوری حتی رسانه های خصوصی و حزبی هم به خود حق نمی دهند یکجانبه به دولت بتازند ، مسئولان قوه مجریه را تخریب کنند و حتی اجازه پاسخگویی هم ندهند.

این بانوی فعال سیاسی اظهار داشت : بنده هم به عنوان فرد سیاسی که حامی دولت روحانی بودم ، نسبت به برخی عملکرد دولت وی بخصوص در دوره چهارساله دوم و چینش کابینه انتقاد دارم ، اما این رویه ای که صدا و سیما در تخریب دولت اتخاذ و طی کرد به هیچ وجه قابل توجیه نیست ، چون علاوه بر تخریب دولت ، امید را هم در مردم تخریب کرد و نتیجه آن هم کاهش مشارکت مردم خواهد بود ، نتیجه ای که در مغایرت کامل با اهداف مناظره های انتخاباتی قرار دارد..

سووالات مناظره‌ها هدایت شده برای تخریب دولت بود

اصل صداقت در گفتار و عمل

عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مازندران همچنین از آنچه که مواضع متضاد و دوگانه برخی نامزدهای ریاست جمهوری قبل از انتخابات و در مناظره ها نامید ، انتقاد کرد و گفت : اینکه کاندیدایی تا یک ماه قبل تحریم را فرصت برای کشور قلمداد می کرد ، اما هنگام مناظره خودش را فردی نشان داد که انگار به دنبال ارائه راهی برای خروج از آن است ، قطعا برای مردم پذیرفتنی نیست چون مردم این مسائل را با دقت دنبال می کنند و نسبت به آن حساس هستند .

وی افزود : کاندیداهای ریاست جمهوری نباید با مواضع دوگانه مردم را به قضاوت ناخوشایند در باره کل سیاست و نظام هدایت کنند. اینگونه رفتارها تبعات مخرب زیادی برای نظام در پی خواهد داشت و کوتاه ترین تاثیر منفی آن کاهش میزان مشارکت در انتخابات خواهد بود چون مردم احساس می کنند که نامزدها با آنان صادق نیستند و فریبکاری می کنند.

کاشی گفت : در واقع مردم از مناظره های برگزار شده بویژه مواضع دوگانه ای که مشاهده کردند و حرف هایی که گفته شده نتوانستند میزان صداقت را بسنجند، در نتیجه همه وعده هایی که به مردم دادند به همین نگاه قضاوت می شود.به عبارتی مردم از خودشان می پرسند چگونه می توان به وعده های فردی اعتماد کرد که تا دیروز مدافع تحریم بود و آن را نعمت برای کشور می دانست و ناگهان در مناظره مخالف آن شده و خودش را اینگونه نشان می دهد که گویی همه تلاشش برای رفع تحریم ها است.

وی همچنین از عدم ارائه برنامه و معرفی کابینه احتمالی توسط نامزدها در مناظره ها انتقاد کرد و آن را ضعف دیگر مناظره و پرسش های مطرح شده در آن دانست و افزود : این حق مردم است که بدانند کاندیداها قرار است پس از پیروزی از چه افرادی برای کابینه اش استفاده کند تا بتوانند بسنجند که آن فرد با نوع افکار و برنامه های احتمالیش تا چه حد می تواند خواسته هایشان را محقق کند.

سووالات مناظره‌ها هدایت شده برای تخریب دولت بود

دولت قرببانی سنگ‌اندازی‌های رقبا

دبیر جمعیت زنان نواندیش مسلمان مازندران همچنین با اظهار این که دولت تدبیر و امید با همه مشکلات ناشی از تحریم های بین المللی ، قربانی سنگ اندازی های مخالفان و رقبایش برای گره گشایی از مشکلات کشور و خدمت به مردم شده است ، از معطل نگه داشتن لایحه پیوستن ایران به گروه ویژه بین المللی اقدام مالی موسوم به « اف ای تی اف FATF » به عنوان یکی از سنگ اندازی های مهم یاد کرد.

وی گفت : متاسفانه برخی نامزدها در مناظره ها پا را از خط انصاف بیرون گذاشته و چنان وانمود کردند که انگار دولت مقصر نپیوستن به این گروه مالی بین المللی ست در حالی که همه مردم و حتی خودشان و هوادارانشان هم می دانند که دولت هم لایحه را تهیه کرده و هم تمام تلاشش را برای متقاعد کردن مراجعی که باید مصوبش می کردند ، انجام داده است.

کاشی گفت : اگر تکلیف این لایحه مشخص و ایران به اف ای تی اف FATF می پیوست ، اثر تحریم های ظالمانه کمتر و بخشی از مشکلات کشور با باز شدن راه مبادلات مالی کشور حل می شد و دولت می توانست درآمدهایی را که با مشقت از راه فروش نفت و صادرات دیگر کسب کرده بود ، به داخل کشور بیاورد تا دردی از مردم دوا کند ولی سنگ اندازی ها اجازه نداد و امروز همان ها که سنگ اندازی می کردند ، تلاش می کنند تا تقصیر را به گردن دولت بیندزاند.

وی افزود : تلاش دولت تا آنجا پیش رفت که حتی خانم جنیدی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهوری بارها و بارها در خصوص اثرات منفی نپیوستن ایران به اف ای تی اف FATF هشدار داد و مزیت های پیوستن به آن را تبیین کرد ولی گوش شنوایی پیدا نشد.

این فعال سیاسی با ابراز تاسف از این که کشور طی سال های اخیر به خاطر تحریم و نبود راه ارتباط مبادلات مالی دچار ضرر و زیان هنگفتی شد که نتیجه اش در معیشت مردم هم قابل مشاهده است ، گفت : پیوستن به اف ای تی اف FATF راه عبوری برای کشور از این مسیر ناهموار مشکلات بود و به پشتوانه آن کشور می توانست تا حدودی آثار تحریم ها را کم کند و اقتصاد را به آرامش برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !