تولید روزانه 18 تن پسماند پزشکی در البرز


تولید روزانه 18 تن پسماند پزشکی در البرز

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز از صدور اولین مرکز بی خطرسازی پسماندهای پزشکی در استان خبر داد.

حمیدرضا لشکری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از آن که کلیه بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های بی خطر ساز پسماندهای پزشکی مجهز شدند، دغدغه اصلی ما پسماندهای پزشکی مراکز درمانی غیر بیمارستانی بود که پس از پیگیری‌های به عمل آمده و صدور مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان برای چندین شرکت، یکی از آنها توانست پس از معرفی محل و ارائه طرح توجیهی، از این اداره کل مجوز فعالیت دریافت کند.

لشگری در ادامه افزود: در سطح استان روزانه ۱۸ تن پسماندهای پزشکی تولید می‌شود که ۱۰ تن از آن مربوط به ۱۸ بیمارستان و مابقی آن مربوط به ۳۰۰۰ مرکز درمانی از قبیل درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، کلینیک‌ها، مطب‌های عمومی و تخصصی ... است.

این مسئول گفت: پسماندهای مراکز درمانی غیر بیمارستانی در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد توسط یک شرکت جمع آوری و در یکی از بیمارستان‌های همان حوزه بی خطر می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت واحدی که اخیراً مجوز بی خطرسازی دریافت کرده به صورت مجزا خواهد بود و پسماندهای پزشکی واحدهای درمانی غیر بیمارستانی حوزه کرج و فردیس را جمع آوری و بی خطر می‌کند.

معاون فنی محیط زیست استان ضمن تاکید بر خطرات پسماندهای پزشکی برای جامعه، از مدیران کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و پزشکان درخواست کرد تا همکاری لازم را با واحدهایی که مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند داشته باشند و گامی دیگر در راستای ارتقا کیفیت سلامت جامعه بردارند چرا که خود متولی سلامت هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق