قطعی یک هفته‌ای آب برخی مشترکین خیابان شهید جعفری کرمانشاه!


قطعی یک هفته‌ای آب برخی مشترکین خیابان  شهید جعفری  کرمانشاه!

از حدود یک هفته پیش آب مشترکین برخی کوچه‌های خیابان شهید جعفری(کسری) کرمانشاه قطع است که این موضوع نارضایتی شدید آنها را بدنبال داشته است.

اهالی این منطقه وقتی شیر آب را باز می‌کنند بجز صدای هواگرفتگی لوله چیزی عایدشان نمی‌شود، نه می‌توانند لیوان آبی پر کنند و نه دستی بشویند.

یخچال این خانه‌ها پر از بسته‌های آب آشامیدنی است که از مغازه خریده‌اند و باید با دقت خاصی آن را مصرف کنند که هدر نرود.

این روزها که همه ما روزی چندین بار دست می‌شوییم، مردم محله شهید جعفری(کسری) یا باید دست‌هایشان را با الکل ضدعفونی کنند و یا دستکش بپوشند.

کولرهایشان خاموش است و همه از گرما کلافه هستند، کتابی، کاغذی یا روزنامه‌ای در دست دارند و مدام خود را باد می‌زنند. در این روزهای گرم دوش گرفتن هم تعطیل است و مجبورند مثل قدیم ‌ها ساک حمام جمع کنند و به خانه یکی از اقوام بروند.

غذا درست کردن، ظرف شستن و در یک کلمه زندگی کردن یک هفته‌ای بدون آب، مردم تعدادی از کوچه‌های خیابان شهید جعفری یا همان منطقه کسری را کلافه کرده است.

به گفته آنها پیگیری‌هایشان هم فایده‌ای نداشته و حتی در این مدت یک تانکر برای تامین آب مقطعی مردم نیز در محله مستقر نشده که این موضوع گلایه مردم را شدیدتر کرده است.

«صادقی» ساکن یکی از همین کوچه‌های کسری است و به گفته او آب از سه‌شنبه هفته گذشته آب در این منطقه قطع شده و تا این لحظه وصل نشده است.

وی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مردم این محله طی این شش روز که آب قطع شده با مشکلات زیادی مواجه شده اند، گفت: کوچه مسجد میرعبدالباقی، کوچه دامپزشکی، کوچه مجاور قنادی فردوسی و تعدادی از کوچه‌های مجاور در خیابان سراب با جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ خانواده اکنون درگیر این مشکل هستند.

این شهروند از پیگیری و تماس‌های مکرر برای حل این مشکل یاد کرد و ادامه داد: به ما قول دادند آب روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه هفته پیش وصل شود، اما تا این لحظه آب همچنان قطع است.

صادقی با بیان اینکه نیروهای آب و فاضلاب در این مدت پای کار و مشغول پیدا کردن مشکل بوده اند، افزود: ظاهرا تا کنون نتوانستند محل اصلی این مشکل را پیدا کنند.

این شهروند انتقاد اصلی مردم را این موضوع می‌داند که در این مدت آبرسانی سیار با تانکر برای ساکنین این منطقه انجام نشده و یا اینکه انشعاب موقتی از سایر نقاط برقرار نشده است.

صادقی خاطرنشان کرد: توقع داریم اگر امکانات و تجهیزات آب و فاضلاب برای پیدا کردن منشا قطعی پاسخگو نیست، از استان‌های همجوار کمک بگیرند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

«منوچهری» یکی دیگر از ساکنین این منطقه است که در کوچه جنب شهرداری منطقه چهار زندگی می کند.

او در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به محض قطع آب موضوع را با ۱۲۲ که مربوط به حوادث آب و فاضلاب است در میان گذاشتیم که متاسفانه حتی از قطعی که رخ داده بی اطلاع بودند.

منوچهری اضافه کرد: بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم عصر روز گذشته (۲۲ خرداد) برای یک ساعت آب وارد شبکه شد که آبی بد رنگ و نامناسب بود و قابلیت مصرف نداشت.

این شهروند با انتقاد از این قطعی طولانی آن هم در شرایط شیوع بیماری کرونا، یادآور شد: وقتی که آب نداریم، چطور می‌توانیم بهداشت را رعایت کنیم.

به گفته منوچهری، مردم این منطقه طی چند روز اخیر حتی برای استحمام به منزل اقوام خود رفته‌اند یا از منازل افرادی که آب داشتند، مقداری آب تهیه و ذخیره کردند.

وی خواستار آن شد که این مشکل هرچه زودتر مرتفع شود.

اما آنطرف ماجرا چه خبر است و آب و فاضلاب در این نزدیک به یک هفته چکار کرده است؟

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در تشریح اقداماتی که این شرکت طی یک هفته اخیر برای رفع مشکل قطعی آب کوچه‌های کسری انجام داده، گفت: قطعی آب دوشنبه هفته قبل به اطلاع سامانه ۱۲۲ رسید که ابتدا با افت فشار آغاز شده بود و از همان روز نشت یابی و پیمایش شبکه توزیع ۱۰ کیلومتری این منطقه استارت خورد.

علی مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ادامه داد: دو نقطه اصلی که تصور می‌شد محل مشکل باشد حفاری و رفع گرفتگی شد و حتی آب ساعتی به شبکه برگشت، اما مجددا قطع شد که متوجه شدیم به دلیل قطعی که رخ داده شبکه توزیع در چند نقطه دچار هوا گرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه به طرز عجیبی بعد از رفع این گرفتگی‌ها نیز آب به شبکه برنگشت، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های آب و فاضلاب همچنان مشغول کار هستند و شب گذشته نیز تا ساعت پنج بامداد برای رفع مشکل کار کردند تا مشخص شود منشا قطعی کجاست.

به گفته مدیر روابط شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، تاکنون ۹۰ درصد کار انجام شده و مشکل بسیاری از کوچه‌ها حل شده و مشکل ۱۰ درصد باقی مانده نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

مرادی از انجام ۱۰ مورد حفاری در مسیر شبکه هم یاد کرد و گفت: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیز شب گذشته و اکثر شب‌های دیگر در محل کار نیروها حضور داشت و بر روند کار نظارت می‌کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در این مدت آبرسانی سیار انجام نشده، افزود: آبرسانی انجام شد اما مردم استقبال نکردند، به علاوه آب کاملا قطع نبود بلکه افت فشار داشت و آب صرفا برای طبقات فوقانی مجتمع‌هایی که پمپ و مخزن نداشتند، قطع بود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن پوزش از قطعی که در این مدت برای مردم رخ داده، گفت: از مشترکین تقاضا داریم هرگونه مشکل را با سامانه ۱۲۲ در میان بگذارند.

مرادی اظهار کرد: طی چند وقت اخیر تعداد تماس های این سامانه بخاطر مشکلات منطقه کسری از ۷۰۰ تماس در شبانه روز به ۱۷۰۰ تماس رسیده، اما همکاران ما همچنان به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان