فرماندار: 65 هزار و 513 نفر در اردکان واجد شرایط رای دادن هستند


فرماندار: 65 هزار و 513 نفر در اردکان واجد شرایط رای دادن هستند

یزد - ایرنا - فرماندار اردکان گفت: 65 هزار و 513 نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن در 28 خردادماه هستند.

مصطفی پوردهقان اردکان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۶ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۲۸ خرداد سال‌جاری پیش‌بینی شده که با توجه به شرایط کرونایی نسبت به دوره‌ قبل ۲۰ شعبه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۳ شعبه در خرانق، ۱۶ شعبه در عقدا و ۶۷ شعبه در اردکان قرار دارد که ۶۹ شعبه به‌صورت ثابت و ۲۷ شعبه به‌صورت سیار آرای مردم را اخذ خواهند کرد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در ۴ شهر و ۲۸ روستا برگزار می‌شود و نامزدها برای ۸۶ کرسی شوراهای روستایی و ۲۲ کرسی شوراهای شهری رقابت خواهند کرد تصریح کرد: به‌طور متوسط به ازای هر کرسی شوراهای روستایی ۲.۷ نفر و در کرسی‌های شهری ۳.۶ نفر در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کرده‌اند.

پوردهقان اردکان در ادامه به انتخاب افراد موجه و باتجربه به‌عنوان نمایندگان فرماندار اظهارداشت: آگاهی اعضا از قوانین و دستورالعمل‌ها، نوید برگزاری انتخاباتی با کم‌ترین مشکل را می‌دهد.

رییس هیات‌اجرایی انتخابات هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی را فراهم‌آمدن فرصتی برای رفع ابهامات و استفاده از تجارب سایرین در دوره‌های گذشته عنوان نمود و افزود: بازبینی و بازخوانی قوانین انتخابات برای کلیه اعضای شعب به‌ویژه نمایندگان فرماندار ضروری است.

پوردهقان‌اردکان یادآور شد: نمایندگان فرماندار در عین تعامل با هیات‌های نظارت و بازرسی، بر اجرای مر قانون انتخابات اصرار داشته باشند.

فرماندار اردکان در با اشاره به شرایط کرونایی در زمان برگزاری انتخابات تأکید کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای قوانین و عدم بروز تخلفات برعهده نماینده فرماندار به‌عنوان عضو اصلی و ارشد شعبات است.

همچنین به گفته دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد هزار و ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، آرای مردم استان را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع‌آوری می‌کند که این تعداد نسبت به انتخابات یازدهم مجلس ۲۰۰ شعبه افزایش دارد و یکی از دلایل افزایش تعداد شعبه های رای برای حفظ سلامتی مردم با توجه به شیوع ویروس کروناست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه حسینی افزود: از این تعداد، ۹۶۶ شعبه ویژه جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری است و ۹۵۳ شعبه هم برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شد و از مجموع شعبه های رای هزار و ۲۶۸ مورد ثابت و سیار شهری است و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی هم برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد همچنین اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نفر در کار برگزاری انتخابات پیش رو با ستاد یادشده همکاری دارند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان