بیش از پنج هزار هنرمند صنایع دستی در البرز فعال هستند


بیش از پنج هزار هنرمند صنایع دستی در البرز فعال هستند

کرج - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که بیش از پنج هزار هنرمند در 72 رشته صنایع دستی وهنرهای سنتی در مناطق مختلف این استان فعال هستند.

فریدون محمدی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت : همزمان با هفته صنایع دستی نشستی با حضور اعضای اتاق فکر، هنرمندان و معاونت مربوطه با هدف بررسی شرایط موجود و ارائه‌راهکارهای لازم برای حمایت از این هنرمندان برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار داشت: در زمان حاضر با شیوع کرونا آسیب جدی به کسب و کارها وارده آمده که حوزه صنایع‌دستی نیز از آن مستثنی نبوده است.

محمدی گفت: حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی با ارائه وام و تسهیلات بانکی و فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری دورهای آموزشی در فضای مجازی از جمله راهکارهای اجرایی این اداره‌کل به عنوان نهاد متولی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز اظهار داشت: تهیه مواد اولیه مرغوب و مقرون به صرفه همواره از جمله دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران بوده که به همت معاونت صنایع‌دستی با حذف واسطه‌ها با تولیدکنندگان برخی از کالاهای مصرفی از قبیل چرم توافقاتی به منظور تسهیل امور صورت گرفته و شرایط لازم برای خریدی امن به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: با توجه به عدم برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی و دشواری بازاریابی و فروش در دوران قرنطینه، همواره بر لزوم ایجاد زمینه لازم در راستای حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان تأکید شده و به جد پیگیر آن هستیم تا شرایط مطلوب فروش محصولات تولیدی را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کارگاه‌های تولیدی و انفرادی البرز درحال فعالیت هستند که بدون شک نقش اثرگذاری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است