شهرک منطقه‌ای پردازش اقتصادی در کنیا تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود


شهرک منطقه‌ای پردازش اقتصادی در کنیا تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- سفیر ایران در کنیا از راه‌اندازی شهرک منطقه‌ای پردازش اقتصادی ایرانی در این کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: جلسه‌ای به زودی با سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در کنیا دارند، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر برمکی امروز - یکشنبه - در رویداد مجازی یکشنبه های صادراتی با موضوع پذیرش هیات تجاری و فناوری در حوزه کشاورزی از کشور کنیا به راه اندازی "خانه نوآوری" در این کشور آفریقایی اشاره کرد و افزود: این مرکز دربهمن سال گذشته با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راه اندازی شد و در مدت کوتاهی توانست تجهیزات پزشکی شرکت های ایرانی را وارد بازار کند.

وی خاطرنشان کرد: سفارت ایران در کنیا درصدد است تا فرصت‌های تجاری این کشور را به شرکت‌های علاقه مند برای همکاری معرفی کند، ما برنامه‌های همکاری در حوزه‌های تخصصی در نظر گرفتیم و در این راستا اولین هیات تجاری کنیا در حوزه کشاورزی به ایران اعزام شدند، هیات بعدی برای اعزام به ایران در حوزه تجهیزات پزشکی است.

سفیر ایران در کنیا از جمله برنامه‌های سفارت ایران در این کشور را در بخش سرمایه گذاری بیان کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به راه اندازی شهرک منطقه‌ای پردازش اقتصادی ایرانی شده است، در این زمینه از سال گذشته تحقیقات گسترده‌ای انجام شده و در یک ماه قبل این اقدام به نتیجه رسیده است.

برمکی با تاکید بر این که برای راه اندازی این شهرک همه جوانب آن سنجیده شده است، ابراز امیدواری کرد که این شهرک تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را در این کشور به تولید برسانند و محصولات تولید شده در این کشور کنیایی خواهد بود ولی به بازار سایر کشورها دسترسی خواهند داشت.

سفیر ایران در کنیا یادآور شد: کشور کنیا با کشورهایی مانندانگلیس و آمریکا معاهده تجاری دارد و محصولات تولید شده در این کشور به بازار بسیاری از کشورها قابل صادرات هستند.

برمکی افزود: کنیا کشوری با ۴۵ میلیون نفر جمعیت در شرق آفریقا قرار دارد که عضو جامعه شرق آفریقا با عضویت ۶ کشور است، این کشور دارای زیر ساخت‌های بهتری نسبت به سایر کشورهای آفریقا دارد از این رو اکثر کشورها سعی دارند از این کشور به بازار سایر کشورها دسترسی یابند.

سفیر ایران در کنیا تصریح کرد: در این کشور طبقه متوسط رشد خوبی داشته که مطالباتی دارند ضمن آن که به دلیل ایجاد دو آژانس تخصصی از سوی سازمان ملل در کنیا، هیات‌های تجاری زیادی به منظور شرکت در جلسات محیط زیست سازمان ملل متحد و اسکان ملل متحد به کشور می‌آیند و این امر بازار مناسبی در کنیا ایجاد کرده است ضمن آنکه ‌این کشور عضور بازار مشترک کشورهای شرق و جنوب آفریقا (کومسا) که شامل ۲۲ کشور می‌شود، است.

برمکی با تاکید بر این که این موضوعات برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در کنیا دارند، مهم است، ‌ اظهارداشت: محصولاتی که در این کشور تولید می‌شود، محصول کنیایی محسوب می‌شود و از تسهیلاتی چون تسهیلات گمرکی برخوردار می شوند.

وی به ایجاد منطقه آزاد درون قاره‌ای در آفریقا اشاره کرد و گفت: این منطقه آزاد فرصتی برای شرکت های ایرانی است، در حال حاضر ۱۶ درصد از تجارت آفریقا میان کشورهای این قاره انجام می‌شود و یکی از اهداف این منطقه ارتقای سطح همکاری‌ کشورهای آفریقایی از ۱۶ درصد به ۶۰ درصد است.

سفیر ایران در کنیا گسترش همکاری های ایران با این کشور را به دلیل بهره مندی از این ظرفیت ها ضروری دانست و یادآور شد: به شرکت‌هایی که تمایل به همکاری با کنیا دارند، توصیه می‌شود برای وارد شدن به تجارت حتما تمامی جوانب را در نظر بگیرند، از این رو نیاز است تا با وکیل مشورت کنند. در گذشته برخی شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف ضررهای هنگفتی را متحمل شدند.

رویداد مجازی یکشنبه های صادراتی با موضوع پذیرش هیات تجاری و فناوری در حوزه کشاورزی از کشور کنیا امروز به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا